کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار فارس؛

فلسفه نماز خودسازی و جامعه پردازی است

9 آبان 1398 ساعت 17:26

استاندار فارس فلسفه نماز را خودسازی و جامعه پردازی دانست و افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین فرموده‌اند باید به سمت خودسازی و جامعه پردازی و به‌تبع آن تمدن سازی پیش برویم.


عنایت‌الله رحیمی در اجلاس نماز که نهم آبان ماه در شیراز برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزنده افرادی که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز گام برمی‌دارند، عنوان کرد: توجه به نماز یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی است و اگر شخصی در این جامعه مسئولیتی بر عهده دارد بی‌تردید باید با استفاده از توان و قدرتش بیش از سایرین به موضوع نماز بپردازد.
وی بیان کرد: ترویج فرهنگ نماز را باید از خانواده‌ها آغاز کنیم و به سایر سطوح جامعه انتقال دهیم.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه برپایی نماز باید با عمل به توصیه‌های مطرح‌شده در آن همراه باشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه از نمازگزار انتظار نمی‌رود برخلاف مبانی دینی عمل کند، بی‌شک عمل به آموزه‌های دینی از سوی نمازگزاران ترویج و تبلیغ دینی مؤثر و ارزشمندی خواهد بود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه اهمیت نماز را باید از نمازگزار حقیقی شنید، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) نماز را ستون و اساس دین برشمرده‌اند و این حقیقت ما را به‌سوی توجه هر چه بیشتر به نماز رهنمون می‌شود.
رحیمی با تأکید بر ابعاد فردی و اجتماعی نماز، عنوان کرد: فردی که همواره در ارتباط با خداوند است و او را ناظر بر اعمال و رفتار خود می‌داند به‌سوی کسب هر چه بیشتر خصایص نیکوی انسانی حرکت خواهد کرد.
استاندار فارس فلسفه نماز را خودسازی و جامعه پردازی دانست و افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین فرموده‌اند باید به سمت خودسازی و جامعه پردازی و به‌تبع آن تمدن سازی پیش برویم.
وی ادامه داد: بی‌تردید تمدن سازی بر مبنای نماز پایدار و مستمر خواهد بود.
رحیمی با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه باید در دستگاه‌های اجرایی، اماکن عمومی و تجاری باید موردتوجه باشد، خاطرنشان کرد: به‌هیچ‌عنوان عذر و بهانه‌ای با عنوان کمبود اعتبار در این حوزه از دستگاه‌های اجرایی پذیرفته نخواهد شد‌.
وی ابراز امیدواری کرد: با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود و با تکیه با تلاش‌های خالصانه اقشتر مختلف شاهد تقویت روزافزون فرهنگ سازنده برگزاری نماز باشیم.


کد مطلب: 414362

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/414362/فلسفه-نماز-خودسازی-جامعه-پردازی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1