تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۴۱۲۸۹۱
سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع دانشجویان:

روسیاهی دروغ «سایه جنگ» تا ابد بر پیشانی برخی از سیاسیون ما می‌ماند

۳
۰
روسیاهی دروغ «سایه جنگ» تا ابد بر پیشانی برخی از سیاسیون ما می‌ماند
کبنا ؛سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه استان کهگیلویه و بویراحمد در یازدهمین دوره خط امام استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص این سؤال که آیا قدرت و نابرابری امکانات علت و عامل ترک مقاومت و جهاد است یا خیر؟ گفت: آرزوی توفیق برای شما دانشجویان عزیز که در بین‌الحرمین ایران هم در پی آگاهی بینش و بصیرت خود هستید تا ان شاء الله بتوانید سهمی در تبیین اندیشه‌های انقلاب در جامعه داشته باشید و هم از وجود این دو مکان مقدس برای تزکیه و صیقل دادن نفستان بهره می‌برید.
 سردار خرمدل بیان کرد: بحث که در این چند سال به‌وفور در محافل عمومی و خصوصی به آن پرداخته می‌شود بحث مذاکره است. قیام ما برگرفته از قیام امام حسین (ع) و حادثه عاشور و درس‌های که از آن یاد ظرفیتم. درس از خود گذشتی و ایثار حضرت عباس، امربه‌معروف و نهی از منکر، صبر حضرت زینب و تبیین پیام‌های قیام امام حسین (ع) به جامعه و از همه مهم‌تر درس مقاومت است.
 وی تصریح کرد: برای اینکه وارد بحث شویم ابتدا باید بدانید شرایط نظامی و نحوه استقرار نیروهای آمریکا در خاورمیانه به چه صورت است. ناوگان پنجم آمریکا با مجموعه‌ای از شناورهای رزمی، پشتیبانی و جنگی است که فقط روی ناو آن 6 هزار نیرو و تا 80 جنگنده روی آن است که در بحرین مستقرشده‌اند.
 وی افزود: آمریکا در کشورهای همسایه ما از قبیل ترکیه، سوریه، قطر، امارت، عربستان، افغانستان و ... 35 پایگاه تادندان‌مسلح دارد. و در نظر بگیرید تجهیزات نظامی که یک نیروی پیاده آمریکا با خود حمل می‌کند بیش از 80 – 90 میلیون می‌ارزد به‌طوری‌که رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند با تک‌به‌تک نیروهایش به‌صورت یک‌طرفه صحبت کند.
 ما در اینجا کاری به امکانات متحدان اروپایی آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی، جریانات سلفی و تکفیری و گروه‌های تروریستی اطراف مرزها همچنین توان تجهیزاتی و گاوهای شیرده منطقه که غلام حلقه‌به‌گوش آمریکا هستند نداریم.
 فرمانده سپاه استان گفت: ازهرجهت که نگاه کنید چه به لحاظ قدرت اقتصادی، و چه به لحاظ تجهیزات نظامی و رسانه‌ای درروی کاغذ نمی‌شود با آمریکا درگیر شد. اما شما ببینید که خط‌ مشی به نام "مقاومت" که مقام معظم رهبری و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی برای کشور با تأسی از حادثه عاشورا  برای ما ترسیم کرده‌اند چگونه هیمنه قدرت آمریکا را درهم‌شکسته و آن را در انظار جهانی تحقیر می‌کند. 
روسیاهی دروغی به نام سایه جنگ و ترس از قدرت آمریکا برای چه کسانی است؟ /آمریکا خیال میکند نیروهای نظامی ما مانند برخی از سیاسیون ترس بر آن‌ها غالب است
 سردار خرمدل یادآور شد: انتخابات یکی دو سال قبل را اکثر شما خاطرتان است، جایی که برای به دست آوردن رأی، دروغی به نام سایه جنگ و ترس از قدرت آمریکا را با هماهنگی اپوزیسیون خارجی به مردم القاء می‌کردند و رقبای انتخاباتی خود را تخریب می‌کردند که اگر فلانی بیاید جنگ می‌شود. اما الآن روسیاهی برای کیست؟
 خرمدل اذعان داشت: آمریکا به خیال اینکه نیروهای نظامی ما مانند برخی از سیاسیون ترس بر آن‌ها غالب است، شیطنت‌های داشتند تا محاسبات ما را به هم بریزند، امانگاه کنید چگونه فرزندان این مرزوبوم پهباد 200 میلیون دلاری آمریکا را ساقط می‌کنند و آبروی پوشالی آمریکا را در انظار مردم جهان و مردم خودشان بردند. جواب آمریکا و رئیس‌جمهور آمریکا به ایران چه بود؟ "ما ممنونیم که هواپیمای ما را با 35 سرنشین ساقط نکردید."
 وی ابراز کرد: آمریکا از برجام خارج شد و برای کشور ما 12 شرط گذاشت تا به برجام برگردد، اما پس از مشاهده توان نظامی ما و استیصال خودش دارد چه مستقیم و چه غیرمستقیم التماس می‌کند که پای میز مذاکره بنشینم.
 به‌جای مقاومت و بها دادن به جوانان مملکت چشم به کدخدا و مذاکره دوختند، سرانجام مذاکره چه شد؟ با مذاکره کدام کشورها پشتیبان و حامی شما شدند؟ کشتی نفت‌کش ما را توقیف کردند آیا مذاکرات آن را آزاد کرد یا کشورهای که طی مذاکرات با آن‌ها به‌اصطلاح درب دوستی باز شد توانست برای ما کاری کند؟
 سردار خرمدل گفت: این بازو و اراده داخلی ایران اسلامی بود که معادلات آنان را به ریخت.
 مردم ما الآن کاملاً برایشان مشهود است که مقاومت مختص به ایران تنها نیست و الآن محور مقاومت متشکل از ایران، عراق، لبنان، یمن، سوریه و سایر مسلمانان جهان تشکیل‌شده است و روزبه‌روز نیز به حامیان آن اضافه می‌شود، آیا مذاکرات با کدخدا و برجام این محور را تشکیل داد یا مقاومت و تکیه‌بر توان جوانان داخلی؟
 استیصال آمریکا و هم‌پیمانانش از مقابله با محور مقاومت باعث تمسخر شدن توسط خبرگزاری‌های وابسته به خودشان نیز شده است
 این مسئول افزود:  به‌وضوح مردم ما و سراسر دنیا دیدند همین مقاومت و توان بازدارندگی نیروهای نظامی کشور در توقیف نفت‌کش انگلیسی بود که بازهم قدرت آمریکا و هم‌پیمانانش را در جهان به سخره گرفت و مجبور به آزاد کردن نفت‌کش ما شدند. اینکه می‌گوییم مقاومت منظور مقاومت هوشمندانه و عاقلانه است. نه اینکه ما فشار را تحمل‌کنیم اما برنامه‌ای برای توانمندسازی کشور نداشته باشیم.
 سردار خرمدل تأکید کرد: استیصال آمریکا و هم‌پیمانانش در مقابله با محور مقاومت را در این‌یکی دو هفته دیدید، از ترس صهیونیست‌ها از انتقام حزب‌الله و خالی کردن مرزهایشان تا شعاع 15- 20 کیلومتری گرفته تا تحقیر عربستان و سامانه‌های موشکی و راداری آمریکا به دست انصار الله یمن. اقدامات اخیر محور مقاومت سبب شده حتی خبرگزاری‌های وابسته به خودشان نیز ضعف و ترس نظامیان و دولتمردانشان را به تمسخر بگیرند.
 اخراج بولتون نتیجه توان محور مقاومت و الزام آمریکا برای استفاده از سیاسیون معتدل است/ بی اعتمادی دنیا به تلسیحات آمریکایی ضررش از خسارت شرکت آرامکو هم بیشتر است
 وی تصریح کرد: ناامنی ادراکی که در هیئت حاکمِ آمریکا به وجود آمده و باعث اخراج بولتون شد نتیجه توان محور مقاومت است که این کشورها را ملزم می‌کند سیاسیونی را در کنار خود داشته باشند که رویکردشان مواجه مستقیم با محور مقاومت و ایران نباشد.
 وی با اشاره به بی‌اعتبار کردن تجهیزات نظامی آمریکا در دنیا اذعان داشت: چه می‌شود که کشور جنگ‌زده‌ای مثل یمن با 10 پهباد 1200 کیلومتر در عمق خاک هوایی عربستان که با انواع و اقسام تجهیزات پیشرفته راداری و پدافند هوایی آمریکایی مجهز است نفوذ می‌کند و خسارت 500 میلیارد دلاری به تأسیسات نفتی آن می‌زند.
 خشم آمریکا را پس‌ازاین اقدام ببینید، آیا از مختل شدن بازار نفت برای چند هفته تا چند ماه این‌گونه خشمگین است؟  اکثر قراردادهای تسلیحاتی که سایر کشورها برای خرید سامانه‌های آمریکا داشتند پس‌ازاین حملات باز پس گرفته شد و اعتمادشان نسبت به تسلیحات آمریکا از بین رفت، اقتصاد آمریکا بر پایه فروش تسلیحات است لذا ضرری که با این حمله متحمل شد به‌مراتب فراتر از خسارت به شرکت نفتی آرامکو بود.
 
فشارهای وارد بر ایران هر کشور دیگری را از پای در می آورد
 خرمدل بیان کرد: آنچه امروز بر این وارد می‌شود چه در بعد هجمه‌های رسانه‌ای، اقتصادی و تحریمی اگر بر کشورهای مثل  چین و روسیه اعمال می‌شد آنان را طی چند سال اول از پای درمی‌آورد چه برسد به کشورهای دیگر که توان اقتصادی و نظامی این دو کشور را ندارند.
 اما می‌بینیم این فشارهای خصمانه نه‌تنها ما را از پای درنیاورده بلکه بر توان ما نیز روزبه‌روز می‌افزاید. نه می‌گویم سختی نیست، سختی هم وجود دارد اما مردم ما ثابت کرده‌اند ذلت پذیر نیستند و به خون شهدا خیانت نمی‌کنند.
 فرمانده سپاه استان  گفت: روسیه و چین اندک مدتی با تحریم‌های کوچک مواجه بودند، دیدید چگونه دچار مشکل شدند. همین راهبرد مقاومت است که الآن روسیه از اندیشمندان ما در حوزه‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند تا بتواند با استفاده از شیوه‌های کشور ما در مواجه با تحریم‌ها و جنگ اقتصادی آمریکا جلوی فشارهای احتمالی آینده اقتصادی آمریکا مقاومت کند.
 وی افزود: در حوزه سایبری نیز امروزه ما از 5 کشور برتر هستیم و در فضای مجازی که پاشنه آشیل ما و تهدیدی جدی در عرصه تهاجم فرهنگی بود، همانند گذشته مهره بازی نیستیم و الآن برای خود حرفی برای گفتن داریم و این فضا را مدیریت می‌کنیم.
 
 در حقیقت این جنگ اراده‌هاست نه جنگ ارابه‌ها و تجهیزات
 اما چه چیزی موجب این‌ها شده است؟ مگر آمریکا همان‌طور که گفتیم هم تجهیزات و هم نیروی بیشتری ندارد؟ پس چرا کاری از پیش نمی‌برد؟
 خرمدل تصریح کرد: سرباز آمریکایی، سیاست‌مدار آمریکا نیروی پول است یعنی پول نباشد کاری هم انجام نمی‌دهد. شما نیروهای یزید رو در حادثه عاشورا ببینید، همه بنده پول بودند ویاران امام هم که از سایه جنگ و شهادت ترسیدند شبانه فرار کردن و امام خود را تنها گذاشتند. هر جا نیروی آمریکا جان خود را درخطر ببیند قاعدتاً جانش را بر پول ترجیح می‌دهد. در حقیقت این جنگ اراده‌هاست  نه جنگ ارابه‌ها و تجهیزات اما نیروی نظامی ما، دانشجوی ما، دانشمند ما، جوان ما حاضر است جانش را بدهد اما در مقابل زور و ذلت سکوت نکند. جوان ما حاضر است کیلومترها آن‌طرف‌تر در جنگی نابرابر خونش بر زمین بریزد اما به اهل‌بیت (ع) هتک حرمت نشود. حاضر است نان شب نداشته باشد بخورد اما نگذارد یوغ بردگی و وابستگی بر گردنش بسته شود.
 فرمانده سپاه استان خاطرنشان کرد: در کربلا امام حسین (ع) بود و 72 یار، امروز رهبر انقلاب و کشور ایران است و چند یار راستین ، در کربلا امام حسین محاصره در خیل عظیم دشمنان بود، امروز ایران است و دورتادور آن پایگاه‌ها و همراهان آمریکا، در کربلا امام حسین (ع) تحریم آب بود، امروز ایران است و تحریم‌های مختلف حتی تحریم دارویی. اما همان‌طور که سید حسن نصرالله  یار راستین رهبر، شیعیان را به یاری امام حسین زمان دعوت کرد و وعده داده است باایمان و توکل بر خدا پیروز میدان ماییم.
 
وعده ای فروپاشی آمریکا از طرف رهبر انقلاب مبنی بر بصیرت وحکمت و تحلیل از بطن آمریکا است، نه ظاهر پوشالی که توسط غولهای رسانه ای درست شده است
 سردار خرمدل تأکید کرد: اینکه مقام معظم رهبری وعده داده است اگر مقاومت کنیم آمریکا از هم فرو خواهد پاشید ابداً وعده‌ای از روی دل‌خوشی و امیدواری کاذب نیست. چیزی که تا الآن گفتیم و غول‌های رسانه‌ای در دنیا در حال مانور روی آن هستند فقط ظاهر آمریکا بود، اما آمریکا را اگر از درون بررسی کنیم خواهیم فهمید حضرت آقا چرا چنین وعده‌ای را به آیندگان و محور مقاومت داد است.
 وی افزود: جریان مقاومت را اگر از بالا به آن نگاه کنیم می بنیم باوجود همه نارضایتی‌های که به خاطر وجود برخی عوامل نفوذی و برخی غرب‌زده‌ها وجود دارد و معیشت مردم را با مشکل مواجه کرده‌اند اما فلش حرکتی جریان مقاومت به سمت جلو و پیشرفت است. اما غرب اگر این هیبت پوشالی‌اش را کنار بزنیم به عمق فساد و تجزیه آن پی خواهیم برد.
 وی بیان کرد: آمریکا دارای بیشترین فاصله طبقاتی در بین کشورهای دنیاست، بیشترین قتل، تجاوز و تعداد زندانی را به خود اختصاص داده است، بنیان خانواده در آمریکا از بین رفته و حتی دانش آموزان و معلمان مجبور به حمل سلاح هستند. طبق آمار بانک جهانی بدهکارترین کشور دنیا آمریکاست، و اگر قدرت دلار پایین بیاید آمریکا بلاشک دچار ورشکستگی و تجزیه خواهد شد.
 
نظام بانکی جدید روسیه و کشورهای همسو ریشه در تحلیل اندیشمندان اقتصادی از فرمایشات مقام معظم رهبری است
وی گفت: الآن می‌بینیم که روسیه و تحلیلگرانش رهنمودها و بیانات حضرت آقا برای مقابله باقدرت دلار را چگونه تحلیل کردند و با باز کردن سیستم بانکی برای مقابله با سوئیفت و دلار و عضو کردن کشورهایی همانند چین، هند، ترکیه و خوشبختانه الآن ایران در راستای مقابله باقدرت اقتصادی آمریکا گام برمی‌دارد، درحالی‌که هنوز برخی از دولت‌مردان و مسئولین ما چشم گدایی به آمریکا و اروپا دارند.
 این مسئول در بخش دیگر خطاب به دانشجویان بسیجی تأکید کرد: شما باید بیدار باشید و در وسط میدان انقلابی گری بااراده و جدیت بایستید ،از مطالبه گری به‌منظور کارآمد سازی سیستم‌ها کوتاه نیایید ،اما توصیه می‌کنم مطالبه گری با حساب‌وکتاب و هوشمندانه و تخصصی باشد.
 برخی برنامه دارند تا مطالبه گری صادقانه شمارا منحرف یا از آن بهره‌برداری‌های سیاسی و شخصی کنند ،کاملاً مواظب باشید، عزت تشکل‌های دانشجویی و خاصه بسیج دانشجویی در این است که در جریانات و جناح‌ها حل و هضم نشود و مستقل و دانشجویی عمل کنید.
 سردار خرمدل فرمانده سپاه استان در پایان گفت: از بسیج دانشجویی و دانشجویان بسیجی استان به خاطر تمام تلاش‌ها و حضور جهادی‌شان در عرصه‌های مختلف فرهنگی  سیاسی،اجتماعی و جهادی  صمیمانه تشکر می‌کنم. خود من سال‌ها در بسیج دانشجویی بودم و این فضا و استعداد و ظرفیت‌هایش را به‌خوبی می‌دانم و حتماً بیشتر از این در خدمت  و حامی شما خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرادی
Iran, Islamic Republic of
درودبرسردارعزیز جانمان فدای پاسداران اسلام. دوشادوش درکنارتان هستیم همانند هشت سال دفاع مقدس. اگرسپاه نبودکشورهم نبود خسته نباشی دلاور
Iran, Islamic Republic of
ترسویی در خون ایرانی نیست .ولی اشغال هیچ کشوری حتی بوسیله امریکا هم امکان پذیر نمی باشد .ترس از ایجاد مشکلات اقتصادی بیستر است .ایرانی تمدنش هنواره پیروز جنگ بوده
Iran, Islamic Republic of
درودبر اسلام ورزمندگان ناب اسلام .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1