تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۴۱۴۰۵۲
تحلیلی بر فضای سیاسی استان و سخنان اخیر کاندیدای احتمالی گچساران و باشت؛

توهم زینل زاده‌ها و سایه سنگین مجلسیون بر دولت

۱۹
۱
توهم زینل زاده‌ها و سایه سنگین مجلسیون بر دولت
کبنا ؛محمود جامساز اقتصاددان اخیراً در مصاحبه‌ای درباره وضعیت اقتصادی کشور اظهارنظر کرده و نسبت به اقتصاد دولتی و خصوصی انتقاد کرده و گفته است: بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون نفر در ایران زیر خط فقر قرار گرفته‌اند، هیچ اندیشه و اراده‌ای برای تغییر ساختار اقتصادی وجود ندارد. اردلان زینل زاده کاندیدای احتمالی مجلس از این سخن برآوردی درباره تاجگردون نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت داشته است. تاجگردون که جلسات خصوصی با طایفه‌های مختلف باشتی و گچسارانی برگزار می‌کند، در جلسه اخیر خود با اهالی روستای دیل و آرو (هم طایفه‌ای‌های زینل زاده) نشستی خصوصی داشته است و اظهاراتی درباره کاندیداتوری خود بیان کرده است که به مذاق زینل زاده خوش نیامده است و زینل زاده در این باره در اینستاگرام خود اظهارنظری داشته است که جدای از محتوا، ادبیات نوشته‌ی وی نیز جالب توجه است.
اما در باب این نوشته تحلیل و نقدی بر زینل زاده و امثال او وارد است و نقدی بر دولت؛ هرچند عملکرد سیاسیون مورد انتقاد است و رسانه‌ها در انتقاد از نماینده دست بالا را داشته‌اند، اما امثال زینل زاده که می‌خواهند به گود سیاست وارد شوند و به مجلس راه یابند و در کارنامه خود مدیریت در چند منصب را در کارنامه خود دارند بجای آنکه از راه‌هایی جدیدتر و با صداقت و پاکی روح و دل وارد جریان انتقاد از نماینده شوند، با حمله و طعنه و کنایه زدن چهره خود را مخدوش می‌کنند.
تاجگردون 8 سال در گچساران و باشت نماینده بوده، فردی است که علارغم انتقادات وارده به او، مورد قبول مردم حوزه انتخابیه خود است (هر چند هر مقبولی هم درست و راست نیست)، اما چهره‌های سیاسی همچون زینل زاده، حسینی و دیگرانی که قصد کاندیداتوری دارند تنها در صورتی می‌توانند اثرگذار در میان مردم ظاهر شوند که بتوانند چیزی بیشتر از آنچه که تاجگردون در حال حاضر آورده است برای مردم بیاورند.
باید به زینل زاده‌ها گفت؛ سیستم ضعیف مدیریتی در شهرستان‌ها و سیستم معیوب اشتغال زایی بر اساس ضابطه که خصوصی سازی و سیستم پیمانکاری معیوبیت آن را تشدید کرده است به راحتی و با «حرف و سخن» برچیده نمی‌شود. لذا بهتر است سیاسیونی که قصد رقابت با نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت را دارند، از چپ و راست گرفته؛ بیش از آنکه به دیگری (تاجگردون) بپردازند، به خود و برنامه‌هایشان بپردازند، و با صداقت و نشان دادن پشتکار خود (اگر داشته باشند) خود را به مردم بقبولانند چرا که در غیراینصورت اسفندماه 98 تاجگردون با همان ضابطه‌ها و برنامه‌های گذشته بر سر کار است.
اما در مورد مشکلات گریبانگیر کشور و خاصه استان؛ باید گفت ریاست مجلسیون بر دولت و سایه سنگین و دخالت‌های بی جای مجلسیون باعث بسیاری از مشکلات است. به تازگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد متوجه سیستم معیوب و سایه سنگین نمایندگان و افرادی دیگر در استان شده است اما با وجود آنکه به نظر می‌آید می‌خواهد استقلال خود و مجموعه دولت را حفظ نماید تا به حال نتوانسته است دست این افراد را از مجموعه خود کوتاه کند.
سخنان اردلان زینل زاده در صفحه اینستاگرامی اش به شرح زیر است:
و این در حالی است که اندیشه میرشکاران اقتصاد ایران زمین، جلوس در منزلگه جوانکان بیکار به تطمیع سرابی از اشتغال بوده، که در این بین پیمانکارکانی فربه، به دلالیِ اعوان و انصاری گرد آورده و همچنان وکلای ما فارغ از تمامی خود کرده‌ها، در جمع به کرده‌های دستگاههای اجرایی اشاره و به ناکرده های سیاست گذاری و ناتمشیتی در اقتصاد که وظیفه ذاتی خود آنان است الکن مانده و همچنان نوای پوپولیست برقرار.
به راستی تا کی باید عملکرد دستگاههای اجرایی توسط سیاسیون مصادره گردد و شرح وظایف وکلا به فراموشی سپرده شود، مگر نه این است که هر کسی در شأن اختیار و شرح وظایفش باید پاسخگو باشد و عملکرد ارائه دهد و به راستی اگر رایحه‌ی خوش خدمت این است پس چرا این همه مشکلات داریم، نه تنها بیکاری بلکه شاغلین ما هم بیکارند و کارآیی ندارند و تولیدی نیست، حقوق بگیران ما هم حقوقی ندارند یعنی قدرت خریدشان روز به روز کاهش پیدا می‌کند.
بزرگ‌ترین نقطه ضعف ممکن برای هر مدیری این است که کسی فکر کند تمام نقاط ضعفش را می‌داند و آنوقت است که تمامی راهها برای اصلاح خودش را مسدود و پلهای پشت سرش تخریب می‌گردد.
همگان می‌دانند که در طول تاریخ از تبار راست قامتان بوده‌ایم و در هیچ ازمنه‌ای نه مهره کسی گشته، نه کسی قابلیت آن را داشته که ذیل لشکرش گردآییم و نه ابزار و بازیچه‌ی کسی گشته‌ایم.
برادر گرامی اتفاقات وارده بر مسیر طی شده سنوات اخیر که البته پیشینیان شما نیز در این طریقت گامهایی پیموده‌اند نه نحوه طریقت و نه تندی یا کندی حرکت است بلکه ایراد اصلی بر بطلان مسیر است و اینکه با این مسیر به سرمنزل مقصود که حل مشکلات آحاد مردم در وادی اقتصاد خصوصاً تولید و اشتغال است نخواهیم رسید و در پایان نه شکاری باشد و نه میری که به شکار دست یازد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آره همه متوهم هستندبه جزباندتاج ونوچه هاش که تنهاثمره شون بالارفتن آماربیکاری وخودکشی وطلاق بوده.ببین نویسنده، مهم نیست زینل زاده باشه یایکی دیگه مهم اینه /ومدیران نالایقش برچیده شه.
پناهی
Iran, Islamic Republic of
درود بردکترزینلزاده به امیدخدا پیروزی
بوراحمد
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز خوب بد زشت ۸سال گذشت و الان دور جدید هست گذشته ها گذشته برادر عزیز باتخریب رقیب بجایی نمی رسید.. این سالیان نماینده آمدن رفتن آقای تاج گردون هم آخرش دورش تمام میشه .شماراه کار برای آینده بده باتخریب رقیب فقط فقط خودتان را زشت وبدمیکنید ورقی پیروز میدان خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
نه آقای محترم اتفاقا. هیچ شهرداری تو گچساران نمی آید که مدیریت مهندس زینل زاده داشته باشد احتمالا شما از همان افرادی باشید که در دوران شهرداران دیگر فقط سرماه براتون کارکرد رد میشد ویا پروانه ساخت راحت میگرفتید
سرزمین ارزو
Iran, Islamic Republic of
اگر تاجگردون کاربلد بود ،پس چرا پیگیر ساخت پالایشکاه نفت که باتلاش نمایندگان پیشین مجوز ان صادر شده بود نشد.
مسعودئ
Iran, Islamic Republic of
واقعا اصلا چرا گچساران دریا نداره اینم ی نشونه دیگه از بی کفاتی تاجگرون
شهرام ک
Iran, Islamic Republic of
تاج گردون . سیستم مدیریت واداری رو رواج داد به قول خودمون با عدم شایسته سالاری مردم رو دق مرگ کرد . رو در بیاره انشاالله
Iran, Islamic Republic of
اصلا زینل زاده در برابر تاجگردون عددی نیست باور کنید .همخ
Iran, Islamic Republic of
آقای زینل زاده برادر شما که در شهردای گچساران نشان دادید آنقدر در سیستم مدیریت ضعف دارید که همون چند کارمند زیر دستتون/ و شما توان مدیریت شهرداری رو نداشتید و نمیتوانستید کنترل انجام بدید...پس خواهشا خودتون رو با دکتر تاجگردون مقایسه نکنید...و با تخریب فقط اینکه کارنامه سیاهتون رو بیشتر سیاه میکنید....
وارتان سالاخانیان
Iran, Islamic Republic of
جلو .رو گرفته ناراحتی
Iran, Islamic Republic of
دوران شما که جواب سلام مردم را هم به درستی نمی دادید درشهرداری گچساران از یاد شهروندان نرفته ونخواهد رفت و هیچ کس به فکر ملت و کشور نییت هرکسی به فکر ثروت و قدرت است در این اقتصاد دولتی بی در وپیکر و شاید صدمی هم اضاف اید وخرج پروژه ای شود برای اینکه بگویند ما هم کاری کردیم براذرمن گچساران الان باید همانند کشور قطر یا شهر دوبی بود ولی دلخوش شده ایم به چندتا جاده و چندتا چمن مصنوعب
Romania
تو به نظرم بیکار یه جا نشهسیی همی کامنت ایزنی!کوچو نهانته سر کار که همش بیکاری؟!
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
اقای زین الزاده شما در مدیریت یک شهرداری ناتوان و ضعیف بودید و استعفا دادید و دلیلی ندارد هر کسی که از صندلی قدرتش کنار گذاشته شد هوس نمایندگی و کانیداتوری بکند
اگه به زعم جنابعالی تاجگردون نتوانسته خوب عمل کنه تو وته نیتری عملکردی داشته باشی
Iran, Islamic Republic of
به جرات میگویم اگر درهر صورت تاجگردون باشد همتون روی هم 20هزار رای نمی اورید
یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
۸سال برای یک مدیر یا نماینده وقت کمی نیست بهتر است نماینده فعلی در پست دیگه به مردم خدمت کنه بذاره کسایه دیگه ببان توصحنه . اون طوری که باید و شاید نماینده فعلی کار برا رفع مشکلات بیکاری نکرد و انتقاداتی چون تبعیض و بی عدالتی و بیکارگیری نیروها از یک طیف و مسایل مختلف که در یک مناظره همه چیز مشخص میشه در صورت وحدت طیف مقابل قطعا نماینده فعلی بازنده انتخاباته
Iran, Islamic Republic of
غرور و تکبر . بیداد می کند، در ضمن به شعور مردم توهین می کند
بهمئی طرفدار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
انصافا" ظلمی نابخشودنی هست که بخواهید کسی را در کل استان با تاج مقایسه کنید زینل زاده با اون همه دسته گل در شهرداری که جای خود دارد یک مورد به وجدان خود مراجعه کنید : واقعا" وقتی که در مسیرهای منتهی به گچساران سوار بر ماشین رانندگی میکند فکر نمی کنید کدام قدرت و مدیریت بود که این همه جاده و اسفالت عام المنفعه ایجاد نمود؟ فارغ از مسائل سیاسی واقعا تاج یک ابر مرد در تاریخ ایران و این استان خواهد ماند
سیامک
Iran, Islamic Republic of
بهمئی عاشق جاده اشکالت اینه گچساران رو با لیکک مقایسه میکنی
Romania
سلام جناب زینل زاده باور دارید یا ندارید تا تاج هست همه شما بروید خونتون بنشینید و راحت به مجلس فکر نکنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1