تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۱۴
کد مطلب : ۴۱۲۷۶۴
کبنا گزارش می‌دهد

«دراک» شیراز در آتش سوخت/ نابودی ۵۰۰ هکتار اراضی فارس

۰
«دراک» شیراز در آتش سوخت/ نابودی ۵۰۰ هکتار اراضی فارس
کبنا ؛به گزارش کبنا نیوز، آتش‎سوزی یکی از رخدادهای رایج در جنگل‌های فارس است که تأثیرات بسیار پیچیده‎ای بر روی خصوصیات خاک دارد، تغییرات توسط آتش سبب تغییر در پوشش گیاهی می‌شود.
آتش‌سوزی از روز جمعه (22 شهریورماه) در پارک کوهستانی دراک شیراز آغاز شد و تا روز یکشنبه ادامه داشت.
رحیم آزادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: «آتش‌سوزی در ارتفاعات کوه دراک شیراز از ساعتی پیش آغازشده و اکنون این آتش‌سوزی مهار و تحت کنترل نیرو‌های امدادی قرارگرفته است. نیرو‌های امدادی ستاد مدیریت بحران و دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول اکنون در حال پاک‌سازی منطقه هستند. بررسی میدانی حاکی از وسعت کم این حریق دارد، اما وسعت دقیق بعد از اتمام عملیات و بررسی کارشناسان اطلاع‌رسانی خواهد شد.»
آزادی بابیان اینکه جمعه گذشته نیز حریق دیگری در کوه دراک شیراز رخ داد، افزود: «برخی شهروندان در مواجهه با طبیعت اقدامات لازم جهت پیشگیری از آتش‌سوزی را رعایت نمی‌کنند. آتش‌سوزی تنها موردتوجه مردم و رسانه‌ها قرار می‌گیرد درصورتی‌که علت بروز این آتش‌سوزی‌ها نیز مسئله‌ای مهم است که کمتر به آن توجه می‌شود. برخی افراد زمانی که در طبیعت حضور دارند اقداماتی نظیر رها کردن آتش و یا انداختن ته سیگار روشن در طبیعت را انجام می‌دهند که همین مسئله باعث به وجود آمدن آتش‌سوزی می‌شود که لازم است این موارد از سوی شهروندان رعایت شود. عامل ایجاد آتش‌سوزی روز جمعه ۲۲ شهریور و یکشنبه ۲۴ شهریور کوه دراک شیراز انسانی بوده است و در دو حادثه آتش‌سوزی در این محل، حریق از محلی که مردم حضور داشتند شروع و به ارتفاعات سرایت کرده است. مردم باید در طبیعت اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز آتش‌سوزی را جدی گرفته و این موارد را رعایت کنند.»
وی بیان کرد: «از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۲۰۰ فقره آتش‌سوزی در استان فارس رخ‌داده و این در حالی است که پارسال در مدت مشابه، ۷۸ فقره آتش‌سوزی را شاهد بودیم. از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۰۰ هکتار از منابع طبیعی استان براثر آتش‌سوزی سوخته و نابودشده که این وسعت در مدت مشابه سال قبل ۴۰۰ هکتار بوده و عامل اغلب این آتش‌سوزی‌ها نیز انسانی است.» 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1