کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قاچاق دام از کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور/ امور عشایر چه می کند؟/ استاندار: با چنین مدیری چه کنم؟

27 شهريور 1398 ساعت 20:14

صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دام این استان به استانهای جنوبی انتقال و از این استانها به خارج از کشور منتقل می‌شوند.


حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد (روز چهارشنبه، 27 شهریور ماه ) در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز با اشاره به خروج روزانه بیش از 1000 رأس دام زنده از استان گفت: تعجب می‌کنم دستگاه استانی که خودش مسئول جلوگیری از خروج دام از استان است با خبرگزاری رسمی در استان مصاحبه می‌دهد و می‌گوید این ایراد را داریم، من با چنین مدیری چه کنم؟
وی با بیان اینکه هر دستگاه باید تکلیف خود را انجام دهد و خودش برعلیه خودش حرف نزند، اظهارکرد: امور عشایر برای جلوگیری از خروج دام از استان مسئولیت دارد و باید در کار پلاک‌کوبی دام همکاری و مشارکت کند تا جلوی خروج و ورود غیرمجاز دام زنده از استان گرفته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی که در نشست حضور داشت، خاطرنشان کرد: رئیس جهاد کشاورزی نشستی با همکاران خود در امور عشایر و دامپزشکی برگزار کند و در یک پروسه زمانی تعریف شده با کار کارشناسی پلاک‌کوبی دام استان را انجام دهد.
کلانتری تصریح کرد: پلاک کوبی دام‌های استان انجام شود که در صورت مشاهده دام بدون پلاک پس از اجرای این طرح در استان دام‌های بدون پلاک بعنوان دام غیرمجاز شناخته می‌شود.
وی با بیان اینکه در نحوه برگزاری جلسات باید تغییری حاصل شود، ادامه داد: پیگیری برای اجرایی شدن مصوبات لازم و ضروری است لذا مصوبات همه نشست‌ها اجرایی و عملیاتی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تعداد انبارها برای جلوگیری از قاچاق کالا بیان کرد: مهم است که آمار واحدی از انبارها در اختیار باشد اما متاسفانه در این خصوص چندان اشراف اطلاعاتی وجود ندارد.
کلانتری با اشاره به صحبت‌های معاون دادستان مرکز استان در خصوص تأمین کالاهای سایر مناطق از شهر یاسوج تاکید کرد: اینکه سایر مناطق کالاهای خود را از یاسوج تأمین می‌کنند بیانگر این موضوع است که انبارهای بزرگی از کالا در منازل مسکونی سطح شهر هستند که از آن بی‌خبریم.
وی تصریح کرد: صنعت، معدن و تجارت با همکاری و هماهنگی دستگاه قضایی ورود کنند و اگر انباری در استان وجود دارد که به ثبت نرسیده اقدامات لازم را جهت شناسایی و ثبت انجام دهند.
«سید احمد نشاطی فر» دبیرکمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد، افزود: برخی افراد استان مبادرت به قاچاق دستگاه بیت کوین می‌کنند که  امسال 6 میلیارد تومان دستگاه بیت کوین قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.
وی با بیان اینکه ارزش هر دستگاه تقریباً 35 میلیون تومان است، اظهارکرد: ورود این دستگاهها ممنوع نیست اما باید مجوز فعالیت از سازمان صنعت، معدن و تجارت بگیرند و پس از طی فرآینده قانونی و اخذ مجوز از سازمان صمت بعنوان کالای قاچاق مشروط محسوب می‌شوند و می‌توانند فعالیت کنند.
دبیرکمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی 5 ماهه امسال 263 میلیارد ریال ارزش ریالی کشفیات قاچاق کالا و ارز استان بوده که نسبت به مدت مشابه شال قبل با 124 میلیارد ریال افزایش 112 درصدی نشان می‌دهد.
نشاطی فر تصریح کرد: 827 فقره پرونده قاچاق طی این مدت در استان تشکیل شده است در مدت مشابه سال قبل 847 فقره پرونده بود.
وی ادامه داد: تعداد متهمان دستگیر شده مرد و زن قاچاقچی در استان را 908 نفر بوده است، این آمار در مدت مشابه سال قبل 1001 نفر بود.
دبیرکمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی 5 ماهه امسال 283 خودرو حامل کالای قاچاق در استان توقیف شده که این این آمار در سال گذشته 325 دستگاه خودرو بوده است.
نشاطی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد جزو سه استان پایلوت برای پلاک گذاری تراکتورها و کمباین‌هاست، بیان کرد: پس از پلاک گذاری بر این اساس، سوخت به تراکتورها و کمباین‌ها داده می‌شود که 2100 دستگاه تراکتور و 50 دستگاه کمباین در استان شناسایی شده است.
وی اظهارکرد: در سال گذشته 231 دستگاه تراکتور و دو دستگاه کمباین در استان پلاک گذاری شده است و همچنین از ابتدای امسال تاکنون 171 دستگاه تراکتور پلاک گذاری شده‌اند.
صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دام این استان به استانهای جنوبی انتقال و از این استانها به خارج از کشور منتقل می‌شوند.
صالحی افزود: استان‌های کشور در خصوص ورود و خروج دام زنده تقسیم بندی شده‌اند که استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌های الف است.
وی اظهارکرد: اجازه ورود و خروج دام زنده به این استان نداریم و ورود و خروج دام ممنوع است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دام استان کهگیلویه و بویراحمد به استانهای جنوب کشور انتقال و از این استانها به خارج از کشور منتقل می‌شوند.
صالحی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 251 مورد پرونده به تعزات حکومتی استان وارد شده که 26 پرونده مربوط به سازمان صنعتف معدن و تجارت بوده که تا قبل از این مدت آمار ورودی پرونده‌های تعزیرات حکومتی 41 مورد بوده است.
وی ادامه داد: از مجموع پرونده‌های وارد 257 مورد منتهی به صدور رأی شده است و هم اکنون 35 مورد پرونده قاچاق در تعزیرات مانده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عملکرد شعب تعزیرات در سطح استان بالای 100 درصد بوده است.
صالحی عنوان کرد: 81 میلیارد و 374 میلیون و 158 هزار و 724 ریال علاوه بر ضبط خودرو، کالا و وسایلی که داشتند، جرائم در نظر گرفته شد.


کد مطلب: 412857

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412857/قاچاق-دام-کهگیلویه-بویراحمد-خارج-کشور-امور-عشایر-می-کند-استاندار-چنین-مدیری-کنم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1