تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۴۱۲۷۴۲
کبنا گزارش می‌دهد

آیا منطقه زیبای دو پشته دشتروم نجات پیدا می‌کند / دادگستری خواستارنتیجه آزمایش آب ادارات شد

۰
آیا منطقه زیبای دو پشته دشتروم نجات پیدا می‌کند / دادگستری خواستارنتیجه آزمایش آب ادارات شد
کبنا ؛بارها در جلسات مختلف استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص خطر دفن غیر اصولی زباله برای محیط زیست و مردم در منطقه دو پشته دشتروم مطالبی مطرح شد، ابهامات به وجود آمده در خصوص دفن زباله‌ها در منطقه دو پشته دشتروم ناشی از اطلاع رسانی دقیق و شفاف مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص است.
دفن غیراصولی زباله در منطقه دو پشته دشتروم علاوه بر اینکه نگرانی‌های مردمی را در پی دارد، احتمال اینکه به محیط زیست هم خسارات جبران ناپذیری وارد کند، وجود دارد. گفته می‌شود آب‌های کثیف، عفونی و گندیده زباله‌ها احتمال اینکه به منابع آب زیر زمینی نفوذ کند، وجود دارد. که علی داوودی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: «نمونه برداری‌های منظم آب و فاضلاب از این منطقه صورت می‌گیرد. شهردار یاسوج با جدیت کار را دنبال می‌کند و آب منطقه‌ای نیز همکاری لازم را خواهد داشت.»
حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: در همه‌ی حوزه‌هایی که سلامت و حقوق عامه‌ی مردم تضییع شود، دستگاه قضایی ورود خواهد کرد.
به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در راستای حفاظت از حقوق عامه جلسه‌ی صیانت از منابع آب برگزار شد.
حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه که در منطقه دو پشته‌ی دشتروم که با حضور مسئولان اجرایی، خدماتی و شورای شهر یاسوج برگزار شد به موضوع حقوق عامه اشاره کرد و در سخنانی از ورود دادگستری استان در این خصوص اظهار کرد: در همه‌ی حوزه‌هایی که سلامت و حقوق عامه‌ی مردم تضییع شود، دستگاه قضایی ورود خواهد کرد.
نگین تاجی افزود: هر جایی که مردم متضرر شوند دستگاه قضایی در کنار مردم خواهد بود.
رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه احداث کارخانه‌ی پسماند در منطقه دو پشته‌ی دشتروم کمک به محیط زیست، منابع طبیعی و آب خواهد بود، گفت: تأسیس این کارخانه از ضروریات شهر یاسوج به عنوان مرکز استان است و شایسته است مسئولان استانی در جهت راه اندازی این مهم حمایت‌های لازم را انجام دهند.
نگین تاجی در پایان با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های خدمات رسان با شهرداری یاسوج، بیان داشت: برای احداث این کارخانه لازم است عزم و اراده جدی باشد و شهرداری هر دستگاهی را که همکاری لازم را نداشت، معرفی کند.
در ادامه سید عیسی حسنی سرپرست معاونت از پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز گفت: ادارات ذیربط موظفند در مدت 15 روز نسبت به انجام آزمایشات ویژه از منابع پائین دست محل تخلیه‌ی زباله‌ی شهر یاسوج اقدام نموده و نتیجه را به این معاونت اعلام نمایند.
حسنی در ادامه ضرورت ساماندهی جمع آوری و بازیافت زباله شهر را یادآور شد و افزود: مدیران کل و ادارات خدمات رسان، نسبت به ضرورت موضوع توجه نموده و اقدامات حمایتی را در راه اندازی مرکز بازیافت زباله ساماندهی نمایند و در نشستی با حضور نماینده استانداری، نتیجه را به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1