تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۴۱۴۱۲۵
کبنا گزارش می‌دهد

از جولان شوتی‌ها در جاده‌های دهدشت تا آشفتگی بازار لوازم یدکی خودرو

۲
از جولان شوتی‌ها در جاده‌های دهدشت تا آشفتگی بازار لوازم یدکی خودرو
کبنا ؛ممنوعیت واردات قطعات در کنار ضعف مالی واحدهای داخلی برای تولید نمونه‌های مشابه موجب شده تا بسیاری از قطعات مصرفی در بازار خودرو از کارگاه‌های کوچک و با نازل‌ترین کیفیت به بازار تزریق شوند.
جولان شوتی‌ها در ورودی‌های دهدشت و وارد کردن قطعات قاچاق هم از دیگر معضلات است، چرا که افزایش گسترده قیمت قطعات اصل و کمیابی بسیاری از ادوات، انگیزه‌ای شده برای افراد سودجو  تا از طریق قاچاق کسب درآمد کنند.
گران فروشی هم از عمده گلایه‌های شهروندان بوده که از سایت کبنا نیوز خواستار پیگیری موضوع شدند.
«رئیس محترم تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه ضمن عرض خدا قوت، در بازار لوازم یدکی خودرو در دهدشت غوغایی به پاست و هیچ نظارت و برخوردی به سبب بحث آشنایی افراد بازدید کننده باگران فروشان وجود ندارد، فکر نکنم کنترل چندین مغازه یدک فروش آن قدر سخت باشد اگر تمام روابط نادیده گرفته شوند و عموم مردم در نظر باشند.» این بخشی از صحبت‌های یک شهروند با کبنا نیوز است.
او می‌گوید: «لطفاً با کمک سایر ادارات ذیربط کنترل و پیگیری کنید در دو مغازه به فاصله چند متر با هم یک جنس با یک کیفیت بیش از پنجاه هزار تومان چرا اختلاف قیمت هست؟ برای این مردم دل سوزی اجر معنوی حداقل دارد بی تفاوت نباشید.»
رئیس اداره صمت کهگیلویه نیز در گفت‌وگو با کبنا اظهار کرد: طی یک ماه گذشته 39 مورد بازرسی از لوازم یدکی‌های خودرو صورت گرفت که از این تعداد 12 واحد متخلف بوده، به مبلغ بیش از 3 میلیون تومان جریمه و پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
حکیم، گران فروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خریدبه مشتری وجنس تقلبی ... را از عمده تخلفات برشمرد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه برخورد با عرضه کنندگان قطعات بی کیفیت گفت: اکثر این کالاها قاچاق هستند، در صورت مشاهده از مغازه‌ها جمع آوری می‌شوند.
رئیس صمت کهگیلویه افزود: ما در عرضه چاقاق می‌توانیم ورود و آنها را جمع آوری کنیم، ولی برخی قطعات از طریق شوتی‌ها و عبور از ورودی‌ها هم وارد می‌شوند که خواستار همکاری مسوولان مربوطه هستیم.
حکیم ادامه داد: کالاهای بی کیفیت و دست ساز که عمدتاً در کلان شهرها تولید می‌شوند هم در دهدشت زیاد مشاهده می‌شود و جمع آوری می‌کنیم، اگر شهروندان خودروی دوره گرد فروش لوازم یدکی دیدند گزارش دهند تا بررسی شود آیا استاندار هستند یا خیر؟ آیا مجوز پخش دارد یا خیر، کالا قاچاق یا تقلب محسوب می‌شود یا خیر؟ البته ما کارشناس برای بررسی قاچاق کالا هم داریم که بازرسی میدانی دارند.
وی افزود: طی جلساتی از اتحادها خواستیم پای کار بیایند و نظارت‌ها بیشتر شود.
حکیم در پایان با اشاره به راه اندازی سامانه 124 در اداره صمت کهگیلویه گفت: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در واحدهای اقتصادی و صنوف، کارخانه‌ها و...موضوع را از طریق سامانه 124 به ویژه درساعات اداری گزارش دهند.

----------------------------------------
گزارش از سیده فاطمه خطیبی
---------------------------------------
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1