کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اظهارات عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد؛

استخدام فامیل، پسرخاله و پسرخواهر در شهرداری لنده/ بعد از مردن کالبد شکافی می‌کنید / از 42 نفر در شهرداری لنده فقط 7 نفر با آزمون استخدام شده‌اند

28 شهريور 1398 ساعت 13:13

عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به تخلفات گسترده در دوره های گذشته شهرداری و شورای شهر لنده اشاره کرده و گفت: اعضای شورای استان در این بیست سالی که درشورا هستم یک بار از شورا استفاده شخصی نکردم، بسیاری از همکاران در ادوار گذشته فامیل و پسرخاله و پسرخواهرشان را به استخدام شهرداری درآورده اند و اسامی اش هم موجود است.


 روز پنجشنبه (28 شهریور 98) جلسه شوراهای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور شهردار یاسوج برگزار شد. 
عطب الله آهنجان عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: بر اساس مستنداتی که موجود است و ضعف نظارتی در برخی از حوزه‌های شهرداری‌ها به ویژه پروژه‌های عمرانی دال بر تخلفات گسترده ای دارد که سال‌های گذشته توسط مدیریت شهری در شهرها صورت می‌گرفته است که علت آن عدم نظارت کارشناسان استانداری و مدیریت شهری در ابعاد مختلف بود. در این یک سال و نیمه خوشبختانه هنوز تخلفی رونمایی نشده است ولی کارهای خوبی انجام گرفته است
آهنجان بیان کرد: بیست سال است در شورای شهر هستم، علت تخلفات و فساد، عدم نظارت است. یکی از مشکلاتی که در قانون شوراهای شهر و شهرداری وجود دارد؛ عدم شفافیت، عدم ابتلاء اعضای شورای شهر، نداشتن آگاهی از وضعیت مالی شهرداری‌ها است. از قانون بی اطلاع هستند. بر اساس بررسی ای که صورت داده‌ام 900 مورد تخلف در نقطه ای صورت گرفته است؛ در حالی که شهردار و شورای شهر از قانون اطلاع نداشته‌اند.
وی تصریح کرد: شهردار پیشنهاد داده و شورا هم تصویب کرده است و کمیته تطبیق هم هیچ اطلاعی نداشته است.
مثلاً تخلفی صورت گرفته، پولی به دانشگاه داده شده، الان می گویند چرا به دانشگاه پیام نور پول داده‌اید، بعد از مردن می‌آیند کالبدشکافی می‌کنند، این ظلم به مردم است.
آهنجان خاطرنشان کرد: از شما خواهش می‌کنم به عنوان کسی که از لحاظ سنی از شما بزرگ‌تر و از لحاظ تجربه از برخی دوستان بزرگ‌تر هستم، ماهانه یک یا دو بار از طرف شهرداری‌ها سرکشی شود و مسائل مالی و عمرانی بررسی شود. اگر نظارت صورت بگیرد قطعاً تخلفی صورت نمی‌گیرد و مردم هم از شما راضی هستند.
عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد: وقتی شهردار نام شهید را به بهانه اینکه این نام طولانی است از نام خیابان بردارد، مشخص است که پشت این داستان چه خبر است! متاسفانه قانونی که در شورا تصویب شده است که شهردار با رای سه نفر انتخاب شود و با رای چهار نفر کنار گذاشته شود. چنین موارد قوانینی باعث ایجاد تخلف و فساد می‌شود که ظلم به مردم است.
وی افزود: یک وقتی شهردار اهل فهم و دین و قدرشناس و با انصاف است، حرف شورا را می‌شنود و اگر نکته مثبتی بود می‌پذیرد و اگر ایرادی داشت ایراد را تذکر می‌دهند. این قانونی که ما اجرا می‌کنیم قانون درستی نیست. بنابراین ما امیدواریم هم دوره‌های آموزشی برای اعضای شورا گذاشته شود و هم نظارت‌ها انجام بگیرد.
آهنجان بیان کرد: در ارتباط با اینکه شهردار شما و منتخب ما می‌گوید بر اساس نامه معاون عمرانی باید بخشی از خدمات برون سپاری شود، قاعده کار قانونی است. طرح تشریفاتی هم قانونی است ولی مرحله ای از کار هنوز انجام نگرفته، تقاضایی می‌دهد و می‌رود در شورای شهر، قبل از اینکه تصویب شود و قبل از اینکه وارد کمیته تطبیق شود، و قانون اجرا شود و بعد ابلاغ شود، می‌رود در سازمان همیاری شهرداری‌ها نیروها را معرفی می‌کند، اگر سازمان همیاری شهرداری‌ها بخش خصوصی و پیمانکار است چه ارتباطی به شهرداری دارد. چرا ما باید متهم شویم.
آهنجان تصریح کرد: بنده چهار دور عضو شورای شهر هستم، اگر دنبال سواستفاده بودم چهار برادرم را در شهرداری لنده استخدام می‌کردم، از 42 نفر در شهرداری لنده فقط 7 نفر با آزمون استخدام شده‌اند و بقیه با لابی آمده‌اند. در چهار دور شورا هر کدام از اعضای شورا یک  نفر را در شهرداری استخدام کردند، بر اساس ماده 83 تبصره 4 به‌کارگیری بستگان درجه یک اعضای شورای شهر و قراردادها ممنوع است در صورت اثبات عضو شورا باید خلع عضویت و آن فرد هم قراردادش فسخ شود. این قانونی است که مجلس تصویب کرده است.
وی ابراز کرد: این که آقایان مطرح کرده است قبل از اینکه قانون اجرا شود با سازمان همیاری‌ها و شهرداری قرارداد ببندد، تعدادی نیرو بیاورند و بعد بگویند این تخلف است. اگر کارمند دولت است این فرد باید از طریق آزمون استخدام شود و اگر بخش خصوصی است باید در آگهی مناقصه به اطلاع رسانده شود.
وی افزود: اعضای شورای استان در این بیست سالی که درشورا هستم یک بار از شورا استفاده شخصی نکردم، بسیاری از همکاران در ادوار گذشته فامیل و پسرخاله و پسرخواهرشان را به استخدام شهرداری درآورده‌اند و اسامی‌اش هم موجود است.
وی در ادامه گفت: بنده به ادامه کار شهردار اعتقادی ندارم و نداشتم. هفته گذشته شهردار برادر بنده را به سازمان همیاری‌ها به عنوان نگهبان معرفی کرده است. سه بار زنگ زدم گفتم حق ندارید برادر بنده را به عنوان نگهبان استخدام کنید.
وی گفت: حقیقتاً من آماده بودم و هستم در هر نقطه ای از استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به خدمت شوم ولی آقایان شورای استان تصویب کردند، اعضای کمیته تطبیق را معرفی کردند، صورت جلسه را استانداری فرستادند، استانداری هم باید صورت جلسه شورای استان را تایید کند، وقتی تایید کردند مثل شورای شهر، وقتی بعد از ده روز صورت جلسه اجرایی شد، این صورت جلسه قانون است و باید در زمان قبل از قانون شدن همه نظرات خود را می‌دادند، ابلاغ زدند، ما بدون ابلاغ کمیته تطبیق نرفته‌ایم و نمی‌رویم.
آهنجان بیان کرد: اگر تخلفی کرده‌ام دستگاه باید پاسخگو باشد. من بدون آزمون و بدون تخصص نرفته‌ام. این اشکال وجود دارد. آقای شعبان بهمئی 120 کیلومتر باید هفته ای دو بار به لنده بیاید و برگردد و می‌گوید نمی‌تواند بیاید.
وی در انتها گفت: مهندس بهرامی شورای شهر لنده یک پراید به شورا داد، پراید را به دانشگاه پیام نور دادند، از کیسه خلیفه بخشیدند که امیدوارم به این مسئله هم رسیدگی شود.
 


کد مطلب: 412882

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412882/استخدام-فامیل-پسرخاله-پسرخواهر-شهرداری-لنده-بعد-مردن-کالبد-شکافی-می-کنید-42-نفر-فقط-7-آزمون-شده-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1