تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : ۴۱۳۰۲۰
در نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس مطرح شد

ریل‌گذاری راه‌آهن فارس روی مسیر وعده‌های نمایندگان

۰
ریل‌گذاری راه‌آهن فارس روی مسیر وعده‌های نمایندگان
کبنا ؛امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی عصر یکشنبه (۳۱ شهریور) در دیدار با آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز افزود: دشمن می‌داند که توان نظامی ایران چقدر است وگرنه مانند دخالت‌هایی که در کشورهای همسایه شرقی و غربی دارد در کشور ما نیز داشت.
سیاری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از مقام والای شهدا گفت: نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هرگونه تهدید و تهاجمی آمادگی کاملی دارند.
وی ادامه داد: وضعیت نیروهای نظامی ایران به لحاظ تجهیزات به‌هیچ‌وجه قابل قیاس با اول انقلاب نیست و در این حوزه پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ و همچنین نیروهای انسانی کارآمد و رزمندگان این حوزه در آمادگی کاملی به سر می‌برند.
 
ایجاد شبکه ریلی باعث رونق جنوب فارس می‌شود
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز در این دیدار گفت: لازم است مسئولان و خصوصاً نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی تلاشی برای اتصال راه‌آهن از سمت بندرعباس به استان فارس داشته باشند.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: شهرستان‌های جنوبی استان فارس ازجمله فسا، جهرم و لار از راه‌آهن محروم هستند و اگر این خط ریلی ایجاد شود جنوب این استان به رونق اقتصادی و توسعه پایدار خواهد رسید.
وی اضافه کرد: نمایندگان مردم فارس در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی وعده‌هایی در این خصوص داده‌اند اما بیشتر جنبه تبلیغاتی برای انتخابات داشته است.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس اظهار داشت: ایجاد ایستگاه‌های راه‌آهن نباید در نزدیکی شهرها باشد زیرا در درازمدت جلو توسعه شهر را خواهد گرفت و می‌توان ایستگاه را در فاصله ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری شهرها ایجاد کرد.
وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال این امکان وجود دارد در فاصله ۳۰ کیلومتری جهرم و فسا تنها یک ایستگاه ایجاد کرد که هر دو شهرستان از ظرفیت آن بهره‌مند شوند و این خط ریلی در ادامه به سمت داراب و لار نیز امتداد یابد.
آیت‌الله دژکام بابیان اینکه فارس از گذشته مرکز فرماندهی جنوب کشور بوده، گفت: مسئولان این استان باید مراقبت کنند که جایگاه فارس در سطح کشور تنزل پیدا نکند و این خطه از رونق نیفتد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1