تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۴۱۲۷۴۶
جوابیه

جوابیه مسوول درمانگاه سوق و برخی شهروندان به مطلب کبنا

۱
۰
جوابیه مسوول درمانگاه سوق و برخی شهروندان به مطلب کبنا
کبنا ؛پس از انتشار گزارشی با عنوان« حقی که درمانگاه سوق از مردم ضایع کرد / اگر پارتی داری بفرما! (کلیک کنید)»مسوول درمانگاه شهر سوق و برخی از شهروندان با ارسال متنی به این پایگاه خبری به آن واکنش نشان دادند که از نظر خوانندگان می گذرد:
سرکار خانم خطیبی گزارشگر محترم و جناب آقای کمایی ،مسوول محترم سایت کبنا نیوز؛با سلام
شما بهتر از بنده استحضار دارید هر خبر،گزارش یا در واقع شکایتی که ارزش خبری ندارد قابل نشر در فضای رسانه در هر منطقه ای نیست.
حداقل اول  اینکه خبرها را بر اساس اهمیت ،زمان،حساسیت منطقه،ابعاد ،عواقب ،عوارض بعدی که آیا عام المنفعه هست یا خیر و نوع خبر،و الی ماشاالله که بهتر از من میدانید اولویت بندی شود و به عرض شریف برسانم خیلی از برنامه ها و کارهای مهمتر،روتین و روزانه ای که مرکز سلامت سوق انجام میدهد از جمله:
کلیه واحد های این مرکز (مراقبین سلامت ،آزمایشگاه،پرستار،ماما،بهورزان،بهداشت خانواده و مدارس ماهانه حداقل ۶۰۰۰مراجعه کننده با متوسط ۲۲هزار خدمت برای شهروندان انجام وظیفه میشه،یا بازدید و بررسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله نانوایی و خواربارفروشی  و اماکن عمومی از جمله استخر شنا و.. کشف ، ضبط و جمع آوری مواد غذایی تاریخ گذشته و یا  هر روز متوسط ۱۰۰تا بیمار برای پزشک عمومی  نوبت دهی میشه و  برای پزشکان متخصص هم به صورت هفته ای ۲روز قریب به ۳۰۰نفر ویزیت و نوبت انجام میشه.
از دل اینا مثل خبر امروزتون میشه هر روز خبر رسانی کنیم ،و به یقین استحضار دارید که  این دست وظایف، خبر مهم و شاقی نیستند که بخوایم رسانه ای کنیم و..وگرنه که حداقل ما یک سایت خبری با یک نفر خبر نگار باید استخدام کنیم.
لااقل از حقوق و امکانات عموم شهروندی خبر رسانی کنید نه شکایت یکی دو نفر دست بقلم.یک جا اشاره کردین بیمار گفت به رییس دانشگاه ... و  مسوول مرکز گفتم،اما جوابی....ندادند.؟!!
شما کاش قبلش یک تماس میگرفتین و بعد از اینکه اطمینان حاصل میکردین کپی پیست میکردین،بعد این کار ۱۰۰%رایگان و صرفا جهت امر خیر بود.هم پزشک گرامی و هم پرسنل محترم درگیر.
و بعد برا امر خیر به کسی دستور نمیدن و از طرفی روز تعطیل بود  و این کار کاملا داوطلبانه و با مسؤولیت و میل و رغبت یکی از پاکدست ترین،فعال ترین،خودجوش ترین، پرکارترین پرسنل عزیز و دوستداشتنی  اقای سلبعلی زکی نژاد  و همراه و در کنارشون آقای مهدی منصوری انجام شد.و دیگه نیاز به توضیحی نیست که ایشون از بابت مادی و ریالی منفعتی نداشتند و صرفا پیشتاز امور خیر هستند.و لاغیر.
و اضافه کنم فداکاری و خدمات خیرخواهانه  ایشان  دیروز بار اول یا آخر شون نبوده که  تصدی پذیرش و نوبت دهی را داوطلبانه  در کنار وظیفه اصلی خود انجام دادند:: در مدت ۱۰ روز تعطیلات عید نوروز  برای پزشکان متخصص که به صورت رایگان شهروندان محترم را ویزیت می کردند،باز مثل همیشه بدون توقع و چشم داشت داوطلبانه قدم جلو گذاشتند.و روزانه از ساعت ۸صبح تا ۱۱شب فعالیت داشتند.
و سعی و تلاش هم بر این بود که تا پایان برنامه شهروندی ناراضی یا ویزیت نشده نباشه و کاش به قول معروف گفتنی  اول به  نیمه پر لیوان اشاره می داشتید و البته اینجا با اطمینان عرض کنم که این نیمه پر تا ۹۸% کار مفید و رضایت مندی شهروندان محترم و بزرگوار واقعا نیازمند و در اولویتی بود که البته دست به قلم نبودند و با سایت و فضای مجازی آشنایی نداشتند.
و حالا خیلی خودمانی عرض کنم خدمتان چون فلان شخصیت این دفعه تو این درمانگاه به صورت ویژه احترام نشدند و چند دقیقه ای معطل شدند بیش از ۱۱۰نفر سایر،پارتی بازی بود..
جناب آقای دکتر واصلی ،دکتر یاری نسب ،و پزشکان متخصصی که هفتگی تشریف میارن مرکز سلامت سوق هم نسبت به این گزارش  و این حاشیه سازی که باعث دلسردی افرادی که سبب رونق کارها میشوند، نگران و  رنجیده خاطر شدند.
احساس میشود که برخی با غرض ورزی و تشویش اذهان عمومی تلاش میکنند،مردم را نسبت به خادمان خود در پیشبرد امورات سلامت بی اعتماد کنند و این حاشیه سازی و دامن زدن به این گونه مسائل پیش پا افتاده ،و بدبین کردن مردم،هیچ نتیجه ای که به صلاح مردم و خدا باشدرا در پی ندارد.
نهایتا مجموعه مرکز سلامت سوق در طول این سه سال اخیر ضمن پیگیری انجام برنامه مشابه روز عاشورا  و تعطیلات  نوروز  برای خدمت رسانی به مردم شهر و حومه،با حوصله و  متانت  از پیشنهادات و انتقادات سازنده شما مردم فهیم و متمدن استقبال میکند.
با احترام.
غلامحسین جوانبخت-مسئول مرکز سلامت سوق
-------------------------------------------------------------------
بعد از مدتها در رسانه های محلی متنی در مورد سوق منتشر شد. این مرقومه چند نکته قابل تامل دارد، اول اینکه دست مایه و موضوع اصلی آن شکایت یک شهروند از شهروندِ دیگری است که ماهیت و حقیقت نگران کننده سوق یعنی چند دستگی ها و عدم اعتماد به همدیگر  را بیش از پیش برملا ساخته است.
 دوم این که شهروندی دست به قلم شده و مشخص است که توانمندی خوبی در نگاشتن مشکلات و روایت آنها دارد ولی جوهره قلمش علیه یکی از خدوم ترین و مردمی ترین افراد سوق است،از خانواده ای که برادران بزرگتر و نقاب درکشیده ای چون مرحوم مشهدی علیرضا،مرحوم سید نجات و دیگر برادران که خدا به آنها طول عمر با عزت بدهد و فرزندان آن خود را محصور در هیچ حصار خود ساخته ای زندانی نکرده و تا بودند و هستند در برداشتن بار مردم و کمک به حل مشکلات آنها و مراسمات عمومی  همیشه جلودار بوده اند و همین نکته مساله پارتی بازی را زیر سوال می‌برد چرا که همه افراد سوق از هر قشر و تباری به نوعی ارتباط عاطفی خاصی با آقای زکی نژاد و به قول دوستمان راننده آمبولانس دارند،ایشان متعلق به همه مردم و در خدمت همه آنها می باشد.
 سوم فرض بر اینکه دوست عزیر دیروز در گرفتن نوبت دچار مشکل شدند و قطعا عدم رعایت نوبت و احترام به دیگر بیماران،گناه شخص منشی نبوده و باید یک گلایه عاطفی اجتماعی از همشهریانی که در سطح استان به عنوان شهر علم و ادب و فرهنگ شناخته شده هستند صورت می‌گرفت که چرا برای رسیدن به منافع خود حق و حقوق دیگر شهروندانی که در یک روز عزیز و محترم ضایع کردند.
چهارم اینکه دوست عزیز نویسنده این متن که هم شماره رئیس درمانگاه را داشتند و هم پیامک به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان ارسال کردند،قطعا از سطح آگاهی و روابط بالایی در برقرار کردن ارتباط با مسئولین برخوردار هستند لطف کنند در مورد مشکلات دیگری یه جز بحث نوبت دهی و عدم رعایت نوبت توسط مردم نیز دست به قلم شده و تاخیر و عدم همکاری جناب دکتر يزدان‌پناه و مجموعه زیر دستشان در تکمیل و راه اندازی ساختمان خیر ساز درمانگاه سوق را رسانه ای و این مطالبه و حق مردم سوق را هم از طریق پیامک و هم از طریق ارسال متن اعتراضی در سایت های محلی پیگیری نمایند.
و در آخر ضمن احترام به حق نگارنده این متن و درخواست از متولیان مدیریت امر نوبت دهی به بیماران و رعایت حقوق همه شهروندان و مراجعان و انجام اقداماتی که منجر به تضییع حق هیچ فردی نشود،امید می رود که دیگر شهروندان محترم سوقی به جای گلایه و شکایت از همدیگر و متهم نمودن یکدیگر و رسانه ای کردن آن،نقص ها و کمبودها و بی توجهایی که عمدا یا سهوا توسط مدیران دستگاه‌های محلی و شهرستانی و استانی در حق مردم سوق صورت گرفته و می گردد را یکصدا فریاد زده و مطالبات خود را با همدلی پیگیری نموده و با پدیده خزنده و خطرناک سوقی زدایی از دوایر مدیریت شهرستانی مقابله کرده و به عنوان مردمی که هم در شکل گیری مبارزات مردمی جز طلایه داران و پیشگامان دوران انقلاب بودیم و در جنگ تحمیلی تعداد زیادی از جوانان خود را تقدیم نمودیم و در زمینه های گوناگون علمی و فرهنگی و هنری مهد و چشمه جوشان استعدادهای بیشماری بوده و هستیم و حتی در آخرین انتخابات ریاست جمهوری بالاترین درصد رای به نسبت جمعیت در کشور را به برقراری دولت حاکم تقدیم کردیم نگذاریم بیش از این مورد بی مهری و بی تفاوتی مدیران دستگاه‌های دولتی قرار بگیریم. بی شک همدلی، اتحاد و مطالبه گری به حق و دسته جمعی همه مردم گره گشای بسیاری از مشکلات موجود خواهد بود و انشالله مشکلات درون شهری خود را در همین خانه یعنی سوق حل کنیم. با تشکر از همه دوستان.
علی حسن کریمی سوق
------------------------------------------------------
رواج فرهنگی ناسپاسی در شهر سوق،سایت خبری  کبنا نیوز در گزارشی از وضعیت نوبت دهی درمانگاه سوق در عصر عاشورا که جناب دکتر واصلی پزشک متخصص پوست و مو به قصد خدمت به مردم منطقه به صورت رایگان به مداوای بیماران پرداختن است به نقل از مراجعه کنندگان به درمانگاه به پارتی بازی در نوبت دهی از سوی یکی از پرسنل خدوم و زحمت کش درمانگاه شهر اشاره کرده اند.
اینجانب به منظور بررسی صحت و سقم گزارش مورد نظر با مراجعه به درمانگاه مشاهده کرده ام که ۵ ۱۳ نفر بیمار تا پاسی از شب ویزیت شده است همچنین با تحقیق از افراد ویزیت شده مشخص شد که اظهارات معترضیتی که به دلیل خستگی پزشک و دیر وقت شدن ویزیت نشده اند به سایت کبنا گزارش داده اند ناشی از غرض ورزی بوده است.
جناب زکی نژاد از پرسنل به همراه دیگر پرسنل درمانگاه هست که خارج از وظیفه خویش زمینه تسهیل خدمت پزشکان متخصص جهت رفاه حال شهروندان را فراهم کرده اند که شایسته تقدیر هست همچنین آقای زکی نژاد نیز در هیأت امنای قبرستان با نیت خیر زحمات بسیاری را متحمل شده اند.
زحمات ایشان در سروسامان دادن به امر قبرستان وتشیع وتدفین مورد ستایش هست
حسینی
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند سوق
Iran, Islamic Republic of
درود بر پرسنل درمانگاه سوق.خسته نباشند.یک درمانگاه با امکانات و پرسنل کم و خدمات شبانه روزی و طاقت فرسا..مدیر و پرسنل همیشه سعی و تلاش بر ارائه بهترین خدمات و رضایت ارباب رجوع را دارند.باالخره با این گستردگی وظایف و این حجم مراجعات در یک درمانگاه درجه دو که خدمات درجه یک انتظار میرود گاها،سهوا یا ناچارا شاید کوتاهی هم صورت گیرد،و شکایت هم دور از انتظار نیست.
ما مردم هم باید ملاحظه و سطح توقعات را متعادل کنیم.

درود ،سپاسو خستهونباشید خدمت کارکنان سایت کبنا نیوز.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1