تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۴۱۲۸۵۴

نشت گاز بهانه بود؛ تونل دیل فقط برای سیاسیون و تبلیغاتشان سود داشت

ا علینژاد فعال اجتماعی
۳
۰
نشت گاز بهانه بود؛ تونل دیل فقط برای سیاسیون و تبلیغاتشان سود داشت
کبنا ؛اخیرا اخبار تعطیلی کامل پروژه دیل از زبان معاون عمرانی استاندار شنیده شد، این در حالی است که این پروژه تاکنون حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه برای دولت داشته است.
 شنیده های موثق از این پروژه حاکی از آن است این پروژه از ابتدا قرار بود طبق نقشه های اصلی اتصال گناوه به گچساران و جاده دهدشت پاتاوه و نهایتا اتصال جنوب به مرکز کشور از طریق زمینهای پشت پتروشیمی گچساران در جاده گچساران بهبهان عبور داده شود. اما نقشه مسیر به دلایلی غیرکارشناسی عوض شد. پیشنهاد تاجگردون مبنی بر حفر تونل دیل پذیرفته شد و مسیر جاده مواصلاتی  تغییراتی کرد و پس از کش و قوس فراوان، حفر تونل دیل جزئی از جاده گچساران به چرام با هزینه های گزاف به پروژه تحمیل شد. اکنون باتعطیلی پروژه نزدیک به حدود ۵۰ میلیارد تومان ضرر به دولت وارد و باعث بیکاری جمع زیادی از نیروهای قرارگاه خاتم الانبیاء شده است.
این در حالی است که پیش از این برخی سیاسیون کلیپ های تبلیغاتی قوی در تعریف و تمجید ساخت این جاده منتشر کردند و آن را به عنوان دستاورد فعالیت های خود معرفی کردند؛ از مزایای جاده به گردشگری و کوتاه شدن مسافت اشاره کردند؛ این در حالی است که حفر تونل مشکلات بسیاری را برای روستا و منطقه حفاظت شده دیل ایجاد کرد. همچنین این جاده قبل از پیشنهاد حفر تونل نیز، از مسیر گچساران می گذشت و مزایای گردشگری پابرجا می ماند.
گازی که ازتونل دیل فوران می کرد و یکبار در هفته گذشته قطع شد و مجددا با فشارخیلی کمتری فوران کرد از دو روز قبل به طور کلی قطع شده است.
اگر موضوع تعطیلی تونل کوه دیل فقط فوران و نشت گاز غیرمشتعل بود که باید گفت دیگر اثری از گاز نیست، واگر قضیه عدم جذب اعتبار لازم و یا سیاسی کاری آن برای انتخابات آینده و بهره برداری برخی افراد است، بهتر است مسئولین استانی و شهرستانی بامردم صادق باشند و سخنانی غیرواقع تحویل مردم منطقه ندهند. چون ظاهر امر نشان از عدم جذب اعتبار یا عدم تمایل آقایان درجذب اعتبار می دهد. استاندار در بازدید از تونل خواستار فعالیت نیروها در قسمت های دیگر شد، تا پروژه بطور کامل تعطیل نباشد.با این حال ضمن تعطیلی کار داخل تونل، کارهای بیرونی هم تعطیل و کلیه دستگاههای راهسازی و حفاری تونل داخل و بیرون از محل کارگاه به کردستان انتقال داده شده است . 
لذا این پروژه و جاده دیل ضررش بیشتر از سودش بود چرا که بر اساس کارشناسی صورت نگرفت و تنها سودی که داشت برای نماینده بود، که برای مدتی خوراک تبلیغاتی خوبی برایش فراهم کرد. 

علینژاد فعال اجتماعی
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

آرو
Iran, Islamic Republic of
نه خو همی الان علیمراد جعفری فعالش ایکنه. بعد از تاجگردون جعفری بودجه شو ده برابر میکنه. 😅😅😅😅
Romania
لعنت به این خودخواهی...
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون کارش همینه از کیسه خلیفه می بخشد دلش به حال من و تو که نمی سوزد
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1