تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۴۱۳۶۶۲
در همایش ملی روز روستا و عشایر

۲۲۸ طرح روستایی و عشایری استان فارس افتتاح شد (+تصاویر)

۰
۲۲۸ طرح روستایی و عشایری استان فارس افتتاح شد (+تصاویر)
کبنا ؛عنایت‌الله رحیمی در این مراسم ضمن قدرانی از توجه ویژه دولت به توسعه پایدار روستایی اعم از سرمایه‌گذاری درزمینهٔ تولید و اشتغال و خدمات امور زیربنایی گفت: تعداد ۴هزار و ۷۹۵ طرح به اعتبار ۴۷۶ میلیارد تومان  به بانک‌ها معرفی‌شده که ۳هزار و ۹۲ طرح بااعتبار ۲۳۷ میلیارد تومان پرداخت‌شده است که تعداد ۱۲هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی ادامه داد:  هزار و ۳۳۰ طرح به مبلغ ۲۳۹ میلیارد تومان نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
رحیمی بابیان اینکه پیش از دولت تدبیر و امید درزمینهٔ گردشگری و ایجاد بوم‌گردی روستایی هیچ طرحی وجود نداشت، افزود: از سال ۹۲ تا کنون بالغ‌بر ۱۰۵ واحد بومگردی روستایی در فارس تأسیس و راه‌اندازی شده است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه  بیش از ۲۲۸ پروژه به مبلغ  ۵۷ میلیارد تومان در مناطق روستایی و عشایری که همزمان با سایر نقاط کشور افتتاح شد، عنوان کرد:  این پروژه‌ها درزمینهٔ امور عشایر با اشاره به اینکه ٩٠ درصد جمعیت روستایی دارای دهیاری هستند اضافه کرد: طی سال گذشته بیش از هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال اعتبار به‌حساب دو هزار دهیاری استان واریزشده تا در جهت بهبود و بهسازی محیط روستاها اختصاص یابد.
رحیمی ادامه داد: از این تعداد ۵ پروژه در حوزه امور عشایر ، ۲۵ پروژه در حوزه نوسازی مدارس، ۳ پروژه در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ۱۲ پروژه در حوزه جهاد کشاورزی، ۱۳۹ پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۳۷ پروژه درزمینهٔ برق‌رسانی، ۲ پروژه درزمینهٔ گردشگری میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و ۵ پروژه در حوزه دهیاری‌ها به بهره‌برداری رسید.
وی درباره اهمیت اشتغال‌زایی در روستاها نیز گفت: از ابتدای سال ٩۶ تاکنون مبلغ ٧١٠ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به ٩٩ طرح اشتغال‌زایی روستایی فارس پرداخت‌شده است .
استاندار تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ٩۵ جمعیت روستایی فارس بیش از یک‌میلیون و ۴٣٢ هزار نفر و ١٧ هزار نفر عشایر در فارس حضور دارند.
وی افزود: جمعیت روستایی در استان فارس بالغ‌بر ٣٠ درصد از جمعیت استان است و جمعیت عشایر فارس نیز ٧درصد از جامعه عشایری کشور را تشکیل داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1