کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دبیر ستاد اربعین؛

چتر وای فای در مرزهای خوزستان باز می‌شود

17 مهر 1398 ساعت 13:42

دبیر ستاد اربعین شرکت مخابرات ایران از افزایش قابل توجه ظرفیت ارتباطات مخابراتی در شلمچه و چذابه با باز شدن چتر وای فای در مرزهای خوزستان خبر داد.


دبیر ستاد اربعین شرکت مخابرات ایران از افزایش قابل توجه ظرفیت ارتباطات مخابراتی در شلمچه و چذابه با باز شدن چتر وای فای در مرزهای خوزستان خبر داد.
محمدرضا بیدخام در سفر به مناطق مرزی استان خوزستان به همراه  رحیم فلاح‌زاده -مدیرمخابرات منطقه خوزستان- با حضور در مرزهای شلمچه و چذابه از نزدیک و به طور میدانی در جریان فعالیت‌های گسترده انجام‌شده در این دو مرز به منظور برقراری ارتباطات پایدار زائرین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) قرار گرفته و آخرین آمادگی ها را به منظور میزبانی  از زائرین اربعین حسینی در این دو مرز مورد بررسی قرار دادند.
بیدخام درباره برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای پوشش مرزهای استان و بهره‌مندی زائران از وای‌فای در ایام اربعین گفت: در مدت مذکور، به منظور رفاه حال زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تهمیدات لازم برای آنتن‌دهی خطوط ارتباطی و دسترسی مناسب به اینترنت اندیشیده شده و علاوه بر فعالیت‌های معمول، تعداد  ۸ سایت پرتابل همراه با آخرین فناوری روز آماده بهره‌برداری شده و چتر وای‌فای نیز به منظور پوشش حداکثری ارتباطات در مرزهای خوزستان باز می‌شود.
وی در این سفر در تشریح اقدامات انجام‌شده در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در ایام اربعین حسینی، از افزایش  ظرفیت ارتباطات برای زائران اربعین خبر داد و افزود: با پایش مستمر وضعیت ارتباطی و راهکارهای بهینه‌سازی و استفاده از حداکثر ظرفیت مخابرات ثابت و سیار تونسته‌ایم شرایط ایده‌آلی را در مرزهای شلمچه و چذابه برای زوار گرامی کربلای معلی فراهم سازیم.
دبیر ستاد اربعین شرکت مخابرات ایران با اشاره به راه‌اندازی دو موکب شهدای شرکت مخابرات ایران در جریان مراسم امروز در مرزهای شلمچه و چذابه افزود: تمام تلاش ستاد اربعین شرکت مخابرات و ستاد اربعین وزارت ارتباطات با همکاری استانداری و نهادهای مسئول، ایجاد و برقراری بهترین شرایط سفر معنوی اربعین در دو بعد فنی و غیر فنی برای تمام زائرین است.
بیدخام خاطرنشان کرد: تمام مسیر راهپیمایی زائران در داخل کشور تا لب مرز به اینترنت نسل سوم و چهارم متصل است و لب مرز نیز ارتباطات وای‌فای برای کاربران فعال شده است. امسال هم مثل سال‌های گذشته، تمام ظرفیت‌های فنی مجموعه مخابرات با همکاری ستاد اربعین و زیرمجموعه‌های آن برای ارائه خدمات ارتباطی به زائران بسیج شده‌اند و با تهمیدات اندیشیده شده، زائران اربعین حسینی در مرزهای استان مشکل آنتن دهی و اتصال اینترنت نخواهند داشت.
همچنین رحیم فلاح‌زاده، مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: از اقداماتی که در زمینه ارتباطات سیار از سوی مخابرات استان انجام شده می‌توان به نصب و راه‌اندازی چهار سایت ثابت جایگزین سایت‌های پرتابل B.T.S در مسیرهای چذابه و شلمچه با تکنولوژی 3G و 4G اشاره کرد که کلیه مراحل نصب و راه اندازی در سال ۹۷ انجام شده است.
وی افزود: سالن ترانزیت مرز چذابه با نصب ]چهار دستگاه سوییچ و ۱۲ دستگاه access point و سالن ترانزیت شلمچه با نصب و راه اندازی دو دستگاه سوییچ و ۱۶ دستگاه accesspoint از پوشش وای‌فای بهره‌مند خواهند شد. همچنین مسجد و محوطه بیرون سالن ترانزیت با نصب یکدستگاه سوییچ و سه دستگاه accesspoint و بیرون سالن ترانزیت شلمچه با نصب چهار دستگاه access point از نوع outdoor، زائران مشکلی در زمینه فضای مجازی و استفاده از خدمات شبکه وای‌فای نخواهند داشت.


کد مطلب: 413725

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/413725/چتر-وای-فای-مرزهای-خوزستان-باز-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1