کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

سخن «صریح» نگین تاجی با مدیران؛ عزم جزم دستگاه قضا در رفع تصرف اراضی

29 مهر 1398 ساعت 23:56

نگین تاجی گفت: وقتی همه مشکلات آسیب شناسی شوند و مدیران، طبق اختیاراتی که قانون در اختیار آنان قرار داده است، جهت احیای حقوق عامه و صیانت از حقوق بیت المال عمل کنند دستگاه قضایی به شدت جلوی متخلف خواهد ایستاد و به صورت جدی برخورد خواهد کرد.


جلسه پیشگیری از وقوع جرم، و صیانت از حقوق عامه در سالن جلسات دادگستری کل استان کهگیلویه وبویر احمد برگزار شد.
هفته گذشته حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خبر از رفع تصرف در اراضی ملی، منابع طبیعی و محیط زیست داد و اکنون پس از گذشت چند روز اولین نشست برای هماهنگی و اجرایی نمودن مصوبات آن جلسه برگزار گردید.
نگین تاجی رئیس کل و مسئولان را در دادگستری استان، دلسوزی برای بیت المال را وظیفه همه آحاد جامعه دانست و آنرا برای مسئولان جزء ذاتی خدمات مسئولان برشمرد و گفت: هر مدیری وظیفه دارد برای جلو گیری از تصرف اراضی و احیای حقوق عامه، خود، جهت جلوگیری از چپاول بیت المال عمل کند و وظایف خود را به درستی انجام دهد.
وی ضعف اصلی مدیران را عمل نکردن آنان به وظایفشان بیان کرد.
این مقام قضایی با اظهار اینکه اگر هر مدیر، شرح وظایف خود را بداند و به آن عمل کند چنین تعارضاتی پایان می‌یابد عنوان کرد: قانون مجوز برخورد با معترضین را به ادارات مسئول داده است و همه باید در چهار چوب قانون به وظایف خود عمل کنند.
نگین تاجی در ادامه بیان داشت: مشکلات با شعار دادن و رسانه‌ای کردن حل نمی‌شود.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، داشتن برنامه ریزی متناسب با اهداف سازمانی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب ضروری ذکر نمود و گفت: شایسته است در همه موضوعات، برنامه‌های خاص مورد نظر انجام شود و در هر موضوع  کار گروه ویژه تشکیل گردد.
نگین تاجی گفت: وقتی همه مشکلات آسیب شناسی شوند و مدیران، طبق اختیاراتی که قانون در اختیار آنان قرار داده است، جهت احیای حقوق عامه و صیانت از حقوق بیت المال عمل کنند دستگاه قضایی به شدت جلوی متخلف خواهد ایستاد و به صورت جدی برخورد خواهد کرد.
رئیس دستگاه قضایی استان مجدداً به پیگیری دادگستری در بحث حقوق عامه، موضوع احداث کارخانه بازیافت زباله در 2 پشته‌ی دشت روم یاسوج را عنوان کرد و اظهار داشت: مشکلات زباله‌های شهر یاسوج توسط دستگاه قضایی استان به صورت جدی در حال پیگیری است و نظارت دقیق در این راستا انجام می‌شود.
 نگین تاجی در پایان تأکید کرد: در بحث حقوق عامه، معاونت پیشگیری و در صیانت از حقوق بیت المال، باید به صورت مداوم نظارت و بازرسی و کارگروه مشخص داشته باشند.
در ادامه این نشست، غلامحسین کرمی مدیر کل بازرسی استان در سخنانی از رصد فعالیت‌های مسئولان توسط این سازمان خبر داد و افزود: اگر مدیران به وظایف خود به درستی عمل نکنند سازمان بازرسی به شدت با آنها برخورد می‌کند.
وی افزود:  اگر تخلفی صورت بگیرد یا زمین خواری و تصرف و تخریب جنگلها و اراضی ملی صورت بگیرد، آن مدیر متهم و مجرم شناخته می‌شود.  
کرمی گفت: قوه قضائیه خط مقدم جلو گیری از فساد و مبارزه با ضایع کنندگان حقوق عامه می‌باشد. اگر مدیری کم کاری کند به شدت با او برخورد می‌شود.
 در پایان اداره‌های مسئول مکلف شدند که به صورت هفته‌ای و ماهانه، گزارش عملکرد خود را نسبت به تصرفات حریم راه‌ها، رود خانه‌ها و اراضی ملی به اطلاع دستگاه قضایی استان برسانند.

 


کد مطلب: 414098

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/414098/سخن-صریح-نگین-تاجی-مدیران-عزم-جزم-دستگاه-قضا-رفع-تصرف-اراضی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1