تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۴۱۲۷۳۵
در نشست خبری فرمانده انتظامی فارس مطرح شد

سردار رهام‌بخش حبیبی: افزایش سرقت خُرد در فارس/وجود اسلحه در منزل، عامل 90درصد قتل‌ها!

۰
سردار رهام‌بخش حبیبی: افزایش سرقت خُرد در فارس/وجود اسلحه در منزل، عامل 90درصد قتل‌ها!
کبنا ؛
سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس صبح امروز (24 شهریور ماه 98) در نشستی خبری با ارائه گزارشی از 6 ماه نخست امسال در عرصه‌های گوناگون، اظهار داشت: 3 شب پیش بیش از یک تن مواد مخدر از قاچاقچیان در ورودی استان در شهرستان نی‌ریز و در یک درگیری مسلحانه کشف شد.
وی بابیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال 42 باند بزرگ مواد مخدر منهدم شده است، افزود: در این رابطه 505 دستگاه خودرو و 43 دستگاه موتورسیکلت توقیف و بیش از 8 هزار موادفروش، قاچاقچی، خرده‌فروش و ...دستگیر شدند.
مقام عالی انتظامی فارس اضافه کرد: درمجموع 25 تن مواد مخدر از ابتدای امسال در استان کشف شد که بالای 16 درصد افزایش کشفیات نشان می‌دهد.
*کشف کالای قاچاق
فرمانده انتظامی فارس به کشفیات کالای قاچاق در 6 ماهه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت یک هزار خودرو در رابطه با قاچاق کالا توقیف و 2 هزار متهم دستگیر شدند.
حبیبی افزود: 74 پرونده بالای 500 میلیون تومان در رابطه با کالای قاچاق کشف‌شده که 190 میلیارد تومان نیز ارزش کالاهای کشف‌شده بوده است و نسبت به پارسال 23 درصد افزایش کشفیات نشان می‌دهد.
*سرقت
مقام عالی انتظامی فارس در ادامه این نشست بابیان اینکه در 6 ماهه نخست سال 98 سرقت‌های خرد در استان افزایش داشته است، اظهار داشت: بالای 30 درصد کشفیات مربوط به اموال مسروقه افزایش داشته و دستگیری سارقین نیز طبیعتاً بیشتر شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا 30 باند سارق شناسایی، دستگیر و متلاشی شدند و در این رابطه 78 سارق دستگیر که به 710 فقره سرقت اعتراف کردند ضمن اینکه اموال کشف و به صاحبان آن برگردانده شد.
حبیبی همچنین گفت: در این راستا تعداد بسیاری کیف‌قاپ و 6 باند سرقت به عنف دستگیر، 76 خودروی مسروقه کشف و به صاحبان آن برگردانده و سارقان نیز دستگیر شدند.
*اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی
وی در ادامه این نشست به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان فارس نیز اشاره کرد و گفت: در یکی از این طرح‌ها 16 سارق دستگیرشده که به 111 سرقت اعتراف کردند؛ از آن‌ها 10 قبضه اسلحه گرم و 11 خودرو نیز کشف شد.
فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: در قالب این طرح نزدیک 300 اتباع بیگانه غیرمجاز نیز دستگیر شدند ضمن اینکه 43 قبضه سلاح سرد نیز کشف شد.
*کاهش تصادفات
حبیبی از کاهش تصادفات رانندگی در 6 ماهه نخست در استان فارس نیز خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 6 درصد فوتی در تصادفات کاهش داشته است یعنی با 14 درصد کاهش مجروحین، درمجموع 14 درصد کاهش تصادفات داشتیم.
وی عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ را مهم‌ترین دلایل تصادفات رانندگی در استان قلمداد کرد.
*افزایش تخلفات فضای مجازی
فرمانده انتظامی فارس همچنین از افزایش تخلفات در فضای مجازی نیز خبر داد و گفت: از 49 درصد افرادی که وارد فضای مجازی شده‌اند، 22 درصد بر جرائم فضای مجازی نیز افزوده‌شده است.
وی افزود: سرقت از کارت بانکی و ارتباطات نامشروع شایع‌ترین تخلفات فضای مجازی بوده که لازم است خانواده‌ها به این موارد توجه ویژه داشته باشند.
این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که بدون تحقیق با افراد ناشناس در فضای مجازی ارتباط برقرار می‌کنند، باید منتظر عواقب آن نیز باشند.
در ادامه این نشست خبری، فرمانده انتظامی فارس به پرسش‌های خبرنگاران نیز پاسخ گفت.
وی در پاسخ به پرسشی در مورد وقوع قتل در برخی نقاط گفت: برخی قتل‌ها در شیراز به دلیل اختلافات خانوادگی است که به دلیل وجود اسلحه در منزل، این قتل‌ها رخ‌داده است. برای نمونه در یکی از شهرها، شخصی به پدرش شلیک کرده و وی را به قتل رسانده بود و خودش نیز به دلیل تبعات روانی آن، خودکشی کرد.
حبیبی از خانواده‌ها خواست به‌هیچ‌عنوان اسلحه را در منزل نگاه ندارند چراکه 90 درصد قتل‌ها به همین دلیل رخ می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1