تاریخ انتشار
جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : ۴۱۳۲۲۶
با ارسال متنی انجام گرفت

پاسخی به اظهارات «فاطمه حسینی» در خصوص بلوط‌های دنا

۱
۱
پاسخی به اظهارات «فاطمه حسینی» در خصوص بلوط‌های دنا
کبنا ؛بعد از انتشار خبری با عنوان «تذکر به رئیس‌جمهور و سوال از وزیر راه در خصوص قطع درختان بلوط جاده یاسوج-سی‌سخت / «شروه» ساختگی در باره «بلاد شاپور»[کلیک کنید] مطلب زیر در پاسخ به آن برای این پایگاه خبری ارسال شده که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
خطاب به خانم حسینی
نماینده محترم تهران در مجلس شورای اسلامی
ضمن عرض سلام
 ابتدا محض اطلاع حضرتعالی و سایرین مقدمه‌ای را عرض نموده و سپس به تشریح مطالبی در خصوص اقدام حضرتعالی ودرخواست ومکتوبه شما به هییت ریسه محترم مجلس و تذکرتان به وزیر محترم راه در خصوص قطع درختان وجاده احداثی یاسوج سی سخت بیان نمایم.
 سی‌سخت مرکز شهرستان دنا دارای مردمی است که از قدیم الایام و سالها پیش در پی اندیشه آبادانی با وسایل ابتدایی آن موقع و زحمت وتلاش فراوان ازدل کوه جدول دراورده تا باغ وباغستان ودرختان مختلف از جمله انبوه تاکستان ایجاد نمایند.
و سی سختی در یک دست قلم و اندیشه دانش و علم آموزی و در دست دیگر کشاورزی توأم با دام و این اواخر صنعت را داشته که آوازه کشور و خارج از کشور گشته است. به طبیعت موجود وسبز درختان دیگری که مصارف خوراکی و گردشگری و...داشته است افزوده‌اند. می‌توان گفت که تعریف وتمجید نویسندگان بزرگی چون دکتر صفی نژاد ویا مرحوم بهمن بیگی و یا مردم شناسان خارجی چون دکتر رافلر و همسرش و خیلی کسان دیگر از همین خصلت و خوی محیط و طبیعت دوستی آنان بوده است.
آنان در کنار محیطی سبز و جنگل‌هایی بی نظیر؛ مسجد، حمام، و مدرسه و سیستم آبیاری کشاورزی و آشامیدنی چون کوزه و تمبوشه ساخته از گل رس به وجود آورده‌اند. و هزاران کارهای بزرگ وماندگار و قابل قبول که از این گذر و نوشتار خارج است.
اولاً؛ کل درختان قطع شده در این مسیر به 150 درخت نمی‌رسد، که متاسفانه در بردهای خبری و حتی اطلاع رسانی به جنابعالی به هزاران درخت گزارش شده است.
سؤال این است؛ چرا کارشناسان و صاحبان نظران چندین ساله اعلام می‌نمایند که بلوطهای دنا دچار آفت‌های نابود کننده و کرم خوارگی و...قرار گرفته است و در تمامی محافل داد زده‌اند و نوشته اند، کوچک‌ترین توجهی و حمایتی نشده و در جاهایی که زبان گویای مردم بوده و آنجا خیلی‌ها رسالت دفاع و حمایت داشته‌اند بی توجهی نموده و اقدامی انجام نداده‌اند.
چرا در پی ایجاد راه و جاده در بهترین نقاط زاگرس خصوصاً مناطق اکوسیستمی وحیات وحش وبکر به اعتراض‌های همین مردم سی سخت وقعه ای گذاشته نمی‌شود.
چرا جاده‌ای که سالهای سال در مسیر بیاره کریک به بهره برداری نهایی نمی‌رسد. چرا قاطعیتی در برخورد با جنگل خواران و زمین خواران و ... نمی‌شود.  ولی در پی یک خبر ناقص ونادرست این همه هیا هو به وجود می‌آید. مردم این دیار اصلاً موافق نابودی جنگل و درخت نیستند. چون خویش جنگل کار وجنگل بان ومحیط دوست و محیط بانند. اما نمی‌توانند بپذیرند که مرکز شهرستان دنا باشند، و قطب گردشگری ولی از کوچک‌ترین زیرساخت‌های بهروری به روز مطابق بالاترین کارشناسیهای امروزه ایجاد جاده ورعایت صیانت ازحریم سبز وجنگل محرومند و بی بهره از یک طرف قطب و مرکز گردشگری و گردش پذیری وتولیدات انبوه محصولات کشاورزی واز طرف دیگر باید از زیرساختهای کارشناسی شده و به روز محروم باشند.
انتظار می‌رفت و می‌رود از حضرتعالی که ریشه در آیین و زبان و نژاد این مردم دارید. زبان گویا و مدافع به حق بلوطهایی باشید که کرم ریشه خار وپروانه و شفیره برگ خوار دارند انها را نابود می‌کنند. نه 150 اصله درخت را که بانیان ان تعهد جایگزینی وکاشت انرا داده‌اند. درخت باید بماند، اما مردم هم درفقر ساختار عمرانی وجاده ای و...بسر نبرند. و محروم نمانند. 
 
 --------------------------------
 از طرف مردم سی‌سخت
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بهروزی
Iran, Islamic Republic of
اینکه ایشان باید به فکر آفات و .... باشد مهم است. ولی دلیلی بر قطع این همه درخت در مسیری کم ترافیک که عملا در ۹ ماه سال هر ۱۰ دقیقه هم یک ماشین تردد نمی کند نمی باشد.ضمن اینکه توسعه به عریض کردن یک جاده هم نیست وگرنه تمام اروپا میومدن در جنگلاشون دو بانده احداث می کردند.توریسم سی سخت و دنا هم جز خسارت به منابع طبیعی و محیط زیست و انباشت زباله و آلودگی آب و کوه و جنگل چیزی در پی نداشته است. ضمن اینکه بیش از ۱۵۰۰ درخت قطع شده است و نه ۱۵۰تا. و کاش ارزش زیستی یک درخت را هم مردم و هم مسئولین محترم می دانستند
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1