تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۴۱۲۷۴۳
کبنا گزارش می‌دهد

راه‌اندازی «کارخانه سنگ‌شکن» در ایدنک / زخمِ برداشتِ بی‌رویه از حاشیه «مارون» و نظارت ناکافی مسئوولان!

۲
راه‌اندازی «کارخانه سنگ‌شکن» در ایدنک / زخمِ برداشتِ بی‌رویه از حاشیه «مارون» و نظارت ناکافی مسئوولان!
کبنا ؛
آمده است که بخشدار مرکزی لنده از واگذاری کارخانه سنگ شکن شهرداری سوق به یک مالک لنده ای خبر داد و گفت: این کارخانه فعلا در مرحله تعمیر و سرویس نهایی است و ظرف همین هفته آماده ارائه خدمت به همشهریان می باشد.
علی پرندوار اظهار امیدواری کرد تا با فعالیت مجدد کارخانه داران کمبود شن و ماسه در سطح شهرستان به طور کامل حل و فصل گردد.
به گزارش کبنا، در حالی که هر 4 کارخانه دار شن و ماسه در حاشیه رودخانه مارون شهرستان لنده خود اهل لنده هستند اما طی چند ماه اخیر مردم این شهرستان به شدت با کمبود شن و ماسه روبرو شدند.
گفته می شود این کارخانه داران در گذشته با بی توجهی به عوامل زیست محیطی و برداشت بی رویه از منابع حاشیه رودخانه مارون موجبات نارضایتی مردم و ادارات زیربط را فراهم نموده تا همین عوامل در کنار بهانه گیری های کارخانه داران موجبات کند شدن تولید شن و ماسه و افزایش نیاز مردم و تورم چند برابری قیمتها را در پی داشته باشد.
با این حال هم فعالیت مجدد این کارخانه داران و هم راکت ماندن آنها برای مردم و محیط زیست آسیب هایی در پی دارد که به نظر می رسد همین علت مسولان را نیز دچار سردر گمی کرده است.
مردم اما معتقدند که اگر این کارخانه ها تحت نظارت استاندارد و مراقبت محیط زیست فعالیت خود را از سر بگیرند، مشکلات ساخت و ساز مردم و تورم فعلی هم به حداقل می رسد.
برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها جرم است و انتظار می‌رود متولیان امر با جدیت بیشتر بر این موضوع نظارت داشته باشند و با متخلفان طبق ‌قانون برخورد شود.
بی‌تردید مطالبه‌گری مردم به‌ویژه فعالان محیط‌زیست در حراست از گنجینه‌های ارزشمند طبیعی و نهادینه ساختن فرهنگ مسئولیت‌پذیری مردم در قبال عرصه‌های طبیعی و حفاظت از محیط‌زیست می‌تواند یاری‌گر متولیان در برخورد با متجاوزان به انفال باشد.
تخریب بستر رودخانه‌ها و پدیدار شدن سنگ بستر، ناپایداری اراضی حاشیه رودخانه‌ها، افزایش احتمال به وجود آمدن سیلابها، تغییرات مرفولوژی رودخانه‌ها و از بین رفتن زیستگاه آبزیان را از جمله آسیب‌های ایجاد شده به دنبال این برداشت‌ها است.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1