تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۴۱۳۲۹۸

راي بودار كميته انضباطي عليه سرخابي‌ها

۰
راي بودار كميته انضباطي عليه سرخابي‌ها
کبنا ؛کميته انضباطي در احکامي بي‌سابقه در خصوص دربي، دو بازيکن سرخابي را محروم کرد و با جريمه مالي دو باشگاه و محروميت تماشاگران، واکنش تندي به اتفاقات شهرآورد تهران نشان داد. يک هفته از ديدار تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال مي‌گذرد اما همچنان ترکش اتفاقات و جنجال‌هاي اين بازي ادامه دارند. ساعاتي پس از سوت پايان بازي، کميته انضباطي احکام خود را اعلام کرد که مهم‌ترين آن‌ها محروميت فرشاد احمدزاده تا اطلاع ثانوي بود. اما اين کميته، امروز هم در حکم‌هايي جديد و بي‌سابقه، دو بازيکن سرخابي را دو جلسه از محروميت تيم‌هاي خود محروم کرد و در 8 بند جداگانه، به ديگر اتفاقات دربي واکنش نشان داد. مهم‌ترين قسمت حکم جديد کميته انضباطي، محروميت شجاع خليل زاده و عارف غلامي است. همچنين باشگاه استقلال و پرسپوليس به دليل رفتار تماشاگرانشان به پرداخت جريمه مالي محکوم و از ديدار خانگي محروم شده اند. نکته جالب تقدير از دو کاپيتان پرسپوليس و استقلال و همچنين کريم باقري است. در بند دهم اين حکم نيز آمده که تصميم نهايي درباره فرشاد احمدزاده پس از جلسه ديروز گرفته خواهد شد.
تخلفات باشگاه استقلال
1- تماشاگران منتسب به باشگاه استقلال به دليل توهين و فحاشي نسبت به داور مسابقه و بازيکنان تيم حريف و پرتاب صندلي به سوي تماشاگران رقيب خود و همچنين پرتاب اشياء به سوي بازيکنان تيم پرسپوليس از جمله محمد حسين کنعاني زادگان که منجر به مجروحيت ايشان از ناحيه سر گرديد و به سبب شرکت در نزاع جمعي بازيکنان استقلال با تيم حريف نظر به مواد 86 و 56 مقررات انضباطي و با اعمال مواد 93 و 117 باشگاه استقلال را به پرداخت 700 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم مي‌نمايد. (اين بخش از رأي قابل تجديدنظر در کميته محترم استيناف مي‌باشد) و همچنين وفق ماده 86 مقررات به يک جلسه محروميت از حضور تماشاگر در اولين بازي خانگي ليگ محکوم مي‌نمايد (اين بخش از رأي قطعي است).2- عارف غلامي بازيکن تيم استقلال تهران به علت ورود به نزاع جمعي و اخذ کارت زرد و متعاقب آن توهين به داور مسابقه با عکس‌العمل خلاف شئونات وفق مواد 51 و 56 مقررات انضباطي و با رعايت ماده 93 با دو جلسه محروميت از حضور در مسابقه ليگ و پرداخت مبلغ 200 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم مي‌نمايد (اين بخش از رأي قابل تجديدنظر در کميته محترم استيناف مي‌باشد).3- سياوش يزداني بازيکن تيم استقلال به دليل نقض اصول رفتار کلي با انجام بي‌احتياطي که منجر به نزاع جمعي گرديد به‌رغم دفاعيه ارسالي و اظهار عمد نبودن عمل ارتکابي، اعضاء کميته انضباطي با در نظر گرفتن سوابق اين بازيکن وفق ماده 51 مقررات ايشان را به يک جلسه محروميت از مسابقه ليگ برتر و پرداخت مبلغ 200 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم مي‌نمايد (اين بخش از رأي نسبت به محروميت قطعي و نسبت به جريمه نقدي قابل تجديدنظرخواهي در کميته محترم استيناف مي‌باشد).4- علي کريمي بازيکن تيم استقلال تهران به دليل نقض اصول کلي رفتار در بازي حساس شهرآورد که منجر به اخذ کارت زرد و متعاقب آن اخراج از زمين بازي گرديد با در نظر گرفتن دفاعيات مشاراليه و عدم سابقه انضباطي، وفق مواد 51 و 117 مقررات انضباطي و با اعمال ماده 93 آقاي علي کريمي را به مبلغ 100ميليون ريال جريمه نقدي و توبيخ کتبي محکوم مي‌نمايد (اين بخش از رأي قابل تجديدنظر در کميته محترم استيناف است).
تخلفات تيم پرسپوليس
5- تماشاگران منتسب به تيم پرسپوليس به دليل توهين به تيم مقابل و فحاشي نسبت به داور مسابقه و پرتاب نارنجک پس از به ثمر رسيدن گل و پرتاب اشياء و صندلي شکسته به سمت تماشاگران رقيب و ورود تماشاگر به داخل زمين و به سبب شرکت در نزاع دسته جمعي بازيکنان تيم پرسپوليس با تيم حريف که منشأ آن نيز خود بازيکن پرسپوليس بوده جمعاً به مبلغ 700 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم مي‌نمايد (وفق مواد 86 و 56 مقررات انضباطي). لازم به ذکر است در راستاي بند 5 ماده 107 از مقررات انضباطي به علت يک جلسه محروميت تعليقي تماشاگران پرسپوليس از بازي فصل گذشته اين تيم مقابل سپاهان اين يک جلسه محروميت نيز در بازي بعدي اين تيم در ليگ برتر از بازي‌هاي خانگي به اجرا درخواهد آمد (اين بخش از رأي در مورد جزاي نقدي قابل تجديدنظر در کميته محترم استيناف مي‌باشد). 6- محمد حسين کنعاني زادگان به علت تحريک تماشاگران استقلال که با زدن توپ به سمت آنان ايجاد شد وفق ماده 60 مقررات انضباطي با اعمال ماده 93 به پرداخت مبلغ 200 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم مي‌گردد (اين بخش از رأي قابل تجديدنظر در کميته محترم استيناف مي‌باشد). 7- شجاع خليل زاده به علت تحريک تماشاگران تيم استقلال در طول بازي و همچنين تحقير و توهين به داور از طريق نشان دادن علامت سکوت به داور بازي و حرکات غيرورزشي نسبت به داوران وفق مواد 55 و 60 مقررات انضباطي به دو جلسه محروميت از مسابقات بعدي ليگ و پرداخت 200 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم مي‌نمايد (اين بخش از رأي قابل تجديدنظر در کميته محترم استيناف مي‌باشد). 8- در خصوص عملکرد کاپيتان‌هاي دو تيم استقلال و پرسپوليس وريا غفوري و احمد نورالهي و همچنين عملکرد و رفتار کريم باقري مربي تيم پرسپوليس که اقدامات شايسته ايشان مانع از تشديد درگيري گرديد نيز تقدير و تشکر به‌عمل مي‌آيد و در سوابق انضباطي ايشان درج خواهد شد. 9- در مورد سوء رفتار تيمي پرسپوليس بابت اخذ 5 کارت زرد وفق ماده 58 مقررات اين تيم را به مبلغ 60 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم مي‌نمايد (اين بخش از رأي قطعي است).10-در مورد تخلفات فرشاد احمدزاده نيز با توجه به صدور دستور موقت به شماره 445 مورخ 1 /7/ 98 پس از استماع دفاعيات مشاراليه در جلسه مورخ 7 /7/ 98 رأي مقتضي صادر و اعلام و ابلاغ خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1