تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۲۳
کد مطلب : ۴۱۳۷۶۳
کبنا گزارش می‌دهد

شورای شهر سی سخت کنار بروند تا شهر و مردم نفس راحت بکشند

۶
۲
شورای شهر سی سخت کنار بروند تا شهر و مردم نفس راحت بکشند
کبنا ؛وضعیت شهر سی‌سخت این روزها به دلیل حواشی که پیرامون شورا و شهرداری این شهر وجود دارد، خوب نیست و در این میان فقط کار مردم معطل می‌ماند. سی‌سخت به دلیل شرایط آب و هوا و مکان‌های بکر و زیبایی که دارد، همواره مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار می‌گیرد. وضعیت موجود شهر سی‌سخت و ورودی شهر خیلی زیبنده شهری که سال‌هاست نام و آوازه آن ورد زبان مسافران و گردشگران و حتی توریست‌های خارجی شده و نام شهر گردشگری و توریستی جنوب کشور را یدک می‌کشد، نیست.
بی‌شک طعم تلخ و آسیب‌های این سهل انگاری بیش از همه، متوجه بومیان و ساکنان شهر سی‌سخت خواهد بود و ضربه و خسارات جبران ناپذیری به صنعت گردشگری و آوازه چندین ساله شهر سیسخت حتی استان خواهد زد.



فارس نوشت: موضوعی که خیلی ناراحت کننده و جای بسی تامل است اینکه در طول این مدت گردشگران و توریست‌های زیادی به شهر سی‌سخت آمده و در عین حال از اعتصاب کارکنان شهرداری بی‌خبر بودند و لذا با دیدن وضعیت نابسامان شهر و حجم عظیم زباله با خود می‌گفتند این همان شهر گردشگری و خوش آب و هواست که می‌گفتند؟! هر کجا که نگاه کنی کوهی از زباله است و بوی بد و تعفن همه جا را گرفته.
حال باید از مسوولان زیربط، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی به خصوص محیط زیست پرسید مگر شعار دولت دوازدهم،کاهش قابل ملاحظه معضل آلودگی و حرکت به سمت شرایط متعارف زیست محیطی، ساماندهی وضعیت پسماند در شهرها و پاکسازی کامل این مناطق از هرگونه آلودگی نبود؟.
 درخواست مردم سی‌سخت از مسوولان، پیگیری جدی و حل این معضل فاجعه‌بار است؛ چرا که دیر یا زود خطرات ناشی از الودگی‌های متعدد گریبان‌گیر مردم و همچنین حیات وحش دنا خواهد شد.




انتقاد تند فرماندار دنا از شورای شهر در خصوص انباشت زباله
فرماندار دنا با صراحت اعلام کرد که سوء مدیریت در شهرداری و شورای شهر باعث به وجود آمدن این بحران در شهر شده است
 فرماندار دنا با جمعی از مردم و اعضای شورای شهر سیسخت در رابطه با وضعیت اسفناک و نابسامان سی‌سخت دیدار و گفت‌وگو کرد.
علیار علیپور در گفت‌وگو با حاضرین گفت: مجموعه فرمانداری دنا، مجموعه استانداری و در راس همه شخص استاندار از لحظه اول اعتصاب کارکنان شهرداری نگران بوده و تمام سعی و تلاش خود را کرده تا این مشکل برطرف شود.
فرماندار دنا با بیان اینکه استاندار قدم‌های مهمی در این راستا برداشتند تا اینکه دور دوم  اعتصاب کارکنان شهرداری رقم خورد افزود: این اقدام موجب دلخوری شخص استاندار شده و همین موضوع باعث کندی روند پیگیری مشکلات شد.
علیپور با صراحت اعلام کرد که سو مدیریت در شهرداری و شورای شهر باعث به وجود آمدن این بحران در شهر شده است و مجموعه شهرداری و شورای شهر هر چه سریعتر باید به این روند خاتمه دهند چرا که اگر این وضعیت به همین شکل باقی بماند با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد که حکم کیفری و جزایی برای آنها در پی خواهد داشت.
در پایان علیپور دو گزینه پیشنهادی برای شورای شهر داشت؛ موضوع اول اینکه شورا کاری کند که کارکنان شهرداری به سر کار خود برگردند تا فضای آرام به شهر برگردد و موضوع دوم اینکه اگر کارکنان شهرداری برنگردند سر کار به قطع یقین برخورد قضایی خواهد شد.


جهانفکر رئیس شورای شهر در جواب علیپور که معتقد بود شورای شهر باعث این بحران شده عنوان کرد: قول‌ها و وعده‌های سرخرمنی که مسؤولان و مجموعه استانداری به ما دادند باعث چنین وضعیتی شده است که اگر به قول‌های خود عمل نکنند وضیت از این بدتر خواهد شد.
جهانفکر با اشاره به این که با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که درآمد شهرداری ماهانه حدود 200 میلیون تومان است گفت: ولی هزینه‌های شهرداری بالای 500 میلیون تومان است که در پایان هر ماه 300 میلیون تومان کم می‌آوریم.
در این دیدار عده‌ای از مردم نیز حضور داشتند و مطالباتی از فرماندار داشتند از جمله شفاف سازی در ادارات شهرستان به خصوص شورای شهر و شهرداری که با گذاشتن یک جلسه پرسش و پاسخ با حضور فرماندار، مردم و مسؤولان را از روند کارهای خود اگاه کنند.
دوم اینکه اگر واقعا کاری از دست شما برنمی‌آید خود مردم وارد گود شوند و آستین همت بالا بزنند و مشکلات شهر را با یک حرکت دسته جمعی مصالحت‌آمیز جلوی استانداری به گوش شخص استاندار و بقیه مسؤولان برسانند.
مناقشه‌ی بر سر یک همایش قدیمی
چندی قبل جلسه پرسش و پاسخ و هم‌اندیشی مردم با شورای شهر سی‌سخت در محل مسجد جامع این شهر برگزار شد و در قسمتی از این برنامه یکی از اعضای شورای شهر در حضور جمعی از معتمدین حاضر در مسجد گفت: شهرداری سیسخت در دوره شورای قبل اقدام به برگزاری همایشی تحت عنوان همایش توسعه شهر سی‌سخت کرد که هیچ خروجی برای شهرداری نداشت.
او گفت: هزینه زیادی را متحمل بر شهرداری کرد و طبق اسنادی که موجود است تنها ناهار این همایش 60 میلیون تومان شد که در این اوضاع بد به  شهرداری تحمیل شد.

این عضور شورا گفت: در خصوص تامین بودجه همایش توسعه شهر سیسخت در سال 95 اعتبار این همایش از محل مبلغ اعتبارات 2 میلیارد تومانی یود که شهرداری برای توسعه طرح های خود از سازمان شهرداری‌ها گرفته بودکه متاسفانه هیچ گونه خروجی موثری برای شهر سی‌سخت و شهرداری در بر نداشت.
اظهارات محسنی واکنش رضا خلیلی عضو شورای اسلامی دوره چهارم شهر سیسخت را در پی داشت که گفت:کلیه قراردادهای همایش مدنظر موجود است که کل قرارداد آن همایش  با هزینه مجری و محل برگزاری آن مبلغ 52 میلیون و 900 هزار تومان بود.
خلیلی افزود: آن همایش چندین خروجی برای ما داشت که یکی از خروجی‌های مثبت همایش ارتباط مسوولان دعوت شده با شهردار سیسخت بود که همیشه به عنوان بازوانی برای شهرداری سیسخت بودند.
خلیلی در خصوص پرداختن به این گونه موارد و محکوم کردن شوراهای قبلی توسط عضو شورای کنونی گفت: پیشنهاد می‌شود که طی یک نشست اعضای دو دوره اخیر شورای اسلامی در یک جلسه مشترک تمام موارد گذشته را بررسی و شفاف سازی کنند تا کسی را برای تمام مشکلات قبلی مقصر نکنند.


محمدحسینی شهردار سابق سی‌سخت در جوابیه‌ای آورده است: در پی اظهارات احدی از اعضای شورای شهر در جلسه عمومی تاریخ ۱۸ مهر ۹۸ مبنی بر هزینه ۶۰ میلیون تومانی ناهار در همایش سال ۹۵ شهرداری به نام همایش توسعه شهر سی‌سخت بدین وسیله مواردی را در جهت تنویر افکار عمومی به عرض می‌رساند
الف: در سال ۹۵ با توجه به نامگذاری سال به نام سال( اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل) از طرف مقام معظم رهبری، بنا به پیشنهاد شهرداری و تعدادی از نخبگان شهر به شورای شهر طرح برگزاری همایش اقدام و عمل در توسعه شهر سی سخت به تصویب شورای محترم شهر رسید.
هدف از برگزاری این همایش به شرح زیر بود: 1-تهیه اطلاعات لازم و تکمیلی جهت تدوین برنامه پنج ساله و چشم انداز بیست ساله شهر که بر اساس ماده ۱۵ قانون نوسازی و عمران کشور یکی از ملزومات اساسی توسعه هر شهر می‌باشد.
۲-ایجاد ارتباط موثر و مناسب با شخصیت‌های تاثیرگذار جهت اخذ کمک از آنها برای پیشرفت و توسعه شهر و کمک به شهرداری با توجه به مشکلات عدیده شهرداری از جمله تعویق ۱۲ ماهه حقوق پرسنل و سایر بدهکاری‌ها.
این همایش به همت شهرداری و شورای شهر سی سخت توسط یکی از جوانان شهر به نحو شایسته‌ای برگزار گردید بگونه‌ای که آوازه آن تا خارج از استان هم رفت.بازخورد حاصل شده از این همایش نیز به شرح زیر بود:
۱-تهیه ی خوراک مناسب جهت تدوین برنامه‌های میان مدت و بلندمدت توسعه شهر با جلب آرای نخبگان و تحصیل کردگان شهر در کارگروه‌های پنجگانه. لازم به ذکر است در سال ۹۵ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعتباری جهت تدوین برنامه های توسعه شهرهای ۱۷گانه استان مصوب نمود که قریب ۵۰ درصد این اعتبار به شهرداری سی سخت رسید.
۲-  ایجاد ذهنیت مثبت در مورد شهرداری سی سخت در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور بگونه ای که اعتبارات تخصیصی به شهرداری سی سخت تنها در سال ۹۵ و ۹۶ بیش از مجموع اعتبارات ۶ سال گذشته شهرداری بود. اسناد این ادعا در سامانه بودجه و اعتبارات سازمان شهرداریها موجود می‌باشد.
۳-اخذ کمک و مشاوره از شخصیتهای علمی، سیاسی و اجتماعی در سطح استانی و ملی جهت استفاده حداکثری از پتانسیل‌های موجود برای پیشرفت شهر. لازم به توضیح است شخصیتهای دعوت شده در حال حاضر معاون وزیر، عضو شورای پایتخت، نماینده مجلس، رهبر جریان سیاسی حاکم دولت در استان، مدیرعامل موسسات فرهنگی ملی، عضو هیات علمی و.... می‌باشند که هنوز هم آمادگی لازم را برای کمک به مسئولان شهر دارند.
ب: کل هزینه برگزاری همایش شامل هزینه‌های ایاب و ذهاب مدعوین، بلیط سفر مدعوین از تهران به شیراز، غذا، هدایای تهیه شده برای تجلیل از شهرداران سابق و ارائه به میهمانان، مجری، برنامه های فرهنگ و هنری و....مبلغ نزدیک به ۵۳ میلیون تومان شد که پرداخت کامل این هزینه ها بیش از یک سال طول کشید.
توضیح اینکه شهرداری در زمان برگزاری همایش هنوز از سازمان شهرداریها و هیچ جای دیگری وام دریافت نکرده بود.
در پایان متذکر می‌گردم به زعم اینجانب وقت و انرژی مسئولین شهر مخصوصاً شورای محترم شهر می بایست بیشتر از بازی با آبروی کسانی که هدفشان خدمت به مردم بود و در حال حاضر دستشان از تریبونهای موجود و در دسترس شورای شهر کوتاه است مصروف حل مسائل و مشکلات شهر و شهرداری گردد.

بنا بر این گزارش، آنطوری که این روزها از بحث‌ها و جدال بین اعضای شورای شهر سخت و شهرداری بر می‌آید، آبی از اعضای این شورا برای مردم گرم نمی‌شود. لذا بهتر است که آنها کنار بروند، تا شهر و مردم نفسی بکشند.
 
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

جابر
Iran, Islamic Republic of
والابه نظرمن اگه آقای /واصلامعلوم نیست بااعضای شورااست یاباشهرداریابامردم کناربرودحداقل گام بزرگی برداشته میشه ومابقی اعضاءراحتترتصمیم می گیرنداین آقافقط ادعاداردنه سواداین کارراداردونه توان هرکه باش تماس می گیردمیگه چشم بانظرت موافقم هیچ قدرت وتوان تصمیم گیری نداردان شالله خدابه راه راست هدایتش کندوازشورااستفاءبده وحق مردم شریف ضایع نشه باتشکر
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیر سایت کبنانیوز. اگر کاری کنید این شورا استعفا بدن خیلی دعا به جونتون میکنن
Iran, Islamic Republic of
برارد گرامی جناب اقای جهان فکر شما که فرمودید که درامد شهر داری ماهانه 200میلیون تومان وهزینه ان ماهانه 500میلیون تومان می باشد وهرماه 300میلیون باید از کجا بیاید .؟
درست فرمودید شما که دوسال اندی است در شورای شهر فعالیت دارید چرا تاکنون اقدامی نکردید ؟
چرا برای درامد زا بودن شهر دای رس سخت کار نکردید ؟ اصلاحضور شما در شورا مگر نه برای هیمن حل مشکلات بود شنیدها حاکی از این هست که مجددا تعدادی از کسانی که شما ها در شهر داری مشغول به کار کردید مشکلات مالی شهر داری افزایش یافته ؟شورای شهر باید با برنامه وپیگیری بتواند بازوی شهر دار وشهر باشد نه اینکه مضلات شهر را بیشتر کنند .تا کی باید مردم برای عدم کارایئ شما زجر بکشند شهر دار قبلی را اینقدر خواسته نامعقول از ش خواستین تا استعفا داد رفت ؟بهتر زودتر وضعیت خودتان وشهر داری را روشن کنید ؟قطعا استاندار وفرماندار با شما همکاری خواهن کرد درصورتی که خود پیگیر وبا تعامل کار کنید .
Iran, Islamic Republic of
برارد گرامی جناب اقای جهان فکر شما که فرمودید که درامد شهر داری ماهانه 200میلیون تومان وهزینه ان ماهانه 500میلیون تومان می باشد وهرماه 300میلیون باید از کجا بیاید .؟
درست فرمودید شما که دوسال اندی است در شورای شهر فعالیت دارید چرا تاکنون اقدامی نکردید ؟
چرا برای درامد زا بودن شهر دای رس سخت کار نکردید ؟ اصلاحضور شما در شورا مگر نه برای هیمن حل مشکلات بود شنیدها حاکی از این هست که مجددا تعدادی از کسانی که شما ها در شهر داری مشغول به کار کردید مشکلات مالی شهر داری افزایش یافته ؟شورای شهر باید با برنامه وپیگیری بتواند بازوی شهر دار وشهر باشد نه اینکه مضلات شهر را بیشتر کنند .تا کی باید مردم برای عدم کارایئ شما زجر بکشند شهر دار قبلی را اینقدر خواسته نامعقول از ش خواستین تا استعفا داد رفت ؟بهتر زودتر وضعیت خودتان وشهر داری را روشن کنید ؟قطعا استاندار وفرماندار با شما همکاری خواهن کرد درصورتی که خود پیگیر وبا تعامل کار کنید .
سی سخت.زابلی
Iran, Islamic Republic of
درود به اموزش پرورش.چرا خودتو نخود هر اشی میکنی اقای ج ز .برو دمبال کارت سی سخت وسی سختی تورو در بدنه این شهر میبینن.لطمعه که خانواده شما وخود شما به سی سخت زدید هیچ وقت فراموش نمیکنن
sisakht
Iran, Islamic Republic of
((بنا بر این گزارش، آنطوری که این روزها از بحث‌ها و جدال بین اعضای شورای شهر سخت و شهرداری بر می‌آید، آبی از اعضای این شورا برای مردم گرم نمی‌شود. لذا بهتر است که آنها کنار بروند، تا شهر و مردم نفسی بکشند.))درود خدا بر قلمت
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1