کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

رفع تصرف 52 هکتاری از اراضی رودخانه بشار

1 آبان 1398 ساعت 22:02

در راستای حفاظت و صیانت و اجرای قانون از منابع آبی با تصویب و دستور دستگاه قضایی 52 هکتار از اراضی بستر رودخانه بشار آزاد شد.


سید عیسی حسنی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (چهارشنبه 1 آبان) در گفت‌وگوی با خبرنگاران اظهار داشت: سرگذشت رودخانه بشار به علت سهل‌انگاری صاحبانش به تراژدی غمگینی مبتلا شده بود و به ورطه‌ی نابودی رسیده بود.
حسنی در ادامه اظهار داشت: با توجه به مصوبه‌ی شورای مذکور آزادسازی حریم و بستر یادشده در حدفاصل پل اول بِشار تا پل امامزاده مختار (ع) قرار داشت، با نظارت دستگاه قضایی و با برنامه‌ریزی بین عوامل متولی و اجرایی آزاد شد.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان وجود کارخانه‌های تولید شن و ماسه موجود در بستر بشار را خطری جدی برای این رودخانه ذکر کرد و افزود: در سال‌های گذشته برداشت شن و ماسه از این رودخانه سبب شد که سطح عمق آن از حد استاندارد پائین تر رود و در بارش‌های بهار امسال آسیب‌های جدی در حاشیه و مزارع پائین‌دست بشار به وجود آمد.
وی در ادامه بابیان اینکه صرف آزادسازی ملاک عمل نیست، تأکید کرد: شهرداری یاسوج به‌عنوان متولی ایجاد فضای سبز و بوستان‌های تفریحی در حاشیه رودخانه بشار، مصوبه دیگر شورای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت‌المال است تا با این اقدام شهرداری یاسوج، زمینه‌ی تصرف مجدد از سود جویان گرفته‌شده و هزینه‌ای به بیت‌المال تحمیل نشود.
سید عیسی حسنی گفت: ایجاد بوستان‌های تفریحی برای زیبا کردن چهره‌ی فعلی رودخانه بشار، در زیبایی از زاینده‌رود اصفهان، کم ندارد و نیازمند یک کار مهندسی‌شده در هزینه و زمان است.
وی در پایان به ایجاد گشت‌های مشترک دستگاه قضایی استان با ادارات متولی اشاره کرد و اظهار داشت: حسب دستور رئیس‌کل محترم دادگستری استان در نشست شورای صیانت از حقوق بیت‌المال، به‌زودی گشت‌های مشترک با ادارات منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، حفاظت از محیط‌زیست، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و راهداری برای نظارت بر منابع جنگلی، آبی، محیط‌زیست، اراضی کشاورزی و راه‌های استان راه‌اندازی می‌شود.
رفع تصرف 52 هکتاری از اراضی رودخانه بشار


کد مطلب: 414165

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/414165/رفع-تصرف-52-هکتاری-اراضی-رودخانه-بشار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1