کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا خبر می‌دهد

کهگیلویه و بویراحمد در طلاق جز 5 استان اول و در کودک‌همسری از استان‌های آخر

26 شهريور 1398 ساعت 0:52

کهگیلویه و بویراحمد در میزان طلاق زندگی‌های 4 تا 10 سال جز 5 استان اول به شمار می‌رود.


نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز (دوشنبه 25 شهریور ماه 98) و با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در سالن دولت شهر یاسوج برگزار شد.
در این نشست نژادی معاون برنامه‌ریزی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حوزه زنان 192 نقشه موضوعی طراحی شده است اظهار کرد: وضعیت مناطق بر همین اساس اولویت‌بندی و مورد بررسی قرار می‌گیرد که برای مثال در تفاوت میان باسوادی پسران و دختران دبیرستانی در مناطق روستایی رتبه 5 کشوری به خود اختصاص داده‌اید.
نژادی افزود: در رتبه‌بندی تعداد ازدواج از 10 تا 14 سال جز سه استان آخر هستید به عبارتی شما کودک همسری کمتری نسبت به میانگین کشوری دارید.
وی گفت: درصد طلاق‌های ثبت شده در ازدواج‌های با مدت 4 تا 10 سال جز 5 استان اول کشور هستید که باید برای تحکیم بنیان خانواده تلاش کنید.
وی به رتبه‌بندی استان در زمینه میزان زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: در استان شما رسم خوب این است که زنانی که سرپرست خانوار می‌شوند زندگی جدی را خیلی زود شروع می‌کنند و شاید دلیل دیگر آمار کم زنان سرپرست خانوار این است که بر اساس رسوم فرزند ارشد خانواده را به جای خود به عنوان سرپرست خاننوار معرفی می‌کنند.


کد مطلب: 412796

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412796/کهگیلویه-بویراحمد-طلاق-جز-5-استان-اول-کودک-همسری-استان-های-آخر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1