تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۴۱۳۸۶۶
یادداشتی از سیدعلی عباس محدث

قلب اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با طبیب عدالت به تپیدن افتاد

سیدعلی عباس محدث
۹
۲
قلب اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با طبیب عدالت به تپیدن افتاد
کبنا ؛می گویند عدالت، گرایش باطنی انسان آزادیخواه و مساوات طلب است. انسانی که فطرتاً عدالتخواه بوده و در همین مسیر هم می‌تواند زندگی عادلانه‌ای برای خود ترسیم نماید. اولین مصلحان اجتماعی که همان پیامبران الهی بودند نیز مبلغ عدالت اجتماعی بوده و مردم را به آزادیخواهی و عدالت جویی دعوت کردند. به زعم اندیشمندان اقتصادی و اجتماعی، اگر حاکمان نتوانند عدالت را در برنامه‌های سیاسی خود ببینند و در توزیع امکانات و خدمات نگاه عادلانه‌ای داشته باشند که امکان تحرک اجتماعی - اقتصادی بالسویه ای در جامعه باشد، تضاد و فاصله طبقاتی غیر قابل جبرانی بوجود خواهد آمد. تاریخ، حکومت‌هایی را که حاکمانی عادل و انسان مدار داشته‌اند به یادگار دارد و رهبرانی را که در مسیر عدالت بوده و اجرای قوانین را مبنای حاکمیت خود بر مدار عدالت داشتند، فراتر از نژاد و زمان و مکانش، جاودان داشته است. همچنان که در غرر الحکم آمده است، امام علی (ع) می‌فرماید؛ «عدالت، باعث پایداری اعتماد ملت‌ها نسبت به حکومت‌هایشان و سبب زیبایی و آراستگی حاکمان و دولت مردان است...».
دین اسلام که اکمل ادیان الهی است و گاهی هم مورد توجه اندیشمندان غیر اسلامی بوده است، بیشترین احکام را برای بسط و گسترش عدالت اجتماعی داشته و از جمله مهمترین رسالت پیامبران و منادیان شریعت اسلامی، برپا داشتن قسط و عدل بوده است. در حکومت اسلامی، قوانین شفاف و متقنی برای اجرایی شدن عدالت تدوین شده که مبنایشان احکام اسلام بوده است. در قرآن کریم آمده است که؛ «ای انسان‌های با ایمان، برپا دارندة عدل و پاسدار عدالت باشید. شهادت‌هایتان فقط برای رضای خدا باشد. اگر چه به زیان خود یا پدر و مادرتان و یا بستگان باشد....». ضمن اینکه سخت‌ترین مقررات بازدارنده را برای متخلفین و حاکمین آزادی ستیز داشته است. کسانی که نمی‌خواستند مردم را در رفاه و آسایش منبعث از عدالت ببینند، در قهر و خشم حاکمان عدالت گستر دین اسلام قرار می‌گرفتند. امام علی (ع) در نهج البلاغه هدف از قبول خلافت را احقاق حق مظلومان می‌داند. در این باره در روز دوم خلافت خود در سال ۳۵ هجری می‌فرماید؛ «به خدا سوگند، بیت المال تاراج شده را هر کجا که بیابم به صاحبان اصلی آن باز می‌گردانم. گرچه با آن ازدواج کرده یا کنیزانی خریده باشند، زیرا در عدالت، گشایش برای عموم است. آن کس که عدالت بر او گران آید، تحمل ستم بر او سخت‌تر است...».
این مقدمة نسبتاً طولانی در مقابل خبر بسیار مسرت بخشی که این روزها فضای استان کهگیلویه و بویراحمد را نسبت به بازگشت مهمترین رکن اقتصادی استان یعنی کارخانه قند، به بیت المال مسلمین فرا گرفته، بسی شایسته است. اگر هدف اصلاح امور مردم است و اگر نیت، گشایش در زندگی آنان است که این اقدام مهم، بخشی از دستور امیرالمؤمنین علی (ع) است که می‌فرماید؛ «هیچ چیزی جز اجرای عدل، نمی‌تواند امور مردم و شهروندان را اصلاح کند و بهترین عدالت، یاری نمودن ستمدیدگان است...». اگر همه ادبیات را هزینه تمجید از قضات عادل و فاضلی کنیم که در این مهم نقش داشته و تمام شهر را کانون این خبر و این اقدام پسندیده کنیم برای مردمی که همه‌ی هستی خود را فدای بقاء و دوام این نظام کرده‌اند تا حلاوتِ عدالت را به جان ببینند و صلابتِ حاکمان خود را در اجرای عدالت به عینه مشاهده نمایند، باز هم ارزش عدالت را پاس نداشته‌ایم. بیش از دو سال است که قهرمان عدالت استان، حاج آقای مزارعی رئیس کل سابق دادگستری استان به همراه جناب آقای کرمی دادستان شجاع و برخی از قضات شریف، تحصیلکرده و متعهد دادگستری استان، پرچمدار عالت خواهی و فساد ستیزی در استان بودند. وقتی تهدید، تطمیع، تزویر و تشکیک برخی از صاحبان قدرت و عده‌ای از سودجویان را مرور کنیم و در مقابل آن، اتفاقات ناجوان مردانه‌ای که علیه رئیس کل وقت دادگستری و همکاران شرافتمند و فخیم ایشان صورت گرفت و همچنین حمایت‌های برخی از شبه سیاستمداران و افراد ذینفوذ را در جلسات رسمی استان و میهمانی‌های خصوصی بررسی کنیم، به عمق محرومیت استان و مردم ستیزی عده‌ای که از مردم، صلاحیت و بلکه انسانیت گرفته‌اند، بر می‌خوریم که بسیار تأسف بار است.
به هرصورت در این روزها خانواده‌های بسیاری خوشحال شدند. جوانانی که با هزاران امید و در این وانفسای بیکاری و وعده‌های دروغ مجمع شبه اصلاحات- اعتدالِ دست اندرکارِ در مجلس و دولت، از کارخانه همیشه مورد سوء استفادة برخی نامسئولان، بیکار و اخراج شده بودند، اکنون با تفکر قضات علی (ع) مسلک و هوشمندی دستگاهای امنیتی استان، امید یافتند و خود را شرمنده زن و فرزند خود نمی‌بینند. امام عادل و امین مردم، حضرت علی (ع) می‌فرماید؛ «عدالت را به کار گیر و از بی انصافی و بی عدالتی بر حذر باش که بی انصافی کردن با مردم، آنان را آواره می‌کند و بی عدالتی، به قیام مسلحانه وا می‌دارد...). و اکنون بر خود می‌بالیم که دستگاه قضایی استان، پرچمدار مبارزه با فساد بوده و در احقاق حق نیازمندان، سر سلسلة امنیت اجتماعی و اقتصادی قرار گرفته است.
در پایان، برخود لازم می‌دانم که به نیابت از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و بویژه کارگران و مجموعه کارخانه قند استان کهگیلویه و بویراحمد از حضرت آیت الله رئیسی ریاست محترم قوة قضائیه، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاونت محترم قوة قضائیه، جناب آقای سردار سلامی فرماندهی محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حضرت حجت الاسلام و المسلمین طائب ریاست محترم سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حضرت حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل سابق و قهرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی استان، جناب آقای دکتر نگین تاجی رئیس کل محترم دادگستری استان و قاضی القضات تحصیلکرده، شجاع و امید مردم استان در برنامه جامع مبارزه با مفاسد اقتصادی آیت الله رئیسی، جناب آقای کرمی دادستان آگاه، خستگی ناپذیر، مردم دار و متعهد استان، جنابان آقایان حبیبی منش و احدی قضات توانمند، عادل، شجاع و فرزندان شایسته مکتب علی (ع) و رئیس و مجموعه خدوم و ولایتمدار سازمان اطلاعات سپاه فتح استان به مصداق حدیث شریف «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق»، که هر کدام به نحوی در این خبر مسرت بخش نقش شایسته و بایسته داشتند، تشکر و سپاسگزاری نمایم. انشاءالله که در ادامه برنامة جامع فسادزدایی قوة قضائیه، مطالبات به حق مردم را همچنان احقاق نموده و هم کسانیکه فی الحال در جایگاههای مختلف سیاسی و مدیریتی مسئولیت دارند بویژه کسانی که با رأی مردم در مسند وکالتشان قرار گرفته‌اند، به مددِ دستگاه قضایی و قضات زحمتکش و شرافتمند استان آمده و در مسیر انصاف و عدالت باشند تا رستگار شوند.
همچنین از ائمه جمعه و نهادهای دینی، کانون‌های دانشجویی و دانشگاهی، مجمع رزمندان و بسیج اساتید، رسانه‌ها و منتقدین و تحلیلگران سیاسی و اقتصادی و قاطبه مردم استان که به جد پیگیر بوده و در عرصه‌های مختلف رئیس سابق دستگاه قضایی استان را یاور بوده و اکنون در کنار رئیس جدید دادگستری استان هستند، کمال امتنان را دارم.
--------------------------
سیدعلی عباس محدث
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصطفی
Iran, Islamic Republic of
کارخانه قند کجا قلب تپنده استان هست؟؟؟؟؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا
کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت مرد بزرگ. واقعاً قلمت پایدار باد
فاز
Iran, Islamic Republic of
خدایا بدونستم فازتون چیه؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
خالا به توًجه ارتباطي داره
فرخي
Romania
احسنت خدا قوت برادر محدث
شهروند
Iran, Islamic Republic of
این پرونده و دیگر حقوقی که آقای مزارعی دنبال کردند جزء ابتدایی ترین مطالبات مردم هستند. باید به نتیجه مطلوب برسند . این ها حق مردم هستند. ممنونم از آقای محدث که با این مطالب بسیار مودبانه و عالی از تضییع حقوق م مردم بینوا دفاع کردند. از دکتر نگسن تاجی می خواهیم که جلوی مشکلات آتی را بگیرد.
زمانی
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی. این از حقوق حقه مردم استان استو نباید نوذیها در آن دخالت کنند. این پرونده باید تایید بشه و حق به حقدار برسه
دهدشت سیتی
Iran, Islamic Republic of
ممنونم از شما جناب استاد محدث
خداوند به شما و قلمتان عزت بدهد. از اینکه عالمانه قلم میزنی و از حقوق نیازمندان دفاع می کنی کمال تشکر را دارم. واقعا باید دادگستری بیدار باشد و از نفوذ برخی عناصر در این پرونده جلوگیر یکند
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1