تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۴۱۲۹۳۱
امام‌جمعه موقت شیراز؛

لزوم برخورد با گرانفروشی در بازار شیراز

۰
لزوم برخورد با گرانفروشی در بازار شیراز
کبنا ؛سید ابوالفضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، وجود بوی نامطبوع در برخی نقاط شیراز را یادآور شد و افزود: در چند نقطه شهر شیراز ازجمله کمربندی جنوب شرقی شیراز، شهرک گلستان و حتی معالی‌آباد آب فاضلاب سطحی است و هزاران نفر از ساکنان این مناطق شبانه‌روز بوی نامطبوع استشمام می‌کنند.
وی ادامه داد: اینکه طرح مهمی نیست و به تحریم آمریکا ربطی ندارد، با انتقال این فاضلاب از طریق لوله می‌توان این مشکل را حل کرد.
او اظهار داشت: از استاندار فارس تقاضا دارم که به همراه مدیر آبفای شیراز و شهردار شیراز به این نقاط بروند و از نزدیک شرایط را بررسی کنند و ببینند که بوی نامطبوع اجازه می‌دهد که آن‌ها چند دقیقه آنجا بمانند!
امام‌جمعه موقت شیراز بیان کرد: ده‌ها هزار نفر در این مناطق زندگی می‌کنند که علاوه بر استشمام بوی بد در معرض بیماری نیز قرار دارند باید به‌سرعت فکری به حال این شرایط کرد.
حجت‌الاسلام رضوی ارکانی افزود: البته این به معنای انکار خدمات انجام‌شده نیست اما همه مردم حق ‌دارند که از هوای سالم و شرایط مناسب بهره‌مند باشند و رفع این مشکل حتی از اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی هم واجب‌تر است.
 
مسئولان شرکت‌های هواپیمایی پاسخگوی تأخیر پروازها باشند
امام‌جمعه موقت شیراز، با اشاره به اینکه تأخیر بیش‌ازحد پروازها موجب نارضایتی مردم شده، از مسئولان خواست که به این مسئله به شکل جدی رسیدگی کنند.
حجت‌الاسلام رضوی ارکانی ادامه داد: گاهی برخی پروازها با پنج ‌تا ۶ ساعت تأخیر انجام می‌شود و به‌رغم اینکه شرکت‌های هواپیمایی باید بر اساس قانون به میزان هر ساعت تأخیر به نحوی پاسخگو باشند اما آن‌ها هیچ‌گاه به تعهدات خود در این زمینه عمل نمی‌کنند.
وی افزود: یکی از علت‌های این تأخیرها به‌رغم ممنوع بودن پروازهای چارتری (اجاره‌ای و دقیقه آخری)، فروش بلیت به این روش است و شرکت هواپیمایی چون نتوانسته تمام بلیت‌های پرواز را بفروشد تأخیر ایجاد می‌کند تا پرواز خود را تکمیل کند.
 
لزوم برخورد با گران‌فروشان
امام‌جمعه موقت شیراز، ضمن تأکید بر لزوم مهار گرانی و برخورد با گران‌فروشان افزود: در مقطعی که دلار به ۱۶ هزار تومان رسید اجناس و کالاها هم به همان نسبت در بازار گران شد اما امروز که دلار به مرز ۱۱ هزار تومان رسیده خبری از کاهش قیمت‌ها نیست.
حجت‌الاسلام رضوی اردکانی افزود: ستاد مبارزه با گران‌فروشی می‌گوید ما برای برخی از کالاهای اساسی و ضروری ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی داده‌ایم درحالی‌که خیلی از این کالاها اصلاً در بازار یافت نمی‌شود.
وی ادامه داد: مردم به این کالاها نیاز دارند و نمی‌شود با حرف آن‌ها را قانع کرد، مسئولان و سازمان تعزیرات حکومتی باید به این مسئله رسیدگی کنند و جلو کسانی را که اقدام به احتکار کالاهای مختلف به‌ویژه کالاهای ضروری موردنیاز مردم می‌کنند به شکل جدی بگیرند.
 
حمایت از مواضع رئیس قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی
امام‌جمعه موقت شیراز، با اشاره به اقدام دستگاه قضایی کشور درزمینهٔ مبارزه با مفسدان اقتصادی گفت: ما نیز حمایت خود را از آیت‌الله رئیسی اعلام می‌کنیم و امیدواریم با توجه به حمایت رهبر معظم انقلاب در بحث مبارزه با مفسدان اقتصادی شاهد ریشه‌کنی فساد در کشور باشیم.
حجت‌الاسلام رضوی اردکانی ادامه داد: امروز برخی به‌راحتی اموال بیت‌المال را می‌خورند و حتی دارو که با جان و سلامت مردم در ارتباط است را احتکار می‌کنند و باکمال پررویی می‌گویند که ما به مردم خدمت کرده‌ایم.
وی افزود: دادگاه باید به‌شدت با این افراد برخورد کند، هر کس که می‌خواهد باشد، دختر وزیر یا هر کس دیگری که باشد باید به‌شدت با آن‌ها برخورد شود.
او افزود: در مقطعی کشور با بحران دارو مواجه شد که علتش همین‌ها بودند که داروها را احتکار کردند تا جایی که تاریخ‌مصرف آن‌ها تمام شد و بعد هم با همین پول‌ها زمین می‌خرند و ویلا می‌سازند.
وی گفت: این‌ها مفسد فی‌الارض هستند و جزای آن‌ها اعدام است چراکه با جان و سلامت مردم بازی کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1