کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

بازار اخاذی مدارس شیراز!

29 شهريور 1398 ساعت 0:52

بازهم ماه مهر رسید و بازار شهریه‌های سنگین مدارس گرم شد و همه‌ساله برخی از مدارس استان فارس به «بیزینس پردرآمد» برای افراد بانفوذ تبدیل‌شده است.


به گزارش کبنانیوز از شیراز، بازهم ماه مهر رسید و بازار شهریه‌های سنگین مدارس گرم شد و همه‌ساله برخی از مدارس استان فارس به «بیزینس پردرآمد» برای افراد بانفوذ تبدیل‌شده است.
درحالی‌که وزارت آموزش‌وپرورش بر ممنوعیت اخذ وجه اجباری هنگام ثبت‌نام تأکید دارد اما نمونه‌های زیادی از دور زدن قانون توسط برخی مدارس استان فارس برای گرفتن پول بیشتر مشاهده می‌شود و متأسفانه همه این بایدها و نبایدها در حد حرف باقی می‌ماند.
شهباز گودرزی، رییس آموزش‌وپرورش ناحیه یک شیراز گفت: «در پی انتشار کلیپی در مورد دریافت وجه اجباری در هنگام ثبت‌نام در مدرسه شهدای احمدآباد این ناحیه، عذر مدیر مدرسه خواسته شد. بلافاصله پس از انتشار ویدئو در فضای مجازی کارشناسان واحد بازرسی این ناحیه از این مدرسه بازدید و تخلف مدیر مشخص شد. با توجه به اینکه در مورد دریافت نکردن وجه اجباری در هنگام ثبت‌نام دانش آموزان بار‌ها تذکرات لازم داده‌شده بود و پس از شنیدن صحبت‌های مدیر این آموزشگاه تصمیم بر این شد که فرد دیگری جایگزین این مدیر شود.»
بنا بر این گزارش، نباید جایگاه اجتماعی فرهنگیان به سمت‌وسوی اخاذی برود، برای معلمی که درگیر دغدغه‌ی حقوق و معیشت خویش باشد، بسیار سخت خواهد بود که از عهده‌ی مسئولیت آموزش‌وپرورش فرزندان جامعه به‌درستی برآید.
 
 


کد مطلب: 412913

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412913/بازار-اخاذی-مدارس-شیراز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1