کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد

عبور «سید باقر» از بهرامی و زارعی / قوام فروزان و ایزدپناه گزینه نهایی اصلاح طلبان

25 مهر 1398 ساعت 18:18

سید باقر موسوی جهان آباد رهبری کاریزماتیک برای جریان اصلاحات بویراحمد و دنا و هواداران این جریان می‌باشد. نمی‌شود نام سید باقر را بیاوریم و کسی عکس العمل نشان ندهد. دوری او از جامعه بویراحمد و دنا و تغییر فکری و فرهنگی که در این حوزه انتخابیه رخ داده، سبب نشد که «سید باقر موسوی» جایگاه خود را از دست دهد و نهایتاً اینکه وی هنوز دارای پایگاه اجتماعی است.


سید باقر موسوی جهان آباد رهبری کاریزماتیک برای جریان اصلاحات بویراحمد و دنا و هواداران این جریان می‌باشد. نمی‌شود نام سید باقر را بیاوریم و کسی عکس العمل نشان ندهد. دوری او از جامعه بویراحمد و دنا و تغییر فکری و فرهنگی که در این حوزه انتخابیه رخ داده، سبب نشد که «سید باقر موسوی» جایگاه خود را از دست دهد و نهایتاً اینکه وی هنوز دارای پایگاه اجتماعی است.
«سید باقر» در سفر اخیرش به بویراحمد، با گروه‌های مختلف سیاسی اصلاح طلب بویراحمد و دنا دیدار داشته است. البته به جهات مختلفی می‌توان این سفر را مورد ارزیابی قرار داد. شاید یکی از اهدافی که سید باقر دنبال می‌کند این باشد که نظر مردم و گروه‌های مختلف را بشنود. سید باقر در این جلسات به صراحت اعلام کرده است که «آقای زارعی» هشت سال نماینده مجلس بود و هر کاری که می‌توانست انجام بدهد، انجام داده. این صحبت‌های «سید باقر» حکایت از این دارد که جریان اصلاحات مثل دور گذشته تمام قد پشت سر زارعی نمی‌ماند. هر چند که شاید در روزهای آینده عبور از زارعی محل اختلاف بین اصلاح طلبان شود و آنها را دچار چند شقگی نماید.
اینکه چرا «سید باقر» به صراحت می‌گوید: «محمدعلی وکیلی» در حوزه بویراحمد و دنا کاندیدا نشود، شاید به این ربط داده شود که «سید باقر» می‌خواهد پایگاه بویراحمدی‌ها در تهران همچنان محکم باشد. که قبلاً به این موضوع هم اشاره کرده‌ایم.
البته «هواداران» وکیلی شاید خیلی بدشان نیاید که طرح گزینه نهایی اصلاح طلبان موفقیت چندانی نداشته باشند. تا بتوانند بعداً ها «محمدعلی وکیلی» را کاندیدای اصلاح طلبان معرفی کنند. «وکیلی» خیلی هم بد میل نیست که در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا کاندیدا شود.
اما اینکه چرا «سید باقر» موسوی جهان آباد، به هیچ وجه نمی‌خواهد محمد بهرامی گزینه اصلاح طلبان باشد و حتی از او یادی نمی‌کند! مسئله‌ای که باید بهرامی و یا سید باقر دلایلش را بیان کنند. و افکار عمومی این را هم مطالبه می‌کنند که چرا «سید باقر» هیچ وقت و با وجودی که شورای اصلاح طلبان بهرامی را گزینه نهایی اصلاح طلبان معرفی کرد. باز هم حاضر نشد که از بهرامی حمایت کند. شاید این رفتار «سید باقر» نهایتاً بر روی بهرامی و هوادارانش تأثیر بگذارد و در انتخابات با گزینه نهایی اصلاح طلبان همراه نشوند. صحبت در این باره خیلی زود است اما دور از انتظار هم نیست.
به گزارش کبنا، بعضی رسانه‌ها از نشست سید باقر موسوی جهان آباد با گروه‌های سیاسی خبر دادند و اینگونه نوشته که «موسوی جهان آباد» گفت: به تنهایی فردی را معین و به مردم تحمیل نخواهد کرد.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت اصلاح طلبان در دوره‌های گذشته از غلام محمد زارعی پرداخت و گفت: در خصوص آقای زارعی که نماینده کنونی هستند و مورد احترام، مورد حمایت بعضی از اصلاح طلبان در طول ۴ دوره برای برخی‌ها ۳ دوره و یا دو دوره اخیر بوده است، به اندازه توان خدمت کرده و نباید شخصیتش لکه دار شود، کارهایی کرده و حق بود این حداقل‌ها برای اصلاح طلبان انجام شود این کمترین کاری بود که می‌توانست برای آنها انجام دهد، به هر حال پیروزی وی مرهون تلاش‌ها و همراهی همین افراد بوده است.
این فعالی اصلاح طلب با بیان اینکه غلام محمد زارعی فعلاً با ما مشورتی نکرده است گفت: قرائن و شواهد حاکی از حضور و در صحنه بودن ایشان دارد.
سید باقر موسوی در ادامه گفت: در دور گذشته تصمیم گرفتیم سه نفر از دوستان در سایر شهرها ثبت نام کنند که اگر من رد صلاحیت شدم یکی از آنها را برای بویراحمد و دنا نامزد کنیم، غریب پور، فروزان و ایزدپناه آن سه نفر بودند که البته ظاهراً هیچکدام از این افراد در انتخابات گذشته ثبت نام نکردند.
موسوی جهان آباد در ادامه به موضوع حضور محمد علی وکیلی در انتخابات بویراحمد و دنا گریزی زد و گفت: با آقای وکیلی هم جهت و رفیق بودم و هستم، شاید انتقاداتی باشد اما ما هم جهت و هم فکر هستیم. دور گذشته با پیشنهاد بنده و تلاش ماها ایشان برای تهران معرفی شد و خوشبختانه موفق هم شد، برای این دوره هیچ تعارض و مخالفتی با همدیگر نداریم و در خصوص مسائل استان هم هیچ اختلاف نظری نداریم. برخی از دوستان معتقدند برای حرکت یک گام به جلو اقای وکیلی را باید به یاسوج بیاوریم، بنده شخصاً با ایشان صحبت کردم.
وی افزود: نظر من اینست، بعد از سالها که مردم کهگیلویه و بویراحمد یک کرسی در تهران به دست آوردند و حتی افرادی که شاید وکیلی را قبول هم نداشته باشند اما به وجود و حضور او افتخار می‌کنند و میگویند ما آدم‌های توسعه یافته‌ای هستیم، پایمان به پایتخت باز شده هیچ، مجلس تهران و در هیئت رئیسه نماینده داریم. حتی برای افراد محدودی هم کار شود در نهایت برای مردم این استان خوب است و بنابراین حضورش در تهران برای مردم استان بهتر است. وی در ادامه گفت: دکتر وکیلی مشکلی با این قضیه نداشت و گفت اگر جایی به مشکل برخوردید برای مردم حاضرم تهران را رها کنم.
فروزان و ایزدپناه فرقی ندارند، با هم توافق کنید
سید باقر موسوی در ادامه به موضوع اصلی معرفی گزینه‌های اصلاح طلبان برای انتخابات بویراحمد و دنا پرداخت و به صورت تلویحی گذر از زارع و وکیلی را اعلام نمود و گزینه بودن فروزان و ایزدپناه را رسانه‌ای کرد.
 وی با بیان اینکه بین فروزان و ایزدپناه فرقی نمی‌گذارم گفت: خودتان توافق کنید و یک نفرتان شرکت کنید تا انتخاب برای مردم آسان شود.
موسوی در پایان با بیان اینکه بنده هیچ فردی را شخصاً حمایت و معرفی نمی‌کنم، انتخاب گزینه نهایی با ساز و کار مشخص در شورای اصلاح طلبان انجام می‌شود، گفت: این دو فرد در شاخص اصلاح طلبی هستند و باید شاخص‌های کارآمدی، رأی آوری و توانمندی و موارد اینچنینی بحث شود تا فرد اصلی معین شود.


کد مطلب: 414011

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/414011/عبور-سید-باقر-بهرامی-زارعی-قوام-فروزان-ایزدپناه-گزینه-نهایی-اصلاح-طلبان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1