تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب : ۴۱۲۹۸۶
کبنا گزارش می دهد

زایمان طبیعیِ رایگان در بیمارستان دهدشت؛از شعار تا عمل!

۲
زایمان طبیعیِ رایگان در بیمارستان دهدشت؛از شعار تا عمل!
کبنا ؛وزارت بهداشت به منظور بهبود شاخص های سلامت مادر و نوزاد و جلوگیری از افزایش بی رویه روند سزارین در کشور در سال ۹۳ برنامه ترویج زایمان طبیعی از مجموعه برنامه های طرح تحول نظام سلامت را در سراسر کشور به اجرا درآورد که در آن استراتژی های مختلفی از جمله رایگان نمودن زایمان طبیعی در مراکز درمانی دولتی، مشوق های مالی برای ارائه دهندگان خدمات زایمان طبیعی و ... به کار گرفته شده است که نتیجه آن کاهش ۶ درصدی سزارین کل و ۸.۱ درصدی سزارین نخست زا از ابتدای شروع طرح تا پایان سال ۹۷ در کشور بوده است.
این در حالی است که یکی از شهروندان دهدشتی در گفتگو با کبنا گفت:وزارت بهداشت اعلام کرده است زایمان طبیعی کاملا رایگان هست، اما دربیمارستان دهدشت موقع ترخیص هزینه میگیرند به نام هزینه همراه بیمار،چه خدماتی به همراه میدهند که باید هزینه بپردازد چه کسی باید جواب دهد؟چرا تا کی؟
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت نیز در گفت و گو با کبنا دریافت هزینه همراه بیمار جهت ارائه خدماتی چون آب،برق، تلفن و  تخت را کاملا قانونی دانست و گفت:ابلاغیه دولت است که برای بیمارستان ما 42 هزار تومان بود ولی به دلیل مشکلات اقتصادی مردم منطقه 18 هزار تومان دریافت میشد.
وی با بیان اینکه اگر چه دریافت هزینه همراه کاملا قانونی است ولی به دلیل تشویق بیشتر زنان به زایمان طبیعی خواستم که این هزینه همراه را هم حذف کنند تصریح کرد:البته خب گویا چندین مورد دریافت شد ولی با پیگیری های صورت گرفته به گفته پایمرد(معاون بیمارستان)از هفته پیش حذف شده است،ولی من اطلاع دقیق از زمان قطع شدن دریافت هزینه همراه برای زایمان های طبیعی ندارم باز هم پیگیری می کنم.
خادمی در پایان گفت:اعلام کرده بودم که حذف کنند اگر موردی بود اطلاع دهید پیگیری می کنم.
به گزارش کبنا،براساس شواهد علمی معتبر،انجام زایمان طبیعی به عنوان روشی برتر در جهت حفظ سلامت مادر و نوزاد و روشی مقرون به صرفه از نظر اقتصاد سلامت است که ضروری است مراکز درمانی دولتی همکاری لازم جهت فرهنگ سازی و ترویج زایمان طبیعی را با شهروندان داشته باشند.
-------------------------------------
گزارش از سیده فاطمه خطیبی
-------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1