تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۴۱۳۳۰۷
حسینی در نطق میان دستور:

هشدار به افرادی که پروژه ناامیدسازی و اعتمادزدایی مردم را دنبال می‌کنند

۱
۰
هشدار به افرادی که پروژه ناامیدسازی و اعتمادزدایی مردم را دنبال می‌کنند
کبنا ؛عضو فراکسیون امید مجلس گفت: به افرادی که مسیرهای ضد اخلاقی را پیش گرفته‌اند و نان‌شان در ناامیدی و مشارکت سیاسی پایین مردم است هشدار می‌دهم؛ دست از پروژه ناامیدسازی و اعتمادزدایی بردارید.

 سیده فاطمه حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(یکشنبه 7 مهرماه) نطق میان دستور خود را به شرح ذیل قرائت کرد؛
بسم‌الله الرحمن الرحیم
سلام به محضر ملت بزرگ ایران، گرامی میدارم هفته دفاع مقدس را که امید به آینده و اعتماد به جوانان از  مهمترین درس‌های آن بوده است و یاد می‌کنم از  ایثارگران و رزمندگان معسر و نیز از زنان جانبازان اعصاب و روان، شیمیایی و قطع نخاع و ایثارگری‌های‌شان و امیدوارم دولت توجه بیشتری را در رسیدگی به آن‌ها معطوف دارد.
امروز به‌حسب وظیفه نمایندگی ملت سخنانی را بیان می‌کنم؛
1- در حالی که بر همه نمایندگان است تا رفتار و عملکرد خود شأن نمایندگی ملتی بزرگ را ایفاء کنیم، نمی‌توان به سادگی از کنار خطاب قرار دادن مجلس نمایندگان مردم با اهانت‌آمیز آفرین‌ترین لحن‌ها گذشت. حال باید پرسید مجلس به‌عنوان رکن مردم‌سالاری چرا اینگونه مورد حمله است؟، آیا اهدافی جزء ناامید کردن مردم و اعتمادزدایی در دستور است؟
هشدار می‌دهم؛ به آنانی که در ساحت سیاسی، مسیرهای ضد اخلاقی را پیش گرفته‌اند، به آنانی که نان‌شان در ناامیدی و مشارکت سیاسی پایین مردم است. مسیرتان را از دشمنان ملت ایران جدا کنید و دست از پروژه ناامیدسازی و اعتمادزدایی بردارید.
2- از رئیس محترم جمهور می‌خواهم گزارش پیگیری‌های «اجرای منشور حقوق شهروندی» را به مجلس ارائه کند، همچنین از اقدام قوه‌قضائیه برای ارسال «لایحه منع خشونت علیه زنان»  تشکر می‌کنم و از رئیس محترم قوه قضائیه می‌خواهم؛ دستور اکید بر احترام حقوق ملت در قانون اساسی داشته باشند، تشکل‌های صنفی کارگران، معلمان، خبرنگاران، زنان و نظایر آن‌ها نباید برای تجمعات صلح‌آمیز و صنفی‌شان و پیگیری مطالبات‌شان بازداشت و محاکمه شوند،
3- مجددا به حسب حوزه تحصصی خود توجه دولت و مجلس را به اهمیت شیوه تامین مالی بودجه دولت جلب می‌کنم، تصمیمات امروز می‌تواند به سیل تورم خانمان‌برانداز سال آینده بدل شود. در میان راهکارهای مصوب تاکنون اجرای سیاست‌های تورم‌زا را مشاهده کرده‌ایم که آثار آن را سال آینده می‌بینیم لذا مجددا بر استقلال بانک مرکزی که ماموریت اصلی آن مهار شکاف تورمی است تاکید می‌کنم، در غیر این‌صورت در انتخاب میان کاهش شدید مصارف دولت یا تحمیل تورم به ملت دومی رخ خواهد داد. به همین جهت باید تصویب هرچه سریع‌تر طرح بانک مرکزی در مجلس مورد توجه هیات رئیسه قرار گیرد و در این مدت نظارت مستمر مجلس بر تصمیمات و عملکردها در این زمینه ضرورت دارد.
 بخش حوزه انتخابیه
4-  در رابطه با توسعه شبکه حمل و نقل ریلی علی‌الخصوص اتصال مترو اسلامشهر و پردیس به تهران به رئیس‌جمهور و وزیر کشور تذکر می‌دهم. 
5- با توجه به آغاز سال تحصیلی به دولت در زمینه ضرورت نوسازی و بازسازی مدارس تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس -که متاسفانه در رتبه‌های نخست بافت فرسوده کشور قرار دارند- تذکر می‌دهم، داشتن محل امن برای تحصیل جزو حقوق فرزندان این کشور است.
6- همچنین درخصوص مسئله آسیب‌های اجتماعی حاشیه تهران به‌عنوان پایتخت کشور باید بگویم؛ به دولت و تمامی دستگاه‌های مربوطه برای اجرای "قانون هوای پاک" تذکر می‌دهم، همچنین تذکر به وزیر تعاون،کار و رفاه و امور اجتماعی و سایر دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی که در این حوزه ورود دارند؛ اشتغال و معیشت مناطق حاشیه‌ای باید اولویت قرار گیرد تا شاهد بهبود و اصلاح باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
/و سر سفره انقلاب نشستين و حالا داري مردم رو هم تهديد ميكني؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1