تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۴۱۳۷۱۴
مطلب وارده؛

نگاهی به مدیریت سیاسی «کلانتری» در آستانه رویداد انتخابات

۳
۰
نگاهی به مدیریت سیاسی «کلانتری» در آستانه رویداد انتخابات
کبنا ؛متن ارسالی: دو دیدار مهم و صمیمی استاندار با بزرگان و برخی از چهره‌های فعال دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا در استان نه یک حرکت نمایشی و یا نوعی رفع تکلیفی که برعکس با نگاهی به مدت‌زمان حضور کلانتری در استان و اظهارنظرها و تأکیدات وی بر سلامت انتخابات و برگزاری یک انتخابات رقابتی و در تراز مردم مشخص می‌شود که این دو نشست در ادامه مشی مدیریت سیاسی وی در آستانه یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی کشور است.
این شکل از جلسات و نشست‌ها اگرچه مسبوق به سابقه بوده است اما زمان و نکاتی که در دل این دو نشست مطرح شد بر اهمیت موضوع می‌افزاید و سبب اعتماد بیشتر اصولگرایان به مجریان و دلگرمی اصلاح‌طلبان به حضور و فعالیت در انتخابات می‌شود.
در انتخابات دور دهم مجلس در شهرستان بویراحمد شاهد گره خوردن و پیچیدگی در تعیین سرنوشت این حوزه انتخابیه در یک بازه زمانی طولانی بودیم که مخالفین بخش زیادی از این موضوع را به نحوه مدیریت اجرایی آن انتخابات به‌ویژه در شیوه مدیریت کاظم نظری فرماندار وقت بویراحمد مربوط می‌دانستند.
بعدازآن نیز انتخاب کاظم نظری در مقام معاونت سیاسی استاندار سابق بر نگرانی‌ها افزود و سبب پدید آمدن یک تردید و دل‌نگرانی بزرگ شد که تا روزی که با حکم کلانتری، احد جمالی جانشین وی شد این معاونت درگیر حواشی زیادی بود.

حال کلانتری با یک چینش مناسب در حوزه معاونت سیاسی استانداری آن‌هم در فرجه‌ای که وزارت کشور بر محدودیت‌های زیادی برای جلوگیری از تغییرات مدیریتی تأکید داشت؛ نشان می‌دهد که نگاه کلانتری و برنامه برای برگزاری یک انتخابات رقابتی بسیار حساب‌شده و برآمده از سال‌ها تجربه مدیریتی و انتخاباتی کلانتری، جمالی و سلیمانی در بخش‌ها و سازمان‌های مهم و مختلف است.
اگرچه تعیین سرنوشت مردم توسط خود مردم و در پای صندوق‌های رأی اتفاق می‌افتد ولی مدیریت سیاسی همه بخش‌های انتخابات و جلوگیری از شکل‌گیری حاشیه و اتفاقات ناگوار وظیفه مهم و حساسی است که ظرافت و مدیریت علمی و مجرب را می‌طلبد.
هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان یقیناً از نشست سیاسی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد راضی و خشنودند چرا که این نشست‌ها در وهله اول فرصت آشنایی و ایجاد اعتماد و دوستی را پدید می‌آورند و در ادامه فرصت گفت‌وگو و تبادل آرا را فراهم می‌نمایند. ضمن آنکه این نشست‌ها یعنی سپردن بخشی از مدیریت فضا به فعالین سیاسی در دو جناح.
 اصطلاحاً توپ حالا در میدان گروه‌های سیاسی است و این گروه‌ها هستند که باید به ایجاد شورونشاط فضای انتخابات کمک کنند و زمینه‌ساز خلق یک حماسه بزرگ دیگر در تاریخ کشور و استان باشند.
نکته آخر آن‌که نباید به این نشست‌ها اکتفا شود و این روند تعامل و گفت‌وگویی باید تداوم داشته باشد هرچند بی‌آنکه گفته شود به نظر اراده مدیریت کلانتری، جمالی و سلیمانی چیزی غیرازاین نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

جمنا
Iran, Islamic Republic of
پیشوا ، سیف السادات، رضا توفیقی به فکر کهکیلویه بزرگ باشند
Iran, Islamic Republic of
باید به فکر باشند که نیستند، والا کریمی انگار کشتی غرق شده
Iran, Islamic Republic of
به به !!!!!!کاملا در خدمت جناب استاندار قدم بر میداره چه میکنه کبنا علی برکت الله
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1