کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان؛

قاچاق کالا، فساد در جامعه را به دنبال دارد

17 مهر 1398 ساعت 15:45

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: قاچاق کالا، تولید را به خطر می اندازد و خیانت و فساد در جامعه را به دنبال دارد.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: قاچاق کالا، تولید را به خطر می اندازد و خیانت و فساد در جامعه را به دنبال دارد.
 به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: آمارها در خصوص قاچاق متفاوت است اما وضع به گونه ای است که اقتصاد کشور و تولید داخلی دچار تهدید شده است و بسیاری از سرمایه گذاران دلسرد شده اند.
وی ادامه داد: در حالی که بزرگراه های استان خوزستان و کشور توسعه یافته است اما امکانات بازرسی و کنترل راه ها به اندازه کافی نیست و دولت بابد توجه بیشتری به این موضوع داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: طی سال های اخیر اقدامات خوبی در استان برای مقابله با قاچاق صورت گرفته است که باید این اقدامات به مردم معرفی شود.
وی با اشاره به قاچاق دارو، بیان داشت: قاچاق دارو بازی با جان مردم است و تاکنون مواردی از مرگ بر اثر مصرف داروهای قاچاق گزارش شده است.
حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: برخی مقابله ها قضایی است که باید به مسئولان امر سپرده شود و قطعا در حال انجام است اما در بسیاری موارد آگاهی افزایی در جهت پیشگیری موثرتر است.
رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان خوزستان نیز در این جلسه گفت: در ۲۰۰ روز کاری ابتدای امسال بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان کالا قاچاق در استان کشف و ضبط شده است که نسبت به سال قبل، ۲۲ درصد افزایش داشته است.
کورش مرادیان گفت: در همین مدت ۲۶۷۶ پرونده رسیدگی، ۲۶ باند قاچاق منهدم و ۳۵۳۶ نفر متهم دستگیر شده اند.
مدیر نمایندگی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان نیز ارزش اموال تملیکی شش ماهه اول امسال را بیش از 986 میلیارد ریال برشمرد.
مسئول بازرسی معاونت غذا و داروی مرکز بهداشت استان نیز گفت: مردم می توانند با نصب برنامه تی تک از برنامه بازار و یا از طریق استعلام از سایت www.ttac.ir و وارد کردن کد 16 رقمی مخفی در قسمت اصالت، از اصالت کالا مطمئن شوند.
موسی ظهیری افزود: کالاهای وارداتی از نوع مواد غذایی، دارو، فرآورده های آرایشی و مکمل های غذایی و دارویی، در این سامانه قابل استعلام است.
وی گفت: برای اطلاع از کالاهای داخلی نیز می توانند مجوز بهداشت و پروانه ساخت درج شده روی کالا را مدنظر قرار دهند.


کد مطلب: 413735

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/413735/قاچاق-کالا-فساد-جامعه-دنبال

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1