تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۴۱۴۱۲۳
یک مطالعه نشان داد

کاهش احساس خستگی با این میان وعده‌ها

۰
کاهش احساس خستگی با این میان وعده‌ها
کبنا ؛طبق یک مطالعه جدید، جایگزینی قند و چربی اشباع شده با سبزیجات می تواند به کاهش تأثیر کمبود خواب کمک کند.
وقتی که خسته شده ایم اما باید بیدار بمانیم، بسیاری از ما به یک میان وعده شیرین فکر می کنیم. اما مطالعه ی اخیر نشان می دهد که گزینه های سالم تر می توانند به مبارزه با خستگی کمک کنند.
ذکر این نکته حائز اهمیت است که این کمبود خودکنترلی نیست که منجر به انتخاب غذاهای ناسالم نسبت به غذاهای سالم می شود. در عوض، وقتی فرد خواب کافی نداشته باشد، بر مهارتهای تصمیم گیری او تأثیر می گذارد و منجر به کاهش قدرت اراده و تمایل به انتخاب سریع می شود.
یافته های حاصل از یک مطالعه سال ۲۰۱۹ که در مجله علوم اعصاب آمده است نشان می دهد که افراد خسته نه تنها تمایل به میل غذای ناسالم دارند، بلکه احتمال بیشتری هست که برای خرید این میان وعده ها پول بیشتری هزینه کنند.
برای بسیاری از افراد، این مورد ممکن است فقط گاهی اتفاق بیفتد. با این حال، برای افرادی که شغل آنها طولانی مدت و خسته کننده است، میل به مصرف میان وعده های ناسالم می تواند یک اتفاق منظم باشد.
این مورد خصوصاً می تواند پزشکان را تحت تأثیر قرار دهد. کار شیفت های طولانی با استراحت کم به معنای نیاز به خوردن سریع و راحت غذاست که بیشتر اوقات، به نظر می رسد این غذا غیر بهداشتی است.
آنچه بسیاری از مردم ممکن است درک نکنند این است که رعایت رژیم غذایی سالم می تواند به کاهش احساس خستگی کمک کند. به همین ترتیب، پزشکان ممکن است ارتباط بین آنچه که می خورند و فواید بالقوه برای مراقبت از بیمار را در نظر نگیرند.
گروهی از محققان- پس از تجربه تأثیرات ناسالم از ساعت های طولانی کار، خواستار این بودند که ببیند رژیم غذایی چه تاثیری در سطح محرومیت از خواب می تواند داشته باشد.
از نتایج تحقیق آنها سه رژیم غذایی خاص پدید آمد: یک انتخاب مبتنی بر گیاه، رژیم غذایی پر پروتئین و دیگری قند و چربی اشباع بالا.
یکی از یافته های آنها قابل پیش بینی بود: افرادی که رژیم غذایی پر چرب و قند اشباع داشتند، باعث افزایش نمره اختلالات مربوط به خواب (SRI) شدند.
با این حال، رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه این نمرات را کاهش داد. محققان هیچ ارتباطی بین رژیم های غذایی با پروتئین بالا و نمرات SRI مشاهده نکردند.
بنابراین، خوردن سبزیجات بیشتر و قطع کردن قند و چربی اشباع شده سبب کاهش خستگی مغز و بهبود عملکرد آن می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1