کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

شورای تأمین کهگیلویه و بویراحمد با این خشت کج در علوم پزشکی چه می‌کند؟

23 مهر 1398 ساعت 15:46

گفته می‌شود که به زودی شورای تأمین استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت این افراد نظر نهایی را خواهد داد. بدون شک اگر این نیروها از مسیر قانونی جذب شوند. اعتماد مردم به دستگاه‌های دولتی افزایش پیدا می‌کند.


از قدیم می‌گفتند؛ «خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج»، این شرح حال استخدام‌های فله‌ای و بی‌ضابطه ادارات و دستگاه‌های دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد. دانشگاه علوم پزشکی استان در سال‌های گذشته بدون حساب و کتاب و فله‌ای اقدام به کارگیری نیروهای در حوزه‌های مختلف کرد که سبب شد تا شاهد گلایه‌های مردمی در این باره باشیم.
دانشگاه علوم پزشکی در دوران روسای قبلی نیروهای زیادی را در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و بدنه اداری و خدماتی به کار گرفت، که شنیده می‌شود. پرویز یزدان پناه رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در پی اعتراضات و تذکرات دستگاه‌های ناظر و بازرسی می‌خواهد تکلیف این نیروها را مشخص کند.
استخدام‌های مساله‌دار لکه‌ای بر پیشانی استان
همین تداخل وظایف قوای مقننه و مجریه در استان موجب بروز مشکلاتی از جمله استخدام‌های فله‌ای و طایفه‌ای و قوم و خویشی و مدیریت‌های طایفه‌سالار شده و در نهایت کار به جایی می‌رسد که از سوی دستگاه قضایی برای مدیران استان احکام آن چنانی صادر می‌شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌های عظیمی مثل نفت و گاز و آب و جنگل و زیرساخت‌های طبیعی گردشگری در بسیاری از آمارهای کشوری در پایین‌ترین رده قرار گرفته که البته در چند وقت اخیر آماری از سوی مسؤولان ارائه شد که نشان می‌دهد بیکاری در استان تک رقمی شده است!!.
دانشگاه علوم پزشکی استان بیش از 161 نیرو را بدون ضابطه و آزمون در بیمارستان دکتر قربانعلی جلیل شهر یاسوج و 75 نیروی شرکت خدماتی در مشاغل اداری و کارشناسی به کار گرفته و الان معضل بزرگی است که بر گرده این دانشگاه سنگینی می‌کند.
گفته می‌شود که به زودی شورای تأمین استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت این افراد نظر نهایی را خواهد داد. بدون شک اگر این نیروها از مسیر قانونی جذب شوند. اعتماد مردم به دستگاه‌های دولتی افزایش پیدا می‌کند.
فارس نوشت، هر چند همه از چگونگی و نحوه بکارگیری این نیروها در بیمارستان شهید جلیل جسته و گریخته باخبرند اما هر چه باشد این تعداد از جمله خیل بیکاران استان هستند و اگر مشکل بیکاری نداشتند هرگز عمر و زندگی خود را چنین تلف نمی‌کردند.
نزدیک به یک سال از بکارگیری این افراد چه به صورت قانونی و با غیر قانونی و فرا قانونی در بیمارستان شهید جلیل می‌گذرد و می‌دانیم که کار در بیمارستان و مراکز درمانی سخت و طاقت فرساست و بی‌خوابی دارد اما نیروهای به کار گرفته شده با وجود همه مشکلات و سختی‌ها و البته بدون دریافت حتی یک ریال حقوق و یا مساعده و رد شدن بیمه به امید آینده مشغول به کار هستند.
بسیاری از این افراد دارای همسر و فرزند با تحصیلات عالیه هستند که در طول یک سال اخیر با رنج و مشقت زیاد همچنان مشغول به خدمت بوده که باید هر چه زودتر وضعیت آن‌ها تعیین تکلیف شود.
دوم این که دستگاه قضایی و سایر نهادهای ناظر و بازرس باید با تشکیل پرونده برای مسببان این قضیه اجازه ندهند دیگر بار و در مواردی مشابه سرنوشت و آینده جوانان جویای کار استان چنین نافرجام و بد رقم زده شود.
دستگاه قضایی باید به این پرونده ورود پیدا کند که چرا و به چه دلیل و از چه راهی این تعداد به کار گمارده شدند آن‌هایی که به خودی خود گناهی مرتکب نشده و تنها بر اساس وعده برخی‌ها بازیچه قرار گرفتند و دست آخر برخورد مقتضی قانونی انجام شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در نامه‌ای رسمی دستور اخراج نیروهای بکارگرفته شده فله‌ای و بدون مجوز قانونی را صادر کرد.
 پرویز یزدان پناه در این نامه که خطاب به معاونین دانشگاه، مدیران شبکه‌های بهداشتی و درمانی، روسای بیمارستان‌ها، روسای مراکز بهداشت با موضوع اخراج نیروهای گزینش نشده صادر شده است می‌نویسد: «با توجه به تذکرات  متعدد واحدهای نظارتی دانشگاهی و خارج از دانشگاه، مبنی بر جذب و بکارگیری نیروی انسانی در واحدهای تابعه بدون مجوز و بدون رعایت مراحل قانونی، بدینوسیله اعلام می‌دارد کلیه مدیران مکفند در طی یک هفته از تاریخ این نامه، نسبت به اخرج نیروهای شرکتی، قراردادی، پزشک خانواده و … که مراحل گزینش آنها انجام نشده اقدام نمایند».
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه تاکید می‌کند که «در صورت رعایت نشدن این امر، بعد از مهلت تعیین شده مسوول مربوطه به همراه کارگزین و حراست آن واحد به تخلفات اداری معرفی خواهند شد.»
تاریخی که در این نامه ذکر شده است ۳ مهر ۱۳۹۸ می‌باشد که تا امروز ۲۰ روز از تاریخ صدور نامه و ۱۳ روز از پایان مهلت داده شده در این نامه گذشته است. نهایتاً تکلیف این نیروها چه می‌شود. آیا یزدان پناه قانون را در این باره پیدا می‌کند یا خیر؟


کد مطلب: 413941

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/413941/شورای-تأمین-کهگیلویه-بویراحمد-این-خشت-کج-علوم-پزشکی-می-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1