تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۴۱۳۰۴۵
با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد؛

آئین بازگشایی مدارس در یاسوج / نواختن زنگ مقاومت / تصاویر

۲
۰
آئین بازگشایی مدارس در یاسوج / نواختن زنگ مقاومت / تصاویر
کبنا ؛آئین بازگشایی مدارس در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حکیم زاده معاون وزیر آموزش و پرورش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس کل دادگستری استان و سایر مدیران برگزار شد.
رضوان حکیم زاده در این آئین که صبح امروز (دوشنبه 1 مهر ماه 98) در مدرسه دخترانه استعدادهای درخشان (فرزانگان)، اظهار داشت: یکی از محورهای مهم برای نهادینه کردن این رویکرد مثبت در سطح مدارس توانمند سازی معلمان و تبدیل فضای مدارس به یک محیط امن توام با نشاط و شادابی برای دانش آموزان خواهد بود.
 وی تصریح کرد: همچنین بسیاری از برنامه‌های تحول آفرین و تأثیرگذار از سال‌های گذشته از جمله ممنوعیت کتاب‌های کمک درسی و کاهش فشار و استرس بر دانش آموزان و برگزاری آزمون‌های متعدد و متنوع و رقابت‌های فردی را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
 حکیم زاده با اشاره به شاخص‌های مثبت و کارکرد مطلوب اداره کل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان در برخی شاخص‌ها ازجمله نرخ پوشش تحصیلی و تحقق عدالت آموزشی عملکرد و کارکردی بهتری نسبت به میانگین کشوری دارد.

پوشش ۷۴ درصدی دوره پیش دبستانی درکشور
 معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: پوشش دوره پیش دبستانی درکشور 74 درصد و در استان کهگیلویه وبویراحمد 86 و 2 دهم درصد و نرخ تکرار پایه در یک سال گذشته در کهگیلویه وبویراحمد 76 درصد کاهش یافته که بیانگر فعالیت مدبرانه و تلاش‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان و مجموعه پرتلاش استان در عرصه تعلیم وتربیت است.
 رضوان حکیم زاده افزود: نرخ تکرار پایه در یک سال گذشته در کهگیلویه وبویراحمد ۷۶ درصد کاهش یافته است.
 وی با اشاره به اینکه دوره پیش دبستانی و ابتدایی جزء دورانی است که شخصیت کودکان شکل می‌گیرد افزود: رعایت بعضی از اصول تربیتی از سوی خانواده‌ها موجب اثر بخشی همکاری آنان با مدرسه خواهد بود.
 رضوان حکیم زاده به آمار چشمگیر میانگین پوشش تحصیلی در کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و افزود: پراکندگی مکان جمعیتی، وجود روستاها، عشایر و کمتر توسعه یافتگی کار و تلاش را سخت‌تر کرده و موفقیت‌های آموزش و پرورش استان شایسته تقدیر است.
 حکیم‌زاده با تاکید بر آموزش مهارت‌های اجتماعی در دوران پیش دبستانی عنوان کرد: باید از آموزش الفبا و غیره در این دوران جدا خودداری شود بلکه بایستی مسئولیت پذیری و کمک به همنوع را به کودکان آموزش دهیم.
  حکیم‌زاده با اشاره به زحمات معلمان دوره ابتدایی اظهار کرد: پی‌گیر سختی کار آن‌ها هستیم هر چند که مشکلات معیشتی و مسائل مربوط به حقوق آن‌ها در زمره حوزه پشتیبانی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزگاران ابتدایی 5 در روز در هفته کار می‌کنند در حالی که سایر فرهنگیان در هفته دو تا سه روز مشغول به کار هستند با مکاتباتی که با سازمان برنامه و بودجه شده درخواست ما این است که فوق‌العاده ویژه و سختی کار معلمان ابتدایی برگردانده شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که در خصوص سند 2030 و این که سند یاد شده مختص به همه کشورهاست و ما در قبال آن چه وظیفه‌ای داریم اظهار کرد: طرح سوال شما به هیچ وجه موضوعیت ندارد.
حکیم‌زاده گفت: وقتی من اینجا در حال رونمایی از برش استانی سند تحول آموزش و پرورش هستم سؤال کردن در خصوص سند 2030 به کل موضوعیت ندارد.
معاون وزیر ادامه داد: وقتی عالی‌ترین مسؤولان نظام علی‌الخصوص رئیس‌جمهور بر اجرای بندهای سند تحول تاکید می‌کنند در این خصوص نباید طرح سؤال شود.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز تعداد دانش آموزان امسال در سطح استان را در مقاطع مختلف تحصیلی افزون بر ۱۶۱ هزار نفر اعلام کرد.
 هادی زارع پور تصریح کرد: این تعداد دانش‌آموز در سه هزار و ۲۰ مدرسه و در قالب ۹ هزار و ۱۲۱ کلاس درس از امروز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند. 
وی با بیان اینکه ۳۳ هزار نفر از دانش آموزان امسال در مدارس غیردولتی مشغول هستند، گفت: ۵۲ درصد از این تعداد پسر و مابقی نیز دختر هستند. 

امسال 3020 مدرسه پذیرای دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی
هادی زارع‌پور اظهار کرد: امسال تعداد 160 هزار دانش‌آموز در استان کهگیلویه و بویراحمد روانه مدرسه شدند که از این تعداد 85 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد 3020 مدرسه و 9 هزار و 123 کلاس درس در استان پذیرای دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی است.
وی گفت: تعداد 14 هزار و 230 معلم و کارمند در مدارس استان خدمت می‌کنند و 52 درصد از دانش‌آموزان امسال پسر و 48 درصد دختر هستند.
این مسؤول همچنین افزود: 32 هزار دانش‌آموز امسال در مدارس غیر دولتی کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.
وی گفت: دیروز با نواختن شدن زنگ‌های غنچه‌ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها 36 هزار پیش دبستانی و دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را در کهگیلویه و بویراحمد آغاز کردند که از این تعداد  15 هزار نوآموز پایه اول ابتدایی، 11 هزار دانش‌آموز پایه هفتم و 10 هزار پیش دبستانی هستند.




























نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام احتراماازمدرسه بزرگ دبستان غیردولتی پسرانه فرهنگ گلستان هفت بایدسپاس ودرودفرستادکه دانش آموزیکه سه سال شهریه خودرا پرداخت نکرده بود آنهم بدلیل فقر ومریضی قلب پدردانش آموزدر روزاول مدرسه ازمدیرمحترمش آقای مرادی ومعاون گرامیش بایدتشکرویژه شود احسنت براین مدیرتاحالادریاسوج چنین گذشتی من ندیدم خداپشت وپناه خودش واولادش باشد
عدالت
Iran, Islamic Republic of
کدام مقاومت است که عده ای که مسئولیت بالا وپیمانکاری دارندبچه های مدرسه خودرا با ماشین اخرین سیستم به بهترین مدرسه هرشهر ببرند در بهترین خانه ها و.....زندگی کنند اما عده ای در اوج محرومیت پول ورودی به مدارس دولتی بدهند ومحرومین این صحنه ها را درخیابان ومدرسه باگوشت وخو.ن خود لمس کنندچه تبعیض هایی که در این مملکت وجود ندارد خدایا ظهور اقارا نزدیک بگردان براستی این اقتصاد چگونه تعریف شده است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1