تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : ۴۱۳۱۴۶
کبنا گزارش می‌دهد

اعتراض مردم روستای«شوتاور» از انحلال دبیرستان تا قفل زدن بر درب مدارس!

۲
۱
اعتراض مردم روستای«شوتاور» از انحلال دبیرستان تا قفل زدن بر درب مدارس!
کبنا ؛«اهالی روستای شوتاور از انحلال تنها دبیرستان روستا اعتراض  و بر درب دو مدرسه راهنمایی و ابتدایی روستا نیز قفل زده و اعلام کردند حال که تنها دبیرستان روستا را منحل کرده‌اید، نمی‌خواهیم راهنمایی و دبستان هم مدرسه بروند، تا مجدداً دبیرستان را راه اندازی نکنند دو مدرسه دیگر نیز قفل است.» این بخشی از صحبت‌های یکی از اهالی شوتاور با خبرنگار کبنا نیوز است.
«مسوولان دلیل انحلال را به حد نصاب نرسیدن دانش اموزان دبیرستان دانستند و گفته‌اند که بخشنامه است، اما شوتاور بزرگ‌ترین روستای بخش است و 15 سال است که دبیرستان دارد و درخواست ما این است که دبیرستان روستای ما را منحل نکنند.» او گفت.
او می‌گوید: سه روز است که در هیچ پایه‌ای در شوتاور کسی به مدرسه نرفته است.
رئیس آموزش و پرورش چاروسا نیز در گفتگویی نسبت به اعتراض اهالی این روستا گفت: دبیرستان شوتاور به دلیل نرسیدن به حد نصاب نرم دانش آموزی و طبق قانون منحل شده است.
شکوهی بیان کرد: چند نفر از اهالی این روستا با تحریک دیگران اقدام به کار غیرقانونی کردند و درب مدارس را قفل زدند که از طریق قضائی شکایت و پیگیری کردیم.
وی افزود: روز بعد نیز دانش آموزان بقیه مدارس را تهدید به ترک کلاس کردند که قطعاً از طریق قانون پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم.
شکوهی تاکید کرد طبق قانون استمرار یک دبیرستان مقطع دوم با ۷۵ نفر امکان پذیر است که دبیرستان شوتاور ۱۱ دانش آموز دارد. رئییس آموزش و پرورش چاروسا تصریح کرد: از همین ۱۱ دانش آموز اولیای دو نفر از آنها نیز گفته‌اند که در صورت دایر شدن نیز فرزندان آنها در این روستا درس نمی‌خوانند.
شکوهی ادامه داد: در راستای عدالت آموزشی در مقطع ابتدایی حتی در برخی از روستاها با دو دانش آموز نیز مدرسه دایر کردیم اما در مقطع متوسطه دوم قانون این اجازه را نمی‌دهد
وی گفت: دایر کردن دبیرستان شوتاور امکان پذیر نیست چرا که اگر قرار بر این کار باشد دیگر روستاها نیز خواهان مدرسه می‌شوند که با توجه به وضعیت اقصادی هزینه زیادی برای دولت دارد.
رئیس آموزش و پرورش چاروسا ادامه داد: این مدرسه با توجه به تعداد دانش آموزانی که دارد مربی تربیتی، پرورشی، بهداشت و حتی مشاوره به آن اختصاص نمی‌گیرد..
این مسئول افزود: روستای شوتاور تنها ۵ کیلومتر تا شهر قلعه رئیسی فاصله دارد که خوابگاه شبانه روزی با مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون و با کمک خیرین، نوسازی مدارس و نماینده کهگیلویه ساخته شده است تا در چنین مواردی از آن استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
اقای شکوهی.تعداددانش اموزان شوتاور15نفرند نه 11.ثانیا فاصله شوتاور تاقلعه ریسی 7/5کیلومتره نه5کیلومتر
هموطن
Iran, Islamic Republic of
دبیرستان را ضمیمه ی مدرسه ابتدایی یا متوسطه اول می کردید واین همه دردسر برای خودتان و اولیا درست نمی کردید.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1