تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۱۴۴۲۷
نشست توجیهی راهکارهای ورود به بازار سوریه؛

بازار امن سوریه فرصتی که نباید از دست تجار کهگیلویه و بویراحمد برود

۲
۰
بازار امن سوریه فرصتی که نباید از دست تجار کهگیلویه و بویراحمد برود
کبنا ؛افزایش صادرات محصولات غیرنفتی یکی از راه‌های توسعه اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد است که طی سال‌های اخیر تلاش بخش‌های دولتی و خصوصی هم رشد صادرات غیرنفتی بوده است.
 یکی دو سال اخیر برنامه‌ریزی برای صادرات در کهگیلویه و بویراحمد وارد فاز جدیدی شده و شاهد بودیم هیئتی از این استان به روسیه رفت و متعاقباً روسی‌ها به یاسوج سفر کردند.
اما این پایان برنامه‌ریزی‌ها برای سفر مقامات و مسوولان خارجی به یاسوج خوش آب و هوا نبود سفیر عمان به دعوت اتاق فعال مرکز استان وارد پایتخت طبیعت ایران شد و حتی بازدیدی از برخی واحدهای تولیدی استان داشت و همین امر منجر به حضور فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه مسقط عمان و آشنایی با بازار این کشور عربی حوزه خلیج فارس شد.
 استفاده از بازار بلغارستان دیگر برنامه‌ایی بود که اتاق بازرگانی با دعوت از سفیر این کشورها برای عرضه محصولات استان ترسیم کرد. البته نمی‌خواهیم به اقدامات و میزان صادرات این استان به این کشورها بپردازیم چرا که این موضوع بحث جدایی است و نیاز به تحلیل و بررسی جداگانه‌ای دارد.
امروزه بازار و فرصتی جدید برای تمام فعالان، تجار و بازرگان جمهوری اسلامی خصوصاً فعالان این استان فراهم شده است. به گفته تسهیل‌گر روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عراق و سوریه آرامش نسبی قابل بهره‌برداری در سوریه حاکم است و نباید این فرصت برای بهره‌مندی از بازار این کشور که پس از حوادث حضور داعش تا حدودی اقتصاد خود را از دست داده از بین برود.
توسعه تجارت با کشور همسایه سوریه اولویت دولتمردان است و هدف‌گذاری ۵۰ میلیاردی صادرات غیرنفتی به عراق و سوریه توسط جمهوری اسلامی ایران شده است و صادرات به این کشور به مانند سایر کشورها است و بازرگانان و فعالان این استان همانطور که در اروپا تجارت می‌کنند می‌توانند در این کشور تجارت کنند.
در همین راستا به همت اتاق بازرگانی یاسوج نشست توجیهی راهکارهای ورود به بازار سوریه با حضور سردار رحیم نوعی اقدم، تسهیل گر روابط اقتصادی فعالان اقتصادی ایران با کشورهای سوریه و عراق، مسئولان استانی و فعالان اقتصادی در محل سالن جلسات اتاق بارزگانی برگزار شد.
سردار رحیم نوعی‌اقدم در نشست توجیهی راهکارهای ورود به بازار سوریه با بیان اینکه علاقه خاصی به یاسوج دارم و بهترین سال‌های خدمتم در این شهر و استان سپری شد، گفت: اگر به من بگویند بعد از اردبیل جایی را برای زندگی انتخاب کن یاسوج را انتخاب می‌کنم چرا که ۵ سالی که اینجا بودم خاطرات خوبی در ذهنم مانده است.
تسهیل‌گر روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عراق و سوریه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: هر چقدر بتوانم برای شما خدمت خواهم کرد و با نهایت صداقت، عشق و اخلاص خودم و مجموعه دوستانم در خدمت مردم این استان خواهیم بود بر روی ارادات من حساب کنید.
وی با بیان اینکه در سایر استان‌ها اینگونه صحبت نکردم اما کهگیلویه و بویراحمد و یاسوج برایم ویژه است، گفت: بعد از یک دوره جنگ شرایط سوریه تغییر کرده و می‌خواهیم مسائل جدیدی را طراحی کنیم و حضور سرمایه‌گذار در این کشور به مانند آب خوردن یک آهو از برکه آب است.
این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه جبهه مقاومت را خدا در سوریه پیروز کرد، عنوان کرد: کل دنیا از آمریکایی، اروپایی، اسرائیلی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با تمام ثروت، تکنولوژی، فعالیت اطلاعاتی و جاسوسی جمع شدند تنها با هدف اینکه اسد از سوریه برود اما به یاری خداوند جبهه مقاومت در سوریه پیروز شد.
سردار نوعی اقدم ادامه داد: به شما توصیه می‌کنم ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی را بررسی کنید هر جریان آزادی‌خواه و گروه جهادی مانند حزب‌الله که مورد حمایت جمهوری اسلامی بوده با قدرت ایستاده و آمریکا و هم‌پیمان این کشور نتوانستند هیچ غلطی کنند.
وی گفت: رهبری انقلاب اسلامی به گونه‌ای ما را تربیت کرده که اجازه نمی‌دهیم غبار غم و ناامیدی روی یک تار موی ایرانی بنشیند و حاضریم ۱۰ بار جانمان را تقدیم این ملت کنیم.
تسهیل‌گر روابط اقتصادی جمهوری اسلامی با کشورهای عراق و سوریه با بیان اینکه هر کاری که شما از ما بخواهید قدرتمندانه انجام می‌دهیم، گفت: سردار شهابی از فرزندان غیور این استان در نبرد با دشمنان در کنار ما بود و امروز من به عنوان سربازی از دنا و کهگیلویه و بویراحمد آمده‌ام تا در خدمت باشم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسوولان و حاضرین این نشست گفت: دستان همه مردم روستایی در این استان را ببوسیم خدا در روستاهای ترک خورده و محروم کهگیلویه و بویراحمد است به این مردم خدمت کنید به خدا قسم آنچه با خودتان می‌برید همان روحیه نوکری و خدمتگزاری به این ملت است.
نوعی‌اقدم عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها قوم و طایفه‌ای که در تمام رای‌گیری‌ها بالاترین امار حضور را داشتند مردم این استان بودند آنها نه گروهی بلکه حتی فردی هم هرگز مقابل نظام نبودند.
نوعی‌اقدم با اشاره به اینکه نگران یاوه‌گویی‌های امریکا نباشیم، گفت: الان ۵ ماهی است که می‌گویند آمریکا به ایران حمله می‌کند غلط می‌کند به ایران حمله کند، رئیس جمهور آمریکا به عنوان ابرقدرت به اندازه‌ای بدبخت شده که به دیپلمات‌های ما ویزا نمی‌دهد و غیر از این کاری از دستش بر نمی‌آید.
وی خطاب به تجار و بازرگانان حاضر در این نشست گفت: امروزه امنیت نسبی قابل بهره‌برداری در سوریه ایجاد شده لذا نگران امنیت در سوریه نباشید.
نوعی‌اقدم تصریح کرد: ما در سوریه خون‌های زیادی دادیم با این خون‌ها زمین سوریه را شخم زدیم و اگر شماها حاضرید در این زمین دانه بکارید بسم‌الله ما در کنار شما خواهیم بود.
تسهیل‌گر روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عراق و سوریه عنوان کرد: اگر امروز شما را برای حضور در سوریه دعوت می‌کنم برای سودهی خودتان هستم چرا که اگر فعال شوید تولید استراتژیک مورد تاکید مقام معظم رهبری رشد خواهد کرد اگر تا دیروز سلاح در دست ما بود امروزه این اسلحه در دست فعالان اقتصادی است.
سردار نوعی اقدم با تاکید بر اینکه از فعالان اقتصادی برای حضور در سوریه دفاع می‌کنیم، گفت: فعالان، تجار و بازرگانان ایرانی بدانند ما آنها را در سوریه تنها نمی‌گذاریم و از جان و مال شما در این راه حفظ و دفاع می‌کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج: شرایط سرمایه گذاری در سوریه مهیاست؛ همه موانع حذف شده است
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه ملت ما همواره تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است، گفت: این نشست نیز در راستای تبیین و تشریح بازار سوریه به عنوان فرصت جدید سرمایه گذاری برگزار شده تا با شناسایی این پتانسیل، اقدامات لازم جهت بهره وری از این فرصت مهیا شود.
جبار کیانی پور اظهار کرد: بازار سوریه، بازار بزرگی است که با رایزنی می‌تواند از این ظرفیت برای توسعه و رونق اقتصاد کشور و است استفاده کرد.
وی به اعزام ۱۰ هیات بین دو کشور ایران و سوریه در مدت اخیر اشاره کرد و افزود: خریداری یک مرکز تجارتی بزرگ از جمله اقدامات اتاق بازرگانی برای افزایش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور است.
 کیانی با بیان اینکه کمیته مشترک تجاری با سوریه تشکیل شده است، تصریح کرد: راه اندازی اتاق مشترک از پروژه‌های در دست اقدام اتاق بازرگانی است.
وی به ظرفیت بالای فنی_ مهندسی استان اشاره کرد و گفت: استفاده از این ظرفیت در بازار سوریه می‌تواند گامی مهم در جهت رونق اقتصادی استان باشد.
وی حذف همه تعرفه‌ها و موانع کار در بازار سوریه را از اقدامات مهم انجام شده برشمردو بیان کرد: شرایط مهیاست و رمز توانستن و موفقیت، صرف فعلاً خواستن توسط سرمایه گذاران استان است.
 









     
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
عمو جان
بازار امن سوریه کجا بود
Iran, Islamic Republic of
سوریه؟
بازار امن؟
این هم تیتر خبر است؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1