تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب : ۴۱۴۲۹۰
در دیدار سمن ها با فرماندار کهگیلویه مطرح شد

اتابک؛ضرورت مطالبه گری سمن های کهگیلویه/سمن‌هایی که فقط نامی را یدک می‌کشند!

۱
اتابک؛ضرورت مطالبه گری سمن های کهگیلویه/سمن‌هایی که فقط نامی را یدک می‌کشند!
کبنا ؛در حالی که این روزها کهگیلویه غرق در آسیب‌های اجتماعی و کاستی‌های فرهنگی است،خاموشی و سکوت سمن‌ها درسطح شهرستان کهگیلویه جای بسی تامل است!
تشکل‌های غیردولتی یا NGO نام نهادهایی غیر حکومتی هستند که در دنیای امروز جدا از بازی‌های سیاسی، نقش واسط بین مردم و حاکمیت را بازی می‌کنند و عملاً در قالب فعالیت‌های اجتماعی از محیط زیست گرفته تا ترویج سلامت و حفظ حقوق کودکان و زنان آسیب‌دیده، تلاش می‌کنند تا عهده‌دار وظایفی شوند که دولت‌ها به هر دلیلی از انجام آن اجتناب می‌کنند،البته انتظار می‌رود بخش‌های دولتی نیز همکاری لازم را با سمن‌ها داشته باشند.
علیرضا اتابک،فرماندار کهگیلویه در نشست با سازمان‌های مردم نهاد شهرستان کهگیلویه اظهار کرد:سمن ها می‌تواند نقش ارزشمندی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد و نباید متکی به دولت باشند،البته دولت هم وظیفه دارد در کنار تشکل‌ها باشد و اگر اعتباری بود حمایت کند.
علیرضا اتابک با بیان اینکه ۳۲ تشکل مردم نهاد در شهرستان هست که برخی فعالیت ندارند،تصریح کرد:می طلبد سمن های شهرستان در همه زمینه ها به ویژه اجتماعی فعال تر و مطالبه گر باشند.
رضا عدالتمند نماینده سازمان های مردم نهاد شهرستان نیز گفت:اکثر آسیب های اجتماعی در بخش ها رخ می دهد و اگر بخشداران در جلسات حضور داشته باشند و با سمن ها همکاری داشته باشند می توان فعالیت های بهتری صورت داد.
عدالتمند گفت:سنگ اندازی های مختلفی در مورد اعطای مجوز به کسانی که قصد راه اندازی سازمان مردم نهاد دارند،می شود که این یکی از آسیب هایی است که متوجه این سازمان ها و جوانانی است که قصد راه اندازی تشکل مردم نهاد دارند.






 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1