تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۱۹
کد مطلب : ۴۱۴۲۶۹
تراژدی غمگین رودخانه یاسوج و تدبیری که «نگین تاجی» چاره کرد؛

آزادی بشار یاسوج

۲
۰
آزادی بشار یاسوج
کبنا ؛سال‌های زیادی از تصرف حاشیه رودخانه زیبا و منحصراً به فرد بشار یاسوج خبرهای شنیده می‌شود. برخی از منفعت طلبان چنان بر رود بشار چنگ زده بودند که گویا ملک پدریشان بوده، کارخانه‌های شن و ماسه در حاشیه رودخانه بشار جولان می‌دادند که نهایتاً با تلاش مسئولان دولتی و قضایی تعداد زیادی از کارخانه‌های شن و ماسه از کنار رود بشار رخت بر بستند و به دامنه‌های کوه پناه بردند. با وجود آن تلاش‌ها هنوز بعضی از سودجویان و کارخانه‌های شن و ماسه در حاشیه این رود بسیار زیبا جولان می‌دهند که با ورود حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به این مسئله در اولین قدم بساط بعضی از سودجویان در حاشیه این رودخانه جمع شد. نگین تاجی می‌گفت: «چرا بعضی از کارخانه‌های شن و ماسه از بستر و حریم رودخانه بشار منتقل شدند و برخی هنوز مانده‌اند، این دوگانگی رفتار و تبعیض باعث می‌شود که مردم در واقع آن اعتمادی را که باید به متولیان امور داشته باشند از دست بدهند.»
صحبت‌های نگین تاجی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی [کلیک کنید]  این امید را در دل مردم به وجود آورد که فصل جدیدی برای مقابله با زیاده‌خواهی در استان آغاز شده است و همچنین مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و قضایی عزم‌شان را برای نجات رود بشار از دست سودجویان جزم و دو چندان کنند.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: هر مدیری وظیفه دارد برای جلو گیری از تصرف اراضی و احیای حقوق عامه، خود، جهت جلوگیری از چپاول بیت المال عمل کند و وظایف خود را به درستی انجام دهد.
وی ضعف اصلی مدیران را عمل نکردن آنان به وظایفشان بیان کرد.
این مقام قضایی با اظهار اینکه اگر هر مدیر، شرح وظایف خود را بداند و به آن عمل کند چنین تعارضاتی پایان می‌یابد، عنوان کرد: قانون مجوز برخورد با معترضین را به ادارات مسئول داده است و همه باید در چهار چوب قانون به وظایف خود عمل کنند.
نگین تاجی در ادامه بیان داشت: مشکلات با شعار دادن و رسانه‌ای کردن حل نمی‌شود.
 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، داشتن برنامه ریزی متناسب با اهداف سازمانی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب ضروری ذکر نمود و گفت: شایسته است در همه موضوعات، برنامه‌های خاص مورد نظر انجام شود و در هر موضوع کار گروه ویژه تشکیل گردد. 
نگین تاجی گفت: وقتی همه مشکلات آسیب شناسی شوند و مدیران، طبق اختیاراتی که قانون در اختیار آنان قرار داده است، جهت احیای حقوق عامه و صیانت از حقوق بیت المال عمل کنند، دستگاه قضایی به شدت جلوی متخلف خواهد ایستاد و به صورت جدی برخورد خواهد کرد. 
رئیس دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد مجدداً به پیگیری دادگستری در بحث حقوق عامه و موضوع احداث کارخانه بازیافت زباله در دو پشته‌ی دشت روم یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلات زباله‌های شهر یاسوج توسط دستگاه قضایی استان به صورت جدی در حال پیگیری است و نظارت دقیق در این راستا انجام می‌شود.
نگین تاجی در پایان تأکید کرد: در بحث حقوق عامه، معاونت پیشگیری و در صیانت از حقوق بیت المال، نظارت و بازرسی باید به صورت مداوم نظارت و کارگروه مشخص داشته باشند.
به گزارش کبنا، با ورود جدی دستگاه قضا 52 هکتار از اراضی رودخانه بشار یاسوج از دست منفعت طلبان آزاد شد، سید عیسی حسنی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، نیز در این باره بیان کرد: سرگذشت رودخانه بشار به علت سهل انگاری صاحبانش به تراژدی غمگینی مبتلا شده بود و به ورطه‌ی نابودی رسیده بود.
وی افزود: در همین راستا و اجرای قانون، در شورای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال به ریاست دکتر نگین تاجی، رئیس کل محترم دادگستری استان، که در شهریور ماه گذشته برگزار گردید، عزم جدی برای رفع تصرف از بستر و حاشیه این رودخانه در دستور کار قرار گرفت و اکنون 52 هکتار از حریم و بستر آن، آزاد گردید.
 حسنی در ادامه اظهار داشت: با توجه به مصوبه‌ی شورای مذکور آزاد سازی حریم و بستر یاد شده در حدفاصل پل اول بِشار تا پل امامزاده مختار (ع) قرار داشت، با نظارت دستگاه قضایی و با برنامه ریزی بین عوامل متولی و اجرایی آزاد شد.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان وجود کارخانه‌های تولید شن و ماسه موجود در بستر بشار را خطری جدی برای این رودخانه ذکر کرد و افزود: در سال‌های گذشته برداشت شن و ماسه از این رودخانه سبب گردید سطح عمق آن از حد استاندارد پائین تر رود و در بارش‌های بهار امسال آسیب‌های جدی در حاشیه و مزارع پائین دست بشار بوجود آمد.
 وی در ادامه با بیان اینکه صرف آزاد سازی ملاک عمل نمی‌باشد، تأکید کرد: شهرداری یاسوج به عنوان متولی ایجاد فضای سبز و بوستان‌های تفریحی در حاشیه رودخانه بشار، مصوبه دیگر شورای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال است تا با این اقدام شهرداری یاسوج، زمینه‌ی تصرف مجدد از سود جویان گرفته شده و هزینه‌ای به بیت المال تحمیل نشود.
حسنی گفت: ایجاد بوستان‌های تفریحی برای زیبا کردن چهره‌ی فعلی رودخانه بشار، در زیبایی از زاینده رود اصفان، کم ندارد و نیازمند یک کار مهندسی شده در هزینه و زمان است.
 وی در پایان به ایجاد گشت‌های مشترک دستگاه قضایی استان با ادارات متولی اشاره نمود و اظهار داشت: حسب دستور رئیس کل محترم دادگستری استان در نشست شورای صیانت از حقوق بیت المال، بزودی گشت‌های مشترک با ادارات منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، حفاظت از محیط زیست، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و راهداری برای نظارت برمنابع جنگلی، آبی، محیط زیست، اراضی کشاورزی و راه‌های استان راه اندازی می‌گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دوست
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
واقعا نیاز هست که قوه قضاییه با قدرت و اقتدار مداخله کنه ، بخدا منابع طبیعی و ملی کلا داره از بین میره
ان شاءالله که شاهد آن روزی باشیم که همه افراد در هر جایگاهی که هستند نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی احساس مسئولیت کنند
همشهري
Iran, Islamic Republic of
با سلام
در مجاورت پارك غدير بستر رودخانه توسط افرادي خاكريزي شده و در ان برنجكاري صورت ميگيرد. حتي با زد و بند و پارتي بازي سند براي اين اراضي گرفتن.
شايسته است دادگستري در اين زمينه ورود كند. اقاي ع.ا با ايجاد ارتباطاتي در شوراي شهر و دادگستري و اداره ثبت اقدام به اخذ سند و انجام كشاورزي در اين زمينها كرده است.همچنين اين فرد از طريق ارتباطاتي كه با نماينده سابق داشت در زمينه زمين خواري با هيچگونه ممانعت و برخوردي مواجه نشد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1