تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب : ۴۱۳۳۶۴
یادداشت سیاسی|

تاجگردون، از قلعه‌ی دیشموک تا بافت بلاد؛ فریب یا امید؟/بلاد شاپور آجر به آجر تخریب شود، بهتر است تا با خنجر کنایه و نوش داروی نفاق آباد شود

یعقوب درویشیان
۱۰
۰
تاجگردون، از قلعه‌ی دیشموک تا بافت بلاد؛ فریب یا امید؟/بلاد شاپور آجر به آجر تخریب شود، بهتر است تا با خنجر کنایه و نوش داروی نفاق آباد شود
کبنا ؛
چندصباحی است که فیلمی کوتاه از آقای تاجگردون در فضای مجازی منتشر و دست به دست می‌شود که باعث بروز واکنش‌هایی در اقشار مختلف مردم شده است.
در یک نمای دو دقیقه‌ای و در جلسه‌ای که باحضور آقای پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیریت بازآفرینی شهری کشور برگزار شده است تاجگردون مانند روال همیشگی خویش که ترکیبی از خاطره و کنایه می‌باشد فرمایشاتی رابیان می‌کند که نیک قابل تأمل می‌باشد.
آنچه این سخنان را برجسته‌تر و در ذهن مخاطب تاثیرگذارتر می‌نماید، تلاش تیم رسانه‌ای تاجگردون در برجسته سازی موضوع قدمت بلادشاپور می‌باشد. آنجا که تیم رسانه‌ای تاجگردون تلاش می‌کند تا با باز نویسی سخنان تاجگردون در این تیزر کوتاه، بذر نفاق بپاشد و پاسخی به مسائل ابتدای شهریور و سخنان حاج عدل و میراث فرهنگی داده باشد. آنچه مبرهن و واضح می‌نماید دو موضوعِ قدمت بافت بلادشاپور و مسوولیت های مرتبط تاجگردون در این ایام می‌باشد که به نوعی رابطه‌ی علت و معلولی دارند. فارغ از اینکه چه کسانی نماینده‌ی کهگیلویه بوده و هستند، بافت تاریخی بلاد شاپور متعلق به تاریخ و فرهنگ و اقتدار کهگیلویه و ایران زمین می‌باشد و احیای آن ارتباطی به تفکرات سیاسی یا وابستگی‌های جناحی نداشته وندارد.
یکی از مؤلفه‌های فکری رفورمیست ها، محیط زیست و منابع طبیعی و تاریخی و حفظ آنان می‌باشد و هرگاه برای پر شدن سبد آرای خویش لب به سخن گشوده‌اند اغلب نیز پیرامون محیط زیست و مکانهای تاریخی سخن رانده‌اند. اینک که جناب آقای تاجگردون آنچنان وانمود می‌نمایند که بسیار نگران بافت تاریخی بلاد شاپور است از ایشان و برای تنویرافکار عمومی آحاد جامعه چند پرسش را مطرح می‌نمایم باشد که درمانی باشد بر دردی که به ناسور می‌رسد.
۱- آقای تاجگردون، فریاد زدن یک معضل، راه حلی مناسب برای رفع آن مشکل نمی‌باشد. اینکه شما به دلایل مشخص مسئله‌ای را مطرح میکنیدکه همه از وجود آن مشکل آگاهی دارند چاره ساز نیست بلکه حل مشکلات فرسودگی و تخریب بلاد شاپور، نیاز به عمل دارد نه نجواهای مغرضانه از پشت تریبون در اتاق‌های دربسته. اینکه شما به فکر بلادشاپور باشید بسیار موجب غرور و خرسندی می‌نماید اما سؤال اینجاست شما از کی به فکر بلاد شاپورافتاده اید و تاکنون چه اقدام مثبتی در راه حل مشکلات این مجموعه‌ی تاریخی برداشته‌اید؟ اینکه مدتهای طولانی برنامه و بودجه‌ی یک کشور با حرکت انگشتان شما و جوهر خودکار شما به ثبت و تحقق می‌رسد برهمگان آشکار می‌باشد اما شما در ۸ سال وکالتتان در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق بودجه چرا قدمی برای حل مشکلات بافت بلاد بر نداشتید؟ چرا هنگامی که اعتبار میلیاردی برای دویست متر خیابان بلادیان ذهنتان را مشغول کرده بود به فکر بلادشاپور نبودید؟ شما چقدر فرصت داشتید تا بلاد شاپور را احیا کنید و نکردید؟ اینک دیگر با سیاست طعنه و نفاق حرفتان خریداری ندارد.         
۲- آقای تاجگردون شما که این همه سینه چاک بافت تاریخی بلادشاپور هستید چگونه از آن همه میراث تاریخی و فرهنگی در گچساران غافلید؟ چگونه مجموعه‌های قلاع و قنوات در مناطق نازمکان و آرو و دیل و اسپر و مارین و انبارگاه و لیشتر و باشت و باوی و سرآب بیز و نارک و .... راکه در حوزه‌ی انتخابیه‌ی شما قراردارند به فراموشی سپرده‌اید ودایه‌ی دلسوز تراز مادر شده‌اید؟
شما اگر به صدق سخن میگوئید برای احیای میراث فرهنگی حوزه‌ی گچساران و باشت قدمی بردارید بلاد شاپور پیشکش.
۳- آقای تاجگردون، شما را به عنوان مرد هزار پستوی سیاست می‌شناسیم. شما را به عنوان انسانی می‌شناسیم که تمام مسائل اجتماعی و انسانی را از دریچه‌ی طرح و بودجه و بدتر از آن کرامت انسانی را در قالب آجر و سیمان و گچ و ملات می‌بینید.  آقای تاجگردون، شما به عنوان رئیس کمیسون برنامه و بودجه‌ی کشور، حق اظهار در مسائل مختلف حوزه‌های متفاوت را دارا می‌باشید اما اگر نماینده‌ای دیگر در مورد حوزه‌ی انتخابیه‌ی شما مصاحبه‌ای کند و حرفی بزند چه حالی پیدا می‌کنید؟ اگر کسی در مورد اعتیاد و سرقت و طلاق و بیکاری در گچساران کلامی را نقل نماید واکنش جنابتان چیست؟ یادتان می‌آید در مورد سوژه‌ی گدائی در گچساران چه کمپینی به راه انداختید؟ شهر من گدا ندارد، معرف خاطرتان هست؟ شما که به عنوان قهرمان بی همتای اقتصاد و بودجه در هرجائی حتی اردوی ورزشکاران ناشنوایان کشور حضور دارید چرا؛ واقعاً چرا در سال‌های گذشته اقدامی برای احیای بافت‌های تاریخی نکردید؟ مگر بافت بلاد شاپور با قلعه‌ی دیشموک تفاوت دارد؟ خارج از موضوع قدمت، هر دو از افتخارات کهگیلویه هستند، از پل دختر دشمن زیاری تا قلعه کَرِه در چرام، از بافت قدیمی چنگلوا تا آسیاب‌های القچین و تل بابونه از سرفاریاب تا بهمئی.. شاید آنچه که مورد بی مهری شماست انسانها و کرامت آنان باشد. شما که در حوزه‌های دیگر برای کاندیدای دلخواهتان سخنرانی می‌کنید تا در جلسات شعرا به عنوان مهمان به شاعری برجسته کنایه می‌زنید، آیا بر می‌تابید یکی از همکارانتان در مجلس، نسبت به اوضاع وخیم اقشار مختلف محله‌های لبنان و رادک و سادات و پربالی وپل برجستانی و فقر فراوان و جوانان بیکار و تبعیضات و تعصبات شما  سخنی بر زبان بیاورد؟ پس آگاه باشید که مردم جنس سخنان شما را می‌شناسند و می‌دانند سخن خیر با حرف نفاق چه تفاوت‌هایی دارد.  اینکه آتشکده و قلعه‌های آرو و نازمکان و مارین قدمتی بسیار بیشتر از بلادیان دارند ولی شما در بلادیان جشن به راه انداختید و گروه ارکستر و فریاد و رقص! مفهوم عدالت و خیر خواهی شما را می‌رساند، گچساران و باشت را آباد کنید بلاد شاپور اگر  آجر به آجر تخریب شود بهتر است تا با خنجر کنایه و نوش داروی نفاق آباد شود.
-------------------------------------------
یعقوب درویشیان
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب درویشیان که دقیق فرمودند.
Ali
Iran, Islamic Republic of
با دستمال گردگیری کن
Iran, Islamic Republic of
بدون تاجگردون توانایی آوردن بودجه جاده اش را هم نمی توانید تامین کنید .البته با پول شخصی حاج عدل میتونید اگر بخواهد
احمد
Iran, Islamic Republic of
جناب درویشان احسنت
جوابیه بسیار منطقی و عقلانی بود
همشهری
Iran, Islamic Republic of
درود بردکترتاجگردون...صدسال زنده باشی ..کاردرست
من
Iran, Islamic Republic of
په و عدل بگو تا داد بزنه
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
سلام.من موافق با دخالت نماینده ها در مسائلی که به اونا ارتباط مستقیم نداره نیستم.ولی بلاد شاپور به قدمت یک تاریخ الان درحال نابودی است.همه دست روی دست گذاشتید تا به اینجا رسیده.تاجگردون هم داره خلاء اقدامات دیگران رو پر میکنه.با هر هدفی که باشه حتی اگر تاجگردون بخاطر تبلیغات انتخاباتی هم برای احیای اون اقدمات عملی بکنه قابل تقدیره.تاجگردون ها میرن ولی بلاد شاپور میمونه و یه تاریخ فراموش شده.پس لطفا بجای نطق سیاسی فکری برای احیای بلاد شاپور بکنید.
شهروندی ازخوزستان
Iran, Islamic Republic of
سلام مردم استان استان کهگلویه باید به داشتن جناب اقای تاجگردون یکی ازنمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی خوشحال باشند جناب تاجگردون شخصیتی فرهیخته باسواد مدیری توانمندودلسوز تاکنون خدمات بیشماری به استان کهگلویه وبویراحمدالخصوص حوزه انتخابیه اش گچساران ارائه نمود بچه های استان کهگلویه بجای حمایت نمودن ازاینگونه انسانهای خدوم انهارا درقالب نقدتخریب میکنید این دوستان احتمالا بزای دیدن شدن خود درشبکه های اجتماعی اینگونه مطالب رامطرح میکنند
علی
Germany
آقای درویشیان سلام
نمیدونم کجایی و دارای چه تفکری هستی . اما این را میدانم که شما و امثال شما اگر به تعداد سالهای عمرت توی بافت تاریخی دهدشت معروف به بلاد شاپور ، زندگی کرده باشی هرگز ارزش این اثر فرهنگی تاریخی را نه حس میکنی و نه درک همانطور که قاطبه ی مردم این شهر و همچنین مدیرکل و مسئولین میراث استان .
جهت استحضار شما ، اگرچه آثار تاریخی مورداشاره جنابعالی در متن نوشته تان دارای ارزش زیادی هستند ولی در گچساران و کهگیلویه و سایر نقاط استان ، ما دارای آثار بسیار گرانبهاتری از حیث قدمت و ارزش فرهنگی تاریخی هستیم که مورد اشاره جنابعالی نبوده و این نشان از این دارد که شما یا از سر سیری و یا از سر لجاجت و شایدم حسادت و دشمنی به آقای تاجگردون از بابت توجه به بلاد شاپور این مطالب را مطرح کرده اید . آثار تاریخی و محیط زیست و منابع طبیعی جز سرمایه های پایدار این مملکت هستند و خواهند بود و نمایندگان ، از نظر قانون نماینده همه ملت هستند . باید قدردان تاجگردون باشید که بلاد شاپور را حمایت میکند . عقب ماندگی استان ما با انهمه سرمایه خدادادی ، نتیجه عدم توانایی نمایندگان ادوار مختلف کل استان بوده و هست نمایندگانی که نه از صنعت چیزی بلد بودن نه از اقتصاد و نه از فرهنگ و فقط بلد بودن حرافی کنند و بس . نمیخواهم بگویم تاجگردون رستم دستان است و خودش هم هیچگاه این ادعا را نداشته ، اما به ژعم من ، خدماتی که تاجگردون طی دوران وکالتش در مجلس برای استان بویژه حوزه انتخابیه اش انجام داده انهم در بدترین دوران شرایط اقصادی و سیاسی و روابط خارجی کشور به اندازه تمامی نمایندگان ادوار مختلف استان بوده است .
بلاد شاپور یک اثرتاریخی منحصر بفرد در جنوب کشور است بفرمایید کدامیک از نمایندگان ادوار مختلف شهرستان کهگیلویه به بلاد شاپور توجه داشته اند ؟ اگرچه آقای هاشمی نماینده فعلی شهرستان کهگیلویه یکی دو سالی است که پیگیر مشکلات بلاد شاپور بوده و به گفته خودشان با کمک و همکاری تاجگردون ردیف بودجه برای آن در برنامه و بودجه برای آن گرفته اند ولی به پشت سرتان نگاه کنید ، چه کسانی قبلا نماینده بکدند و چکار کردند برای این شهرتاریخی ؟
بلاد شاپور یک پروژه ملی است ولی سایر آثار ارزشمند دیگر استان که بعضی از آنها را در مطلبتان نام بردی ، اعتباراتشان استانی است وقتی مسئولین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گرفتن بودجه برای این آثار را از محل اعتبارات استانی ندارند ، تقصیر تاجگردون چیست ؟ مدیرکل چه وظایفی دارد ؟ مگر قرار هست نماینده بیاید کار مدیرکل را انجام دهد ؟ ورود تاجگردون به موضوع بلاد شاپور ، مداخله در یک امر ملی است و شک ندارم اقای هاشمی نماینده کهگیلویه از این موضوع استقبال کرده و میکنند بنابراین از این تصورات بیهوده که جز دشمنی و حسادت چیزی القا نمیکنه و نشان از بی اطلاعی محض شما به آثارباستانی است ، آدرس غلط ندهید .
علی
Iran, Islamic Republic of
دراینکه اقای تاجگردون ....سیاسیست شکی نداریم ولیکن اقای تاجگردون از نقطه ای از گچساران غافل نبوده وهمانطور ک نویسنده هم اشاره کردن ملیاردهاتومن جهت خیابان بلادیان اوردن وهزینه کردن ، همه ما ازعیار وتوان و...نماینده کهگیلویه دراین مدت آگاه شده ایم وحالا که اقای تاجگردون خودشون دست ب کار شدن وکمک کردن جای بسی شکروسپاس است ،اقای هاشمی احتمالا احساس میکنن که هیچ قدرتی درمجلس ندارندو کاری هم نکردن وناراحتی شان رادرک میکنم ولی اگر دربین اون همه نماینده دست پاک مجلس ما تاجگردون رانداشتیم اونوقت همون آسفالت دهدشت وچرام و بودجه شهرداریهای دهدشت وچرام و.....هم به دستمون نمی رسید .مامردم کهگیلو یه بزرگ دست هرکسی که دل درگرو آبادانی وشکوفایی منطقه داردرااز صمیم قلب می بوسیم چه تاج گردون باشد وچه دیگری ، ملت شریف گهگیلویه بزرگ باید به خودبیاییند و دیگر اجازه ندهند که هرکی از راه رسید به عنون نماینده این ملت فرهیخته به مجلس وارد شود ونتیجه اش این باشد که برای هرخواسته ای دست به دامان نماینده های دیگر شویم .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1