تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۴۱۳۷۸۹
انفجار در نفت‌کش ایرانی در دریای سرخ

جزئیات انفجار در نفت‌کش ایرانی در دریای سرخ

۰
جزئیات انفجار در نفت‌کش ایرانی در دریای سرخ
کبنا ؛ یک فروند نفت کش ایرانی متعلق به شرکت ملی نفت کش صبح امروز دچار انفجار در بخش بدنه شده است.
به گزارش کبنا، به نقل از فرارو، یک فروند نفت کش ایرانی متعلق به شرکت ملی نفت کش صبح امروز در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شده است.
بر اساس گزارش دریافت شده دو مخزن اصلی نفت در کشتی فوق آسیب دیده و نفت موجود در آن در حال خروج به دریای سرخ است.
کارشناسان فنی مستقر بر روی شناور در حال بررسی علت انفجار هستند و احتمال می‌دهند این رخداد بر اثر انجام اقدام تروریستی باشد.
 
نفت کش آسیب دیده ایرانی در دریای سرخ در شرایط پایدار است
آخرین گزارش‌های دریافت شده از نفت کش ایرانی سانتیزد (sabiti) که صبح امروز در دریای سرخ به دلیل احتمال حمله تروریستی دچار اسیب شده حاکیست، شرایط وضعیت شناور کاملا تحت کنترل بوده و خدمه در حال حفظ شرایط پایدار در نفت کش هستند.
بر اساس این گزارش در رخداد صبح امروز هیچ یک از خدمه کشتی دچار آسیب نشده اند و مجموعه کارکنان نفت کش در سلامتی کامل هستند.

واکنش ایران به هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی در دریای سرخ
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: بررسی‌های انجام شده توسط شرکت ملی نفتکش ایران نشان می‌دهد که کشتی ایرانی، دو بار و به فاصله حدود نیم ساعت مورد هدف قرار گرفته و آسیب دیده است.
موسوی در واکنش به هدف قرار گرفتن نفت کش ایرانی "سابیتی" در دریای سرخ گفت: بررسی‌های انجام شده توسط شرکت ملی نفتکش ایران نشان می‌دهد که کشتی ایرانی از مکانی نزدیک به کریدور عبوری این نفت کش از شرق دریای سرخ، دو بار و به فاصله حدود نیم ساعت مورد هدف قرار گرفته و آسیب دیده است.
وی با اشاره به تحت کنترل بودن شرایط نفت کش اظهار داشت: خوشبختانه خدمه نفت کش هیچگونه آسیبی ندیده اند و شناور در حالت پایدار قرار دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته برخی اقدامات تخریبی دیگر نیز علیه نفت کش‌های ایران در دریای سرخ صورت پذیرفته که بررسی‌ها در خصوص عوامل دخیل در این اقدامات در حال انجام است.
وی با ابراز نگرانی در خصوص آلودگی ایجاد شده در منطقه به دلیل نشت شدید نفت از مخازن آسیب دیده کشتی، اعلام کرد: کلیه مسئولیت‌های ناشی از این اقدام از جمله آلودگی شدید زیست محیطی ایجاد شده در منطقه بر عهده عوامل این ماجرا جویی خطرناک است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: بررسی جزئیات و عوامل این اقدام خطرناک ادامه داشته و پس از حصول نتیجه اعلام خواهد شد.
واکنش نیروی دریایی آمریکا به حادثه نفتکش ایرانی
سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با بیان اینکه از وقوع حادثه برای نفتکش ایرانی آگاه هستند، گفت که اطلاعات دیگری در این باره ندارند.
به نوشته وبگاه شبکه شبکه «اسکای نیوز»، سرهنگ «پیت پاگانو» سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با اشاره به مطلع بودن از حادثه‌ای که برای نفتکش ایرانی رخ داده، اما گفت که هیچ اطلاعات دیگری در این باره ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1