تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۴۱۳۷۳۶
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان؛

ساخت و سازهای حاشیه رودخانه‌ها در شورای بیت‌المال کشور بررسی می‌شود

۰
ساخت و سازهای حاشیه رودخانه‌ها در شورای بیت‌المال کشور بررسی می‌شود
کبنا ؛دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: در خصوص ساخت و سازهای حاشیه رودخانه های استان، در شورای بیت المال کشور تصمیم گیری می شود.
به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان، عباس حسینی پویا در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی، از نماینده حقوقی سازمان آب و برق استان خواست تا گزارش مکتوبی از ساخت و سازهای حاشیه رودخانه های استان تهیه و به دبیرخانه این شورا ارسال کند تا پس از جمع بندی مستندات و ارجاع به شورای حقوق بیت المال کشور، در خصوص این پروژه ها تصمیم گیری و به وزارت کشور و استانداری اطلاع رسانی شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اتفاقات فروردین ماه امسال و احتمال وقوع سیل در سال های آینده، باید محل هایی که در سیل امسال دچار آسیب شدند، بررسی و پس از نقطه یابی دقیق مناطق بحران زا، دستور منع ساخت و ساز در این مناطق صادر شود و این نقاط به محل امن تبدیل شود.
همچنین در این جلسه، یک پروژه گردشگری مورد بررسی قرار گفت که مقرر شد باتوجه به اینکه زمین در مالکیت سرمایه گذار می باشد، پروژه ادامه یابد و اداره محیط زیست نیز مکلف شد تا پایان زمان اجرای طرح، بر روند آن نظارت داشته باشد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، آن را سریعاً به دبیرخانه شورای حفاظت از حقوق بیت المال استان اطلاع دهد.
دبیر شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان همچنین اظهار کرد: زمین های خالی مورد طمع معارضان و زمین خواران قرار می گیرد و دولت باید با بررسی نیازها و ظرفیت های منطقه، نسبت به برنامه ریزی و اجرای طرح های مورد نیاز در این اراضی اقدام کند.
حسینی پویا گفت: مزایده و واگذاری اراضی ملی و مناطق حفاظت شده ممنوع است و هر اقدامی در خصوص این زمین ها باید با درخواست ادارات محیط زیست و منابع طبیعی استان باشد.
وی افزود: هر طرحی ممکن است ابتدا با مقاومت هایی از سوی افراد محلی روبرو شود اما باتوجه به احتمال تعرض به این زمین ها، نگه داشتن آن به صورت بایر مصلحت نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1