کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رفتار احتمالی اصلاح طلبان گچساران در انتخابات پیش رو؛

عبور اصلاح طلبان از تاجگردون: عبدی پور، پورالحسینی و محمدپور فتح محتمل‌ترین گزینه های اصلاحات در حوزه گچساران و باشت

31 شهريور 1398 ساعت 19:43

حال اینکه این افراد کاندیداتوری اصلاح طلبان منتقد تاجگردون را بپذیرند یا نه و یا اینکه ردای کاندیداتوری انتخابات مجلس بر دیگری بیفتد، نیاز به گذر زمان و سازکار کلی اصلاح طلبان در کشور دارد اما آنچه که مسلم است اصلاح طلبان گچساران و باشت کلید عبور از غلامرضا تاجگردون را زده‌اند.


 آیا اصلاح طلبان منتقد نماینده‌ی فعلی شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس قصد ورود به انتخابات مجلس یازدهم با کاندیدایی غیر از تاجگردون را دارند؟
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، شنیده‌ها حاکی از این است که احتمالاً اصلاح طلبان منتقد نماینده شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، برای حضور در انتخابات مجلس دوره یازدهم، کاندیدا معرفی کنند و این کاندیدا شخصی غیر از تاجگردون است.
اینگونه به نظر می‌آید که جمع کثیری از اصلاح طلبان گچساران و باشت که در انتخابات‌های چند دوره گذشته همیشه همراه تاجگردون بوده‌اند، قصد عبور از ایشان در انتخابات پیش رو را دارند و از حدود یک سال پیش با برگزاری جلسات و نشست‌های منتقدانه سعی در حضوری متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته در انتخابات آینده را دارند.
به نظر می‌رسد بی توجهی تاجگردون به نیروهای فکری، عدم مشورت و ارتباط با اصلاح طلبان، بکارگیری نیروها و مدیران طایفه‌ای و دادن امتیازهای قومی که در نظام اداری گچساران و باشت روز به روز پررنگ‌تر می‌شود و یا عدم همراهی تاجگردون با اصلاح طلبان در سطح کشور و غیره، از دلایل جدا شدن این گروه از اصلاح طلبان از تاجگردون است.
 همین انتقادات نسبت به تاجگردون، سبب شده است که خیلی از بزرگان اصلاح طلب گچساران و باشت بر این باور باشند که این جریان باید از گزینه‌ای غیر از تاجگردون در انتخابات پیش رو حمایت کند.
 بر همین اساس و بر طبق گمانه زنی رسانه‌ها گزینه‌هایی از جمله عبدالکریم عبدی پور، ظهیر الدین پورالحسینی و یا گزینه‌ی جوانتر همانند ایمان محمدپورفتح مد نظر این گروه از اصلاح طلبان برای کاندیدا توری اصلاح طلبان در انتخابات پیش روی مجلس است.
البته هیچ کدام از افراد ذکر شده، هنوز موضع شفافی در خصوص کاندیداتوری در انتخابات اسفند آینده نگرفته‌اند.
اگر چه تاکنون هنوز موضع گیری رسمی از سوی مجمع اصلاح طلبان گچساران دیده نشده است اما باتوجه به تحرکات آنها این احتمال می‌رود که گزینه‌های اشاره شده با چراغ سبز این جریان وارد انتخابات حوزه گچساران و باشت شوند و ضلع دیگری برای انتخابات این حوزه شکل بگیرد.
حال اینکه این افراد کاندیداتوری اصلاح طلبان منتقد تاجگردون را بپذیرند یا نه و یا اینکه ردای کاندیداتوری انتخابات مجلس بر دیگری بیفتد، نیاز به گذر زمان و سازکار کلی اصلاح طلبان در کشور دارد اما آنچه که مسلم است اصلاح طلبان گچساران و باشت کلید عبور از غلامرضا تاجگردون را زده‌اند.
 ناگفته نماند حضور یک کاندیدای اصلاح طلب از طرف قشقایی‌ها، می‌تواند حمایت بخشی از اصلاح طلبان منتقد تاجگردون را به همراه داشته باشد.
همچنین به نظر می‌رسد حضور احتمالی کاندیداهای اصلاح طلب (محمدپور، عبدی پور، پورالحسینی و کاندیدای قشقایی) در نهایت منجر به یک ائتلاف شود، و آنها با یک کاندیدای واحد وارد رقابت انتخاباتی پیش رو شوند.
اینکه اصلاح طلبان گچساران از تاجگردون ناراضی هستند کاملاً بر همه محرز است و آنها در هیچ دوره‌ای اینقدر در حاشیه سیاسی گچساران قرار نگرفته بودند، اما اینکه آنها بتوانند به حیات سیاسی خود ادامه دهند بستگی به تصمیمشان در انتخابات پیش رو دارد و آیا قانع خواهند شد با یک نیروی اصلاح طلب وارد رقابت‌های قومی بشوند یا همچنان با سکوتشان نظاره گر به حاشیه رانده شدن نیروهای فکری خودشان باشند.


کد مطلب: 413010

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/413010/عبور-اصلاح-طلبان-تاجگردون-عبدی-پور-پورالحسینی-محمدپور-فتح-محتمل-ترین-گزینه-های-اصلاحات-حوزه-گچساران-باشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1