تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۴۱۲۸۵۶
جانشین دادستان عمومی و انقلاب یاسوج خبر داد

انبارهای پنهان در یاسوج؛ علت گرانی اجاره مسکن و احتکار کاغذ در نانوایی

۰
انبارهای پنهان در یاسوج؛ علت گرانی اجاره مسکن و احتکار کاغذ در نانوایی
کبنا ؛گرانی اجاره بهاء مسکن در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد آنقدر بالا است که سبب نگرانی مردم شده، به طوریکه یک سرپرست خانوار مجبور است بخش عمده‌ای از درآمد خودش را بابت اجاره خانه بدهد.
 جانشین دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: یکی از دلایل گران شدن اجاره بها مسکن در یاسوج تبدیل منازل مسکونی به انبار نگهداری کالاست.
حجت‌الاسلام محمدصدرا ادیبان (روز چهارشنبه، 27 شهریور ماه) در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز، افزود: پیش‌بینی می‌شود 2300 تا 2400 انبار در استان وجود داشته باشد، مسئولان هم می‌گویند 2050 انبار وجود دارد که تاکنون 1860 انبار ثبت شده که به لحاظ آماری تفاوتی با نشست گذشته مشاهده نمی‌شود.
 وی با اشاره به اینکه موضوع انبار در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فارس متفاوت است، اظهارکرد: به گرانی مسکن ورود پیدا کردم که یکی از علل گرانی مسکن همین انبارهاست.
 جانشین دادستان عمومی و انقلاب یاسوج خاطرنشان کرد: در سطح شهر یاسوج نه تنها یک یا دو یا 100 واحد بلکه بیشتر از این آمار خانه به انبار تبدیل شده که در بازرسی‌ها خودم این موضوع را به عینه مشاهده کردم.
 ادیبان تصریح کرد: پشت یکی از نانوایی‌ها به جای اینکه آرد انبار شده باشد کاغذ احتکار شده بود که می‌توانست کاغذ ۶ ماه ادارات استان را تأمین کند آن وقت از دولت انتقاد می‌شود که کاغذ نیست.
 وی با اشاره به اینکه تعداد انبارهای استان بیش از آماری است که در جلسات اعلام می‌شود، ادامه داد: در شهر لردگان چهارمحال و بختیاری به من گفتند که کالاهای مورد نیازمان را از یاسوج تأمین می‌کنیم بنابراین انبار بزرگی از کالا در این شهر وجود دارد که مسئولان از آن بی‌خبرند.
 جانشین دادستان عمومی و انقلاب یاسوج بیان کرد: متاسفانه تبدیل خانه‌ها به انبار نگهداری کالا هم اجاره خانه‌ها را بالا برده و هم باعث شده مردم استان خدمات مطلوبی دریافت نکنند.
ادیبان در پایان از سازمان جهاد کشاورزی تقدیر و عنوان کرد: خوشبختانه در یک ماه اخیر دغدغه مرغ را نداشته‌ایم و وضعیت تا حدودی بهبود یافته است.
بنا بر این گزارش، وجود 2050 انبار در شهر یاسوج قاعدتاً شائبه تخلفات زیادی است که از دید مسئولان این استان پنهان است، به گفته معاون دادستان یاسوج که بعضی از شهروندان لردگان چهارمحال و بختیاری به او گفتند؛ «کالاهای مورد نیازمان را از یاسوج تأمین می‌کنیم بنابراین انبار بزرگی از کالا در این شهر وجود دارد که مسئولان از آن بی‌خبرند.»
واقعیت تلخی که هیچ کس تا کنون به این وضوحی در باره آن صحبت نکرده است. وقتی انبار نانوایی تبدیل به انبار کاغذ می‌شود، این را نشان می‌دهد که بعضی با استفاده از رانت‌های اطلاعاتی به دنبال جمع آوری پول‌های کثیف و بادآور هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1