تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۴۱۲۸۹۷
تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد؛

سردار خرمدل: بدون روحیه دفاع مقدسی در سیل و زلزله درمانده می‌شدیم

۰
سردار خرمدل: بدون روحیه دفاع مقدسی در سیل و زلزله درمانده می‌شدیم
کبنا ؛سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز ( پنجشنبه 28 شهریور ماه 98) و در آستانه هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با تبریک این ایام به همه مردم استان اظهار کرد: به عنوان نسل حاضر وظیفه داریم از حماسه‌آفرینی و رشادت‌های نسلی که در دفاع مقدس حضور داشتند تجلیل کنیم در هر کشور و در هر قوم و قبیله‌ و جامعه‌ای نسل گذشته و رشادت‌های آن‌ها را مورد تجلیل قرار می‌دهند و این کار اثرگذاری است که باید دفاع مقدس خودمان را که با همه مقاومت‌ها در تاریخ تفاوت داشته به خوبی و به بهترین وجه برجسته کرده و مورد تجلیل قرار دهیم.
این فرمانده با بیان این که چهل سال درخشان را در طول عمر انقلاب تجربه کرده‌ایم تجربه 8 سال دفاع مقدس را برگ زرینی در دل تاریخ چهل ساله انقلاب دانست و گفت: اگر در حال حاضر در همه ابعاد سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و دفاعی در دنیا جایگاه والایی داریم همه را مدیون دفاع مقدس هستیم  چرا که به فرمایش امام راحل جنگ برای ما نعمت بود اگر در آن هشت سال پرورش نمی‌یافتیم معلوم نبود در تنگناهای کنونی چه سرنوشتی داشتیم.
فرمانده سپاه فتح استان از 8 سال دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای یاد کرد و گفت: روی هر بخش از کشور که دست بگذاریم به گنج‌هایی دست می‌یابیم  که الهام بخش ایثار و مقاومت و رشادت و خودباوری برای نسل جوان کنونی شده است.
وی بالندگی و خود اتکایی را از دست‌آوردهای دفاع مقدس دانست که به واسطه آن در حوزه اقتدار ملی و اقتدار منطقه‌ای و جهانی به جایگاه رفیعی رسیده‌ایم و امروز جمهوری اسلامی در قلب محور مقاومت در جهان نقش تعیین کننده‌ای دارد.
خرمدل، عبور از بحران‌هایی مثل سیل و زلزله و سایر بحران‌ها را به واسطه آبدیده شدن در دفاع مقدس دانست و گفت: اگر روحیه دفاع مقدسی نداشتیم در بحران‌های اخیر مثل سیل و زلزله می‌ماندیم و همین روحیه دفاع مقدسی بود که موجب شد همه ایران به خروش درآید و تقریبا هیچ شخصی در کشور نسبت به سیل اخیر بی‌تفاوت نبود و همه همکاری کردند.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد پیوند دفاع مقدس با نهضت عاشورا را یکی دیگر از دستاوردهای این 8 سال دانست که تاکنون کشور فضای عاشورایی برای مقابله با دشمنان و استکبار دارد و با همین رویکرد تاکنون در برابر توطئه‌ها و تهدیدها ایستادگی و مقاومت کرده و از پای در نیامده است.
این فرمانده در ادامه به برنامه‌های دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: از 31 شهریور تا 7 مهرماه در استان برنامه‌های متنوع و متعددی برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها رژه باشکوه نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین برگزاری نمایشگاه و بازسازی عملیات و در کل 50 عنوان برنامه است.
فرمانده سپاه فتح از برگزاری تعداد 1 هزار برنامه در سطح نواحی مقاومت و پایگاه‌ها در این هفته خبر داد و گفت: همچنین در این هفته افتتاح و بهر‌ه‌برداری از تعداد 120 واحد مسکونی مددجویان را داریم که با همکاری کمیته امداد این کار انجام شده البته تعهد ما 650 واحد است که به مرور در هر ماه 50 تا 60 واحد افتتاح و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
فرمانده سپاه فتح در قسمت بعدی جوابگوی سؤالات خبرنگاران بود که با اشاره به عملکرد استان در دفاع مقدس این جایگاه را در کشور متفاوت در برخی زمینه‌ها دانست و گفت: در استانی زندگی می‌کنیم که از هر 175 نفر مردم آن یک نفر در دفاع مقدس شهید شده است و همچنین از هر 4 نفر یک نفر در دفاع مقدس حضور داشته و نزدیک به 2000 شهید داده این عدد 1 هزار و 800 شهید هم اشتباه است که باید اصلاح شود.
وی در ادامه از برخی کم کاری‌ها در خصوص مستندسازی رزمندگان استان و فرماندهان و سرداران در طول هشت سال دفاع مقدس انتقاد کرد و گفت: همانند سایر استان‌ها نتوانسته‌ایم این رشادت‌ها را به تصویر بکشیم.
سردار خرمدل در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به سؤالات خبرنگاران اظهار کرد: این اشکال در کل کشور وجود دارد اروپایی‌ها هنوز بعد از گذشت چند دهه فیلم های فاخری از جنگ جهانی می‌سازند اما در کشور ما با داشتن این همه سوژه دفاع مقدسی و این همه رشادت و افتخارآفرینی کمتر در حوزه سینمایی به جنگ پرداخته‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1