تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۴۱۲۹۶۹
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت:

شبیه سازی عملیات «طریق القدس» در یاسوج/ برگزاری همایش زن و دفاع مقدس/ارزیابی عملکرد ادارات توسط سپاه

۱
۰
شبیه سازی عملیات «طریق القدس» در یاسوج/ برگزاری همایش زن و دفاع مقدس/ارزیابی عملکرد ادارات توسط سپاه
کبنا ؛
 امیر عباس آسمند مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گفت: از جمله مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس؛ ایجاد کمیته کودک و نوجوان و ذیل آن ستادی در راستای پرورش شخصیت جامعه کودک و نوجوان ایجاد خواهد شد، کودکان ما باید از سنین کودکی اثر مقاومت، ایثار و از خود گذشتگی را فرا بگیرند.
آسمند بیان کرد: مهمترین برنامه ها رژه اقتدار نیروهای مسلح است که در روز 31 شهریورماه با میزبانی سپاه فتح استان، و حضور همه نیروهای نظامی و انتظامی استان و مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.
وی گفت: محیط ادارات باید برای هفته دفاع مقدس فضاسازی شود و این مسئله را در نشست های شورای اداری که در چند شهرستان داشتیم مطرح کردم. یکی از کارهای اثرگذار، پیگیری رسانه ها در ایام هفته دفاع مقدس می تواند باشد.
شبیه سازی عملیات «طریق القدس» در یاسوج
آسمند ابراز کرد: شبیه سازی عملیات طریق القدس توسط تیپ همیشه قهرمان 48 فتح تا پایان هفته دفاع مقدس برای همه اقشار و سازمان ها و آموزش و پرورش بصورت سازمان یافته به نمایش درخواهد آمد. در کنار شبیه سازی برنامه های نمایش و خاطره گویی از سوی عزیزان و پیشکسوتانی که در این عملیات بوده اند هم برگزار خواهد شد. فرمانده گردان در این عملیات شهید جهان ناصری بودند که در همین عملیات شهید شدند.
21 نقطه شهید گمنام در استان کهگیلویه و بویراحمد
وی افزود: نمایشگاه هفته دفاع مقدس با موضوعات عاشورایی و دفاع مقدس برپا خواهد شد. افتتاح یادمان های شهدای گمنام را خواهیم داشت که یادمان 4 شهید گمنام را آماده کرده ایم. امیدواریم در همین هفته رونمایی شود. مهمترین یادمان ما در دهدشت و لنده خواهد بود. 21 نقطه شهید گمنام در استان داریم که از این 21 نقطه فقط برای 2 نقطه سوق و دیشموک هنوز زیرساخت عمرانی فراهم نشده که انشالله کار شروع خواهد شد و تا پایان سال 99 امیدواریم نقطه یادمانی نداشته باشیم که زیرساخت عمرانی اش شروع به کار نکرده باشد.
انتشار 35 کتاب با موضوعات مختلف
آسمند در ادامه گفت: یکی از وظایف ما در سال جاری تولید و چاپ کتاب است، برنامه امسال این بوده که 50 کتاب مکتوب و 10 کتاب صوتی داشته باشیم که تا الان کار انتشار 35 کتاب به اتمام رسیده است. موضوع این کتابها شعر، پژوهشف خاطره، فیلمنامه و نمایشنامه است که در این هفته رونمایی خواهد شد.
آسمند خاطرنشان کرد: همایش پیاده روی را در روز جمعه خواهیم داشت، دیدار با ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه را برگزار خواهیم کرد. برگزاری یادواره های شهدا بصورت حوزه ای و نواحی و یادواره استانی 202شهید ارتش را در گچساران برگزار خواهیم کرد. همچنین کارگاه های اموزشی به خاطر ورود به هفته دفاع مقدس و نشستی با اصحاب رسانه و مسئولان استانی در رابطه با گام دوم انقلاب برگزار کردیم.
برگزاری همایش «پیام آوران عاشورا» / ارزیابی عملکرد ادارات
آسمند ابراز کرد: همایش زن و دفاع مقدس «پیام آوران عاشورا» با حضور مردم و مسئولان برگزار خواهد شد. جلسه ای برای ارزیابی کار ادارات سازمان ها که عملکرد آنها را بررسی و از اداراتی که خوب کار کردند تجلیل به عمل می آید و برای اداراتی که بد عمل کردند آرزوی توفیق داریم.
وی بیان کرد: ما واقف هستیم که شهدا سرمایه های بزرگ انقلاب هستند و در صورتی که اینها جان فشانی نمی کردند الان تمامیت ارضی ما مورد مخاطره قرار داشت. انها رفتند برای اینکه ملت ما سربلند و سرافراز باشد. برای اینکه بتوانیم به خوبی از کشور خود دفاع کنیم نیاز به این است که راه و مسیر شهدا را طی کنیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید ترویج پیدا کند و نیاز به این است که مردم استان و کشورمان با شهید و شهادت آشنا شوند و ببینند و بدانند چه کسانی خودشان را به خطر انداختند و رفتند تا ما بتوانیم درست زندگی کنیم، پیشرفتی که در جنبه های مختلف در کشور داریم مرهون خون شهداست.
حذف نام شهید از اسم خیابان و معابر غیرقابل پذیرش است
آسمند تصریح کرد: اگر رفتارهایی مثل حذف نام شهید در روال زندگی روزمره مردم را مثل کاری که شهرداری انجام داد دوباره پیش بیاید حتما به عنوان مدعی العموم به چنین مسائلی ورود می کنیم و از مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد. از مردم عزیز که نسبت به این حذف واکنش نشان دادند تشکر می کنیم.
آسمند ضمن بیان اینکه استان های مختلفی موزه دفاع مقدس مخصوص به خود را دارند گفت:  یکی از دغدغه های ما با توجه به تعداد بالای شهیدی که به انقلاب تقدیم کرده، ایجاد موزه دفاع مقدس در استان است.
شهرداری در ساخت مرکز فرهنگی عملکرد خوبی نداشت
آسمند گفت: شهردار باید در امورات فرهنگی کمک کار سازمان های فرهنگی استان باشد، ما معتقدیم اساس کارهای فرهنگی ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، شهرداری عملکرد خوبی در این باره نداشته است، علارغم اینکه 200 میلیون تومان اعتبار برای خاک برداری جذب کردیم و بطور کامل در اختیار شهرداری گذاشته شد، با این حال 9 ماه می گذرد ولی خاک برداری صورت نگرفته است. 200 میلیون تومان نیز از منابع استانی برای طراحی گرفتیم.
وی ابراز کرد: اصل کار بر این است که مسئولین استان کار را شروع کنند تا فضا برای ورود مسئولان کشوری هم فراهم شود. حتی رئیس محترم بنیاد سردار کارگر قول همکاری و اعتباردهی را دادند، در صورتی که مسئولان استان، خود فعالیت داشته باشند و کار را پیش ببرند.
آسمند تشریح کرد: سال 96 در جلسات متعدد، با مطرح کردن ساخت مرکز فرهنگی مصوباتی برای شروع کار و طراحی مرکز صورت داده شد، با تامین اعتبار استانی، مشاوری انتخاب شد و طراحی انجام گرفت و سپرده 200میلیون تومانی بصورت امانی برای خاک برداری و محوطه سازی در اختیار شهرداری قرار گرفت و 13 آبان
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گفت: 13هزار مترمربع فضایی است که برای این مرکز درنظر گرفته شده است، 158 متر کارهای اولیه و اساس کار را صورت داده اند که بطور کلی 5 درصد کار پیش رفته است، ولی ادامه اش را به بعد از هفته دفاع مقدس منوط کرده اند. همچنین اعتبارات ملی برای این کار به دست پیمانکار سپرده می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بازسازی عملیات مهیج و غرور آفرین طریق القدس در یاسوج+زمان و مکان
http://jebhefarhangikb.ir/?p=1427
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1