تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب : ۴۱۳۵۸۴
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس خبر داد

افزایش جرائم فضای مجازی در فارس

۰
افزایش جرائم فضای مجازی در فارس
کبنا ؛معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از برخورد جدی با شایعه‌سازان فضای مجازی در استان خبر داد و گفت: در ۶ ماه گذشته جرائم فضای مجازی در استان فارس ۱۵۰ درصد رشد داشته است.
سرهنگ کاووس محمدی با اشاره به اینکه گسترش فعالیت در فضای مجازی به‌گونه‌ای است که این فضا به یک فضای حقیقی تبدیل‌شده است افزود: برخی بزهکاران در فضای مجازی آگاهانه یا ناآگاهانه سلامت افراد جامعه را نشانه گرفته‌اند.
وی با تأکید بر اینکه عده‌ای سودجو با شایعه‌سازی و استفاده از هویت افراد، پیام‌های غیرواقعی انتشار می‌دهند و تلاش دارند رعب وحشت در جامعه ایجاد کنند افزود: هرساله در مناسبت‌های مختلف پیام‌های تکراری انتشار داده می‌شود تا هدف سوء خود را عملیاتی و فضای جامعه را با پیام‌های خود آلوده کنند.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس گفت: شیوه‌های این افراد این‌گونه است که با استفاده از مرکز درمانی و یا یک فامیلی معروف سعی دارند پیام غیرواقعی خود را واقعی جلوه دهند تا کاربران فضای مجازی را به پیام خود جلب کنند.
سرهنگ محمدی استفاده از فامیلی سرهنگ و یا رئیس بیمارستان و ... را یکی از شیوه‌های همیشگی متهمین اعلام کرد و گفت: کاربران به خبر‌هایی که از قول منابع ناشناس در فضای مجازی منتشر می‌شود، توجه نکنند چراکه بسیاری از این افراد سودجویانی هستند که می‌خواهند مخاطبان و دنبال کننده‌های صفحات و کانال‌های خود را افزایش دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1