تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۴۱۳۹۴۱
کبنا گزارش می‌دهد

شورای تأمین کهگیلویه و بویراحمد با این خشت کج در علوم پزشکی چه می‌کند؟

۲۸
۲
شورای تأمین کهگیلویه و بویراحمد با این خشت کج در علوم پزشکی چه می‌کند؟
کبنا ؛از قدیم می‌گفتند؛ «خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج»، این شرح حال استخدام‌های فله‌ای و بی‌ضابطه ادارات و دستگاه‌های دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد. دانشگاه علوم پزشکی استان در سال‌های گذشته بدون حساب و کتاب و فله‌ای اقدام به کارگیری نیروهای در حوزه‌های مختلف کرد که سبب شد تا شاهد گلایه‌های مردمی در این باره باشیم.
دانشگاه علوم پزشکی در دوران روسای قبلی نیروهای زیادی را در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و بدنه اداری و خدماتی به کار گرفت، که شنیده می‌شود. پرویز یزدان پناه رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در پی اعتراضات و تذکرات دستگاه‌های ناظر و بازرسی می‌خواهد تکلیف این نیروها را مشخص کند.
استخدام‌های مساله‌دار لکه‌ای بر پیشانی استان
همین تداخل وظایف قوای مقننه و مجریه در استان موجب بروز مشکلاتی از جمله استخدام‌های فله‌ای و طایفه‌ای و قوم و خویشی و مدیریت‌های طایفه‌سالار شده و در نهایت کار به جایی می‌رسد که از سوی دستگاه قضایی برای مدیران استان احکام آن چنانی صادر می‌شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌های عظیمی مثل نفت و گاز و آب و جنگل و زیرساخت‌های طبیعی گردشگری در بسیاری از آمارهای کشوری در پایین‌ترین رده قرار گرفته که البته در چند وقت اخیر آماری از سوی مسؤولان ارائه شد که نشان می‌دهد بیکاری در استان تک رقمی شده است!!.
دانشگاه علوم پزشکی استان بیش از 161 نیرو را بدون ضابطه و آزمون در بیمارستان دکتر قربانعلی جلیل شهر یاسوج و 75 نیروی شرکت خدماتی در مشاغل اداری و کارشناسی به کار گرفته و الان معضل بزرگی است که بر گرده این دانشگاه سنگینی می‌کند.
گفته می‌شود که به زودی شورای تأمین استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت این افراد نظر نهایی را خواهد داد. بدون شک اگر این نیروها از مسیر قانونی جذب شوند. اعتماد مردم به دستگاه‌های دولتی افزایش پیدا می‌کند.
فارس نوشت، هر چند همه از چگونگی و نحوه بکارگیری این نیروها در بیمارستان شهید جلیل جسته و گریخته باخبرند اما هر چه باشد این تعداد از جمله خیل بیکاران استان هستند و اگر مشکل بیکاری نداشتند هرگز عمر و زندگی خود را چنین تلف نمی‌کردند.
نزدیک به یک سال از بکارگیری این افراد چه به صورت قانونی و با غیر قانونی و فرا قانونی در بیمارستان شهید جلیل می‌گذرد و می‌دانیم که کار در بیمارستان و مراکز درمانی سخت و طاقت فرساست و بی‌خوابی دارد اما نیروهای به کار گرفته شده با وجود همه مشکلات و سختی‌ها و البته بدون دریافت حتی یک ریال حقوق و یا مساعده و رد شدن بیمه به امید آینده مشغول به کار هستند.
بسیاری از این افراد دارای همسر و فرزند با تحصیلات عالیه هستند که در طول یک سال اخیر با رنج و مشقت زیاد همچنان مشغول به خدمت بوده که باید هر چه زودتر وضعیت آن‌ها تعیین تکلیف شود.
دوم این که دستگاه قضایی و سایر نهادهای ناظر و بازرس باید با تشکیل پرونده برای مسببان این قضیه اجازه ندهند دیگر بار و در مواردی مشابه سرنوشت و آینده جوانان جویای کار استان چنین نافرجام و بد رقم زده شود.
دستگاه قضایی باید به این پرونده ورود پیدا کند که چرا و به چه دلیل و از چه راهی این تعداد به کار گمارده شدند آن‌هایی که به خودی خود گناهی مرتکب نشده و تنها بر اساس وعده برخی‌ها بازیچه قرار گرفتند و دست آخر برخورد مقتضی قانونی انجام شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در نامه‌ای رسمی دستور اخراج نیروهای بکارگرفته شده فله‌ای و بدون مجوز قانونی را صادر کرد.
 پرویز یزدان پناه در این نامه که خطاب به معاونین دانشگاه، مدیران شبکه‌های بهداشتی و درمانی، روسای بیمارستان‌ها، روسای مراکز بهداشت با موضوع اخراج نیروهای گزینش نشده صادر شده است می‌نویسد: «با توجه به تذکرات  متعدد واحدهای نظارتی دانشگاهی و خارج از دانشگاه، مبنی بر جذب و بکارگیری نیروی انسانی در واحدهای تابعه بدون مجوز و بدون رعایت مراحل قانونی، بدینوسیله اعلام می‌دارد کلیه مدیران مکفند در طی یک هفته از تاریخ این نامه، نسبت به اخرج نیروهای شرکتی، قراردادی، پزشک خانواده و … که مراحل گزینش آنها انجام نشده اقدام نمایند».
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه تاکید می‌کند که «در صورت رعایت نشدن این امر، بعد از مهلت تعیین شده مسوول مربوطه به همراه کارگزین و حراست آن واحد به تخلفات اداری معرفی خواهند شد.»
تاریخی که در این نامه ذکر شده است ۳ مهر ۱۳۹۸ می‌باشد که تا امروز ۲۰ روز از تاریخ صدور نامه و ۱۳ روز از پایان مهلت داده شده در این نامه گذشته است. نهایتاً تکلیف این نیروها چه می‌شود. آیا یزدان پناه قانون را در این باره پیدا می‌کند یا خیر؟
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
همین الان هم به خیلی ها قول دادن که تا چند روز یا دو سه هفته آینده، اون ها رو در بیمارستان، بکار می گیرن.
Iran, Islamic Republic of
باید اخراج بشن و ازمون برگزار بشه
بابا جون دکتر/ اصلا امتحان نداد و با پارتی دکتر ایلامی با ردیف گچساران الان در دانشگاه کار میکنه
Iran, Islamic Republic of
اگر شورای تامین تاییدشون کنه بقیه که حقشون ضایع شده پیگیر میشن و جلو استانداری ...
کارگزین
Iran, Islamic Republic of
سلام
همه این نیروها در دوره / بکار گرفته شدند
اول باید ایلامی و تیمش. دوم بیایند سراغ یزدانپناه و ازش بخواهند که اخراج کنه اصلاح کنه.
سوم دستگاه های نظارتی چرا زمان ایلامی رسیدگی نکردند و برخورد نکردند که حالا یقه یزدانپناه را گرفتن.
ارشد بهداشت بیکار
Iran, Islamic Republic of
بیخ گوش همه مسولین و ناظرین و رسانه ها دکتر ایلامی و همدستانش دویست نفر در بیمارستان جدید بصورت سفارشی و بی ضابطه بکار گرفتند چرا این همه ما افراد بی پارتی اعتراض کردیم کسی به دادمون نرسیدسرپرست جدید اومد گفت که ایلامی با همین کارها و ریخت و پاشها دویست میلیارد تومان بدهی درست کرده و قول داد که همه چیز قانونی می کنه و حق پایمال شده مظلوما را بر می گردونه حالا هم هر روز منتظر اجرای عدالتیم. تا ببینیم
بازنشسته
India
آیا می دانید که دکتر محمدرضا نیک بخت بنیانگذار خشت کج فله ای و سفارشی نیرو بکار گرفتن بود و بعدا دوره دکتر نبوی زاده با یک آزمون و نهایتا دوره دکتر ایلامی کاملا با سفارش نماینده ها و با روش هرکی سی خو طوری که این سه سال هر روز می دیدیم که یه مدیری و رئیسی در بیمارستان شهید جلیل و بیمارستان بی بی حکیمه بدون هماهنگی با ریاست و معاونتهای دانشگاه تا تونسته نیرو گرفته. معاونا هم سی خشو نیرو می گرفتن رئیس هم فقط با بند پ ما که بازنشسته شدیم و چند فرزند لیسانس و فوق لیسانس بیکار داریم چون منت نماینده ها را نمی خواهیم بکشیم برای سفارش و نامه دادن بکشیم هبچ رییسی هم هیچ لطفی به ما نکرده و اونوقت صدها نفر در همین یاسوج همین یکسال رفتن سرکار. کاشکی این شکایت ها دمار از روزگار خلافکارها در بباره و پارتی بازا اخراج بشن تا دل ما خنک بشه.
Iran, Islamic Republic of
اونطور که در دانشگاه شنیدینم سازمان بازرسی گزارش مفصلی از تخلفات و پارتی بازیها تهیه و به دادگستری داده. اون طور که شنیدیم سازمان بازرسی این استخدامها را غیر قانونی اعلام‌کرده و خواستار اخراج افراد غیر قانونی و برگزاری آزمون شده. عوامل و مدیران متخلف را داده به دادستانی برای برخورد.
از این عادلانه تر چی هست؟ شورای تامین برای چی باید جلسه برگزار کند؟ سازمان بازرسی که شفاف گفته.
پارتی بازی و حق کشی شده. نباید شورای تامین با احساسات عموم بازی کند.
Iran, Islamic Republic of
من خودم چندتا از بچه ها و منسوبان مسئولان استان را می شناسم که با پارتی اومدن اونجا استخدام شدن. شورای تامین باید از ما که حقمون ضایع شده حمایت کند نه اونایی که با پارتی اومدن. ما حتما حقمون را از طریق آقای رئیسی پیگیری میکنیم. شورای تامین حواسشو جمع کنه
شهروند
United Arab Emirates
همه چیز در ابن استان بر اساس رابطه و قوم گرایی هست .علم و دانش و استعداد متاسفانه جاشو داده به خود شیرینی کردن و چاپلوسی کردن و وابسته شدن به جناح های مختلف .علت پس رفت ما همینه ‌....
Iran, Islamic Republic of
اینا رو اخراج میکنن وبعدبه اسم شرکت جدید نیرو میارن فقط مدیران غیر بومی میتونن استان رو نجات بدن از شورای تامین و سازمان بازرسی میخواهیم که در انتصاب مدیران غیر بومی همکاری کنن.
حمیدزاده
Iran, Islamic Republic of
ایلامی سه تا معاون پشتیبانی عوض کرد هر کی اومد بدتر شد خودش هم سر دسته همه شون بود آخرش دکتر غلامزاده اومد و نامه زد که اینها اخراج بشن و امروز و فردا کردن الان نوبت پورانفرد و یزدانپناه هست که ما را سرکار بزارن.
راهش فقط اینه که همه اونایی که این دو سه سال غیر قانونی اومدن اخراج بشن و امتحان قانونی از اول برگزار بشه.
خرمگس
حالا خیلی ها در امتحان شرکت کردند و تقلب شده یا نشده و به کار گیری شدند . جناب اقای دکتر ایلامی که برای ماندن در اتاق ریاست دانشگاه این همه مشکل را رقم زد اشخاصی را بدون هیچ قانونی و بدون امتحان بکارگیری کرد (جناب دکتر وحید توانا )و نیروی بویراحمد را ردیف استخدامی در گچساران براشون اماده کرد وکسی هم نتونست هیچ کاری بکنه و دکتر توانا الان با ردیف استخدامی گچساران در دانشگاه در حال خدمت بسیار صادقانه به انقلاب اسلامی میباشد
کامران
Iran, Islamic Republic of
اصل این تخلف فله ای علوم پزشکی و بقیه سازمانها به فلان و بهمان نماینده ها بر می گرده ایلامی و معاونای پشتیبانیش فقط واسطه بودن و چون حساب صندلیشون را می کردن مجبور بودن باج بدن الان هم نه فقط ایلامی و همکاراش که اون سفارش دهنده هم مجرم اصلی هستن که هیچ اسمی ازشون نمی برن.
رسانه ها هم عوض انتشار این آگهیها بهتره که نتیجه را هر روز از مسئولین بخوان یکی هم این بازرسی استانداری بپرسه چرا سکوت کرده چرا از اونها نمی پرسید که چرا حق و و حقوق پایمال شده این همه جوان توسط علوم پزشکی پیگیری نمی کنن.
India
باید تک و تعارف کنار گذاشته بشه و یکبار ببینیم عدالت هر چند جزئی اجرا شده. گفته شده که در بین این نیروها از دختر فلان لیدر سیاسی کهگیلویه تا دختر فلان امام جمعه هم وجود دارد.
بیمارستان جلیل تا الان ۲۰۰ بیمار نداشته اونوقت ۲۰۰ آدم با رانت اومدن سرکار این هم شاهکار دولتمردان تدبیر و امید!
گارشناس علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
دکتر یزدان پناه با شروع کار خیلی از گلوه گاه های فساد را بست واگذاری کارهای پیمانکاری به یک فرد خاص ؛پروزه های عمرانی هدایت شده ؛ وامهای 100 ملیونی ؛ استخدام ها ؛ نقل وانتقالها ؛ پست های سفارشی؛ قردادهای خدماتی؛ بکار گیری فله ای؛پرداخت های غیر متعارف ؛ حال عده ای که منافع خود را در خطر دیده و جا پایی در دانشگاه ندارند جوری وانمود میکنن که انگار همه مشکلات در زمان یزدان پناه اتفاق افتاده اگر چناچه دست از کارشکنی برندارند با منتشر نمودن اسناد سود جویان رسوا خواهند شد
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
منو شما میدونیم که اینها بمونن بهتره چون اگه برن فرصت مجدد اعمال نفوذ برا سیاسیون و با نفوذ ها پیدا میشه و بازهم همانند گذشته بی کس ها رو طرد می‌کنند و فرصت جمع آوری آرا را فراهم می کند اینبار قول میدن اگه اسفندماه بهش رای بدن بعد از عید جذب میشن
مظلوم
Iran, Islamic Republic of
مگه کم جوانان تحصیل کرده بیکار هست که از اینهایی که با پارتی رفتن سر کار حالا هم مدعی حق و حقوق هستند دفاع میکنید. چرا به نا حق رفتن که الان تقاضای حق میکنند.اصلا روزی که رفتن سر کار فکر این بودند که این کار حقشون هست یا نه .فکر کسانی که شب ها و روزها را با استرس و فشار درس و دانشگاه سپری کردند بودند و خانواده ایشان با هزاران مشقت و سختی هزینه تحصیل آن دانشجویان بیچاره را فراهم میکردند .به خدا قسم میشناسم کسی که بعد از چند سال ترک تحصیل و ضعف علمی در گرفتن دیپلم حالا بعد از گرفتن وعده شغل رفت از با مدرک سیکل رفت تویه یک سال مدرک دیپلم گرفت و الان پشت میز کارمندی دقت کنید کارمندی نه خدمات حتی آن هم با مدرک دیپلم پارتی نشسته و به ریش ما تحصیل کرده ها میخندن که ما با مدارک بالای دانشگاهی بیکاریم و اون با مدرک دیپلم کارمند شده . هم ما دانشجویان و هم خانواده هایمان که سال های سال عمر و وقت و روزهای خوش نوجوانی و جوانیمان را گذاشتیم برای درس خواندن نمیگدریم .اون وقت که ما درس میخواندیم اینها پی تفریح و خوشگذرانی خودشان بودند. خدا از کسانی که باعث و بانی این بی عدالتی ها هستند نگذره و حق تحصیل کرده های زجر کشیده را ازشون بگیره ان شالله که در همین دنیا به کیفر اعمالشون برسن .سکوت در برابر ظلم عین ظلم است .
و
Iran, Islamic Republic of
نیروهای انتخاباتی.اقای ایلامی بایدجواب بدهد اقای نوریان واقای زارعی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کسی مثل. نماینده مجلس بایدشرمسار درگاه خداوند باشد به خاطر بعضی از انتخاب های غیر اصولی ونادرستش..
خدا می داند او چه جفایی به دنا وبویراحمدکرده .
Iran, Islamic Republic of
اینها نباید از اول با پارتی میرفتن سر کار که حالا ادعای حق و حقوق کنند .چرا به نا حق در جایگاهی قرار گرفتین که حق تحصیل کرده ها آن هم با آزمون بود. چرا پا روی حق جوانان تحصیل کرده و پدر و مادرهای زجر کشیده شان گذاشتین. به خدا قسم در همین بیمارستان شهید جلیل دیپلمیه ای را میشناسم که به عنوان کارمند پشت میز نشسته .این چه عدالت و حقی است .به وضوح مشخص است که مسئولی که این شخص و امثال آن را استخدام کرده احتمالا خودش هم بدون زحمت بر مسند و مقام تکیه زده که از خدا نمیترسد که حق زحمت کشیدگان آنهایی که خون دل خوردند تا دانشگاه قبول بشوند و درس های دانشگاه را با سختی کشیدن با پا روی خوشی ها گداشتن و شب زنده داری و تحمل استرس ها و هزینه های ی زیاد گدراندن. آن روزهایی که آنها در پی خوشگدارنی بودند ما سختی کشیدیم .مسئولین که حق و ناحق نمیدونین چیه بدونید که چوب خدا صدا نداره ولی درد داره.
امید
Iran, Islamic Republic of
.تنش گرمه
به فرض ک این افراد اخراج شن اونوقت کی باید جواب این افراد و خانواده هاشون بده؟باید با مسبب این مسائل در علوم پزشکی و بقیه نهادها و دستگاه ها برخورد شه ن اینکه فقط بیمارستان هدف بگیریم و فکر کنیم اخراج این چند نفر مشکلات استان رو حل میکنه
Iran, Islamic Republic of
حق الناس را ضایع کردن باید پاسخگوی انها هم بود؟؟ بر عکس نمیگی دلاور؟؟
فیصل
Iran, Islamic Republic of
با سلام.۱۰ -۱۵ سال پیش که این همه پارتی بازی بود کسی نمیگفت پارتی بازی.حالا تو این چند سال حق حق میکنید.همون موقع هم خیلی ها بیجاره شدن. ‌‌
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
بجز نیروهای ازمون سراسری لطف کنید وضعیت نیروهای شرکتی را مشخض نمایید
من
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر یزدان پناه عزیز:شبکه بهداشت درمان شهرستان باشت در سه ماه 5 نفر راننده آمبولانس بدون از هیچ گونه مجوزی استخدام کرده خواهشا پیگیری کنید تا حق بقیه ضایع نشود.
دنا
Iran, Islamic Republic of
مگه فقط بیمارستان جلیل نیروی سفارشی گرفته برید یسر مرکز بهداشت دنا بندازید آقای آراسته چرا سفارشی نیروی بهداشت خانواده گرفتید! چرا حق دیگران را ضایع کردید! جناب یزدانپناه پیگیری کنید همش.حرف نزنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
همه بدبختیها ریشه در یه موضوع دارد آن هم سهم خواهی نماینده ها و زمینه سازی جهت انتخابات پیش رو و همینطور مسئولین بله قربان گو که هیچ ابتکاری ندارند جز تامین نظر نمایند ها البته جناب دکتر یزدانپناه جزو تیم دکتر چمن بودن که بی انصافی است اگر بگوییم ایشان بی تدبیر نیستند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1