تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۴۱۳۷۳۵
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان؛

قاچاق کالا، فساد در جامعه را به دنبال دارد

۰
قاچاق کالا، فساد در جامعه را به دنبال دارد
کبنا ؛معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: قاچاق کالا، تولید را به خطر می اندازد و خیانت و فساد در جامعه را به دنبال دارد.
 به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: آمارها در خصوص قاچاق متفاوت است اما وضع به گونه ای است که اقتصاد کشور و تولید داخلی دچار تهدید شده است و بسیاری از سرمایه گذاران دلسرد شده اند.
وی ادامه داد: در حالی که بزرگراه های استان خوزستان و کشور توسعه یافته است اما امکانات بازرسی و کنترل راه ها به اندازه کافی نیست و دولت بابد توجه بیشتری به این موضوع داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: طی سال های اخیر اقدامات خوبی در استان برای مقابله با قاچاق صورت گرفته است که باید این اقدامات به مردم معرفی شود.
وی با اشاره به قاچاق دارو، بیان داشت: قاچاق دارو بازی با جان مردم است و تاکنون مواردی از مرگ بر اثر مصرف داروهای قاچاق گزارش شده است.
حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: برخی مقابله ها قضایی است که باید به مسئولان امر سپرده شود و قطعا در حال انجام است اما در بسیاری موارد آگاهی افزایی در جهت پیشگیری موثرتر است.
رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان خوزستان نیز در این جلسه گفت: در ۲۰۰ روز کاری ابتدای امسال بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان کالا قاچاق در استان کشف و ضبط شده است که نسبت به سال قبل، ۲۲ درصد افزایش داشته است.
کورش مرادیان گفت: در همین مدت ۲۶۷۶ پرونده رسیدگی، ۲۶ باند قاچاق منهدم و ۳۵۳۶ نفر متهم دستگیر شده اند.
مدیر نمایندگی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان نیز ارزش اموال تملیکی شش ماهه اول امسال را بیش از 986 میلیارد ریال برشمرد.
مسئول بازرسی معاونت غذا و داروی مرکز بهداشت استان نیز گفت: مردم می توانند با نصب برنامه تی تک از برنامه بازار و یا از طریق استعلام از سایت www.ttac.ir و وارد کردن کد 16 رقمی مخفی در قسمت اصالت، از اصالت کالا مطمئن شوند.
موسی ظهیری افزود: کالاهای وارداتی از نوع مواد غذایی، دارو، فرآورده های آرایشی و مکمل های غذایی و دارویی، در این سامانه قابل استعلام است.
وی گفت: برای اطلاع از کالاهای داخلی نیز می توانند مجوز بهداشت و پروانه ساخت درج شده روی کالا را مدنظر قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1