تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۴۱۳۶۱۹
گزارش|

تجمع کارگران کارخانه قند فسا؛ 5 ماه حقوق نگرفته‌ایم

۰
تجمع کارگران کارخانه قند فسا؛ 5 ماه حقوق نگرفته‌ایم
کبنا ؛جمعی از کارگران کارخانه قند فسا برای ششمین بار در سال جاری مجدداً امروز ۱۵ مهرماه در مقابل فرمانداری شهرستان فسا تجمع کردند و خواستار پیگیری مطالباتشان از طریق مسئولین شهرستان شدند.
کارگران کارخانه قند فسا می‌گویند: «تا پیش از واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی از امنیت شغلی و حمایت بیشتری برخوردار بودیم اما دی‌ماه سال ۹۵ این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شد. وعده‌های مالک کارخانه برای پرداخت معوقات محقق نشد و حدود ۵ ماه است که حقوقمان را پرداخت نکرده‌اند. وضعیت اقتصادی و گرانی امروز، اجاره خانه و بقیه هزینه‌ها به‌شدت به خانواده کارگران فشار می‌آورد. پرداخت نکردن حقوق از طرف کارخانه باعث شده مدام از دوستان و آشنایان به خاطر هزینه‌های زندگی قرض بگیریم و بار بدهی بالایی داشته باشیم.»
این کارگران با همین هدف و خواسته بارها به فرمانداری شهرستان فسا رفته‌اند که تاریخ‌های ۲۸ فروردین، ۹ تیر، ۲۰ و ۲۱ تیرماه و ششم مرداد و ۱۵ مهرماه ۹۸ بوده است.
معاون استاندار فارس و فرماندار شهرستان فسا بر لزوم تأمین حق‌وحقوق کارگران کارخانه قند این شهرستان و پرداخت مطالبات و درعین‌حال پابرجا بودن کارخانه تأکید کرد و گفت: تا پایان مهرماه خبرهای خوشی برای کارگران کارخانه قند درراه است، ما با فروش قسمت‌هایی از کارخانه برای تأمین حقوق کارگران مخالفیم، با فروش قسمت‌هایی از کارخانه، آینده شغلی کارگران به خطر خواهد افتاد.
حسین آرگیو اظهار داشت: «کارگران کارخانه قند باید در محیطی آرام مطالبات خود را پیگیری کنند. کارگران مطمئن باشند حق‌وحقوق خود را تا ریال آخر دریافت خواهند کرد. ما می‌خواهیم مشکلات این کارگران به‌صورت ریشه‌ای حل شود و کارخانه هم پابرجا بماند تا در رونق اقتصادی شهرستان مؤثر باشد و از طرفی حق‌وحقوق کارگران تا ریال آخر پرداخت شود و آینده شغلی آن‌ها به خطر نیفتد.»
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1