کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی؛

پرداخت یارانه به همه اقشار جامعه درست نیست

23 مهر 1398 ساعت 13:57

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت یارانه به همه اقشار جامعه درست و منطقی نیست باید مبلغ حاصله از حذف یارانه افراد پردرآمد در راستای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان استفاده شود.


مسعود رضایی با تأکید بر حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه، گفت: پرداخت یارانه به همه اقشار جامعه درست و منطقی نیست باید یارانه به‌صورت هدفمند به سمت افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و اقشار کم‌درآمد جامعه هدایت شود.
وی افزود: باید بخشی از اعتبار حاصل از حذف یارانه افراد پردرآمد به ایجاد اشتغال اختصاص یابد چراکه با ایجاد شغل برای افراد نه‌تنها آن‌ها را از دریافت یارانه بعد از یک بازه زمانی بی‌نیاز خواهیم کرد بلکه کرامت افراد نیز حفظ خواهد شد.
نماینده شیراز در مجلس یکی از آسیب‌های حذف نکردن یارانه نقدی پردرآمدها را تحمیل بار اضافی بر بودجه دانست و اظهار داشت: در صورت همراهی دولت با حذف یارانه نقدی پردرآمدها می‌توان خدمات بهتری در حوزه بهداشت، درمان و همین‌طور افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اعم از سازمان بهزیستی و کمیته امداد ارائه داد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: دولت می‌تواند باکمی مدیریت و تدبیر صحیح یارانه‌های نقدی را به افرادی که واقعاً مستحق آن هستند، برساند اما متأسفانه در این مسیر و حذف یارانه نقدی پردرآمدها اشتباهاتی را انجام داد که منجر به حذف برخی افراد نیازمند شد که این مهم باید در آینده اصلاح شود تا موجب نگرانی افراد نیازمند جامعه نشود.
رضایی بابیان اینکه مجلس از حذف یارانه پردرآمدها استقبال می‌کند، گفت: نکته مهم این است که درآمد به‌تنهایی شاخص مناسبی برای حذف یارانه‌ها نیست بلکه ثروت افراد هم باید لحاظ شود و این نیازمندِ کار دقیقی است تا دولت دچار اشتباه نشده و شتاب‌زده عمل نکند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر رفع مشکلات بیکاری جوانان در کشور افزود: اگر میزان مبلغ حاصله از حذف یارانه افراد پردرآمد در راستای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان هدایت شود، بخشی از مشکلات حوزه اشتغال برطرف خواهد شد و از همه مهم‌تر شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم بود.


کد مطلب: 413939

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/413939/پرداخت-یارانه-همه-اقشار-جامعه-درست-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1