تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : ۴۱۲۹۷۱
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آئین برگزیدگان جشنواره شهید رجایی؛

شاخص‌های مدیرکل بودن از زبان«کلانتری»؛ بسیار شفاف عرض می‌کنم باید از زنان توانمند در مدیریت‌ها استفاده شود

۲
۰
شاخص‌های مدیرکل بودن از زبان«کلانتری»؛ بسیار شفاف عرض می‌کنم باید از زنان توانمند در مدیریت‌ها استفاده شود
کبنا ؛ آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار، معاونین استاندار و مدیران کل در سالن آمفی تئاتر سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین که امروز (شنبه 30 شهریور ماه 98) برگزار شد به سخنرانی پرداخته و گفت: از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها باید استفاده کنیم، قبلاً گفته‌ام و الان هم در این جلسه مهم عرض می‌کنم که مدیر نگذاشته‌ایم که کارشناسی کند، هر چند کارشناسی افتخار است و افتخار می‌کنم 8 سال کارشناس سازمان برنامه و بودجه در دولت اقای احمدی نژاد بودم.
کلانتری بیان کرد: ولی مدیر مسئولیت‌های بیشتری دارد و ده یا صد یا هزار نیرو در مجموعه خود دارد، وظیفه‌اش گزارش دادن کارشناسی نیست، وظیفه‌اش این است که نیروها را سازماندهی کند و از آنها کار بکشد، این برای ما شاخص است و باید عملیاتی شود.
وی به اهمیت نقش مدیر اشاره کرده و ابراز کرد: مدیر کلی که خودش و معاونانش سرزده به مجموعه‌اش وارد می‌شود و بازدید می‌کند. مدیری امتیاز می‌گیرد که عملیاتی باشد، پای کار باشد، ساعت 7:30 در لنده، کهگیلویه، گچساران و باشت سرکار حاضر باشد و پشت میز نشسته باشد، همه چیز را زیرنظر داشته باشد.
کلانتری تشریح کرد: آن اداره، فرمانداری، بخشداری متوجه باشند که همه چیز حساب و کتاب دارد، اگر عملکرد خوب بود تشویق کنیم، اگر ضعیف عمل کرده تذکر بدهید، بعضی جاها باید توبیخ کنید، اگر تکرار شد مدیر را بردارید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت رضایت مردم در بهبود شاخص‌ها گفت: بهره وری اینقدر خواهد بود؟ رضایتمندی اینقدر خواهد بود؟ حتماً بیشتر خواهد شد. شاخص‌ها ما را باید به این سمت ببرد. این یک کار کارشناسی است، خروجی کار ما باید تغییر باشد.
وی ادامه داد: تغییری که خدمات راحت‌تر به مردم داده شود، با کیفیت ارائه شود، در مقیاس بیشتر و تعداد مراجعان بیشتری خدمت داده شودف و رضایتمندی در چهره و بیان و رفتار مردم مشهود باشد.
کلانتری به توان تعاملی مدیر اشاره کرده و خاطرنشان کرد: مدیرکلی موفق است که پیشرفت فیزیکی و ریالی و پروژه‌اش پیام به مردم می‌دهد. مدیری که شاید اعتبار کمی هم گرفته باشد ولی این توانمندی را داشته که به گونه‌ای با زیرمجموعه و یا پیمانکار پروژه تعامل کند تا کار کند. در حوزه‌های عمران، سیاسی؛ احتماعی، فرهنگی و همه حوزه‌ها باید به همین گونه توجه شود.
وی به موضوع گام دوم انقلاب و میدان دادن به جوانان پرداخته و افزود: این برنامه دولت است که در گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری ارائه شده و به وضوح آمده، به نیروهای جوان، تحصیل کرده میدان دهید. قرار نیست یک جوان تحصیل کرده آمده باشد، یهو او را مدیرکل کنیم و به نوعی او را بدون هیچ تجربه‌ای به زمین بزنیم.
کلانتری به اهمیت استفاده از ظرفیت زنان در دولت اشاره کرده و تشریح کرد: مدیرکل یا فرمانداری که دو معاون و یا سه معاون دارند حتماً یکی از آنها را از میان زنان توانمند، زینبی، علمی، محجبه و انقلابی و مدافع دولت قرار دهیم. جوان‌ها می‌توانند و باید زمینه را برایشان فراهم کنیم تا پله پله این مسیر را طی کنند و زمینه ارتقاءشان را فراهم کنیم، همه اینها شاخص است.
کلانتری ادامه داد: کسی را باید منصوب کنیم که حتماً وفادار به نظام، فرامین مقام معظم رهبر، دولت تدبیر و امید، آرمان‌های امام، توان، تجربه و دانش باشد. همچنین بحث توجه به حضور زنان بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.
وی به رده پایین استان در استفاده از ظرفیت زنان اشاره کرده و تصریح کرد: بسیار شفاف عرض می‌کنم و در ارزیابی‌ها لحاظ می‌کنم، که خیلی از مسئولان بزرگ این استان زمانی که شاخص‌ها را مطرح کردند استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌های پایین در بکارگیری توان مدیریتی زنان در عرصه مدیریت بودند.
کلانتری در انتها گفت: رسانه‌ها و مسئولان درنظر داشته باشند که این مسئله احساسی نیست، باید منطقی به این موضوع پرداخته شود، یکی از جاهایی که نگران آسیب‌های اجتماعی هستیم در حوزه زنان است، که حوزه‌ای حساس برای دولت و ریاست جمهوری محسوب می‌شود.
وی گفت: مدیران دستگاه‌ها هم باید ایراداتی که در انتخاب دستگاه‌های برتر در جشنواره شهید رجایی وجود دارد را احصا کنند تا در سال‌های آینده این جشنواره کامل‌تر برگزار شود.
استاندار به شاخص‌هایی که امسال برای برگزیده شدن دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته می‌شود اشاره کرد و گفت: نوع ارتباط مدیران استان با مدیران کشوری دستگاه را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا ببینیم چه قدر امکانات از مرکز می‌گیرند و هر ماه در این خصوص از مدیران گزارش می‌خواهیم.
کلانتری چگونگی ارتباط با مردم را یکی دیگر از ملاک‌های ارزیابی جشنواره شهید رجایی در سال جاری ذکر کرد و گفت: چگونگی برپایی میز خدمت برای ما بسیار مهم است.
وی شرکت در مناسبت‌ها از جمله نماز جمعه را یکی دیگر از ملاک‌های انتخاب دستگاه و مدیران آن‌ها دانست و گفت: ارتباط مدیران کل با شهرستان‌های تابعه نیز یکی دیگر از موارد ارزیابی است.
این مسوول با بیان این که هنوز قانع نشده‌ام که آیا در این استان مدیران با همه ظرفیت کار می‌کنند، تصریح کرد: اگر کسی در استان با همه ظرفیت خود کار می‌کند دستش را بالا برده و اعلام کند.
وی با بیان اینکه وظیفه مدیر با کارشناس فرق می‌کند و مدیر باید مسوولیت‌های خود را انجام دهد افزود: مدیر باید بازرسی و نظارت کند و ببیند در کجا کار می‌شود و اگر کسی کار نمی‌کند، برخورد شود.
استاندار توجه به نیروهای جوان و به خصوص توجه به بانوان در دستگاه‌ها را یکی دیگر از شاخص‌های مهم ارزیابی دانست و گفت: مدیران کل حتما از میان بانوان معاون انتخاب کنند و اگر فرمانداری در استان دو معاون دارد یکی از آن ها را فرماندار زن بگذارد چرا که در رده استان‌های پایین از نظر بکارگیری بانوان هستیم و به همین خاطر در ارزشیابی مدیران لحاظ خواهد شد این کار احساسی نیست بلکه نظام و رئیس‌جمهور می‌خواهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن زاده
Romania
سلام برادر .عکس ها مربوط به جلسه نیست
گمنام
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار
چه خبر داری در ادارت چی میگذره
چرا فکر میکنین‌مردم تشریف دارند

چرا به شعور مردم اهانت میکنین

محرمانه یه سری به ادارات بزن

خدا وکیلی یه روز در لباس یه شخص عادی به ادارت یه سر بزنین
برا نمونه ، تامین اجتماعی شهرستان ، باید دو ماه بری تا فقط بایگان اون رو‌پیدا کنی
بعد دو ماه میگه اصلا اشتباه اومدی

اگه خوابین ، لطفا بیدار بشین
نماینده ها که جز فاتحه خوانی ، هیچ هنری ندارند
نماینده مجلس در روستاها ، اونم‌واسه یه دهیاری که ده خونه نداره ، سیاسی برخورد می کنن
چرا مردم رو هالو فرض میکنین حناب استاندار
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1