کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چه خبر از دانشمند ایرانی دربند آمریکا؟

23 شهريور 1398 ساعت 17:46

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: زمان دادگاه دانشمند ایرانی بازداشت شده توسط دولت آمریکا مشخص شده و پیگیری‌های لازم برای تعیین وکیل قابل قبولی از طرف خانواده وی انجام شده است.


رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: زمان دادگاه دانشمند ایرانی بازداشت شده توسط دولت آمریکا مشخص شده و پیگیری‌های لازم برای تعیین وکیل قابل قبولی از طرف خانواده وی انجام شده است.
به گزارش کبنا، علیرضا سالاریان با اشاره به آخرین وضعیت دکتر مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی که در بازداشت دولت آمریکا به سر می‌برد، اظهار داشت: اصل پیگیری درباره وضعیت بازداشت دکتر مسعود سلیمانی  و مسائل حقوقی و سیاسی مرتبط با این موضوع را وزارت امور خارجه انجام می‌دهد و نمایندگی وزارت خارجه در استان اصفهان کارهای مربوط به امور کنسولی را پیگیری می‌کند.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان افزود: چند مورد ارسال دارو و درخواستهای دیگر مربوط به امور کنسولی به دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن انعکاس داده شده است.
سالاریان با بیان اینکه قرار بوده دادگاهی در آینده نزدیک برگزار شود، تصریح کرد: زمان دادگاه مشخص شده است و پیگیری‌های لازم برای تعیین وکیل قابل قبولی از طرف خانواده وی انجام شده است.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان افزود: وزارت امور خارجه نیز مساعدت‌های لازم را انجام داده است و باید منتظر باشیم که دادگاه وی برگزار شود.
بیش از ۱۱ ماه است که دکتر مسعود سلیمانی، استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس و محقق برجسته حوزه سلول‌های بنیادی که از دانشمندان برتر دنیا و عضو انجمن سلول‌های بنیادی اروپاست در بازداشت دولت آمریکا به سر می‌برد.
دکتر مسعود سلیمانی یکی از یکصد دانشمند برتر جهان به لحاظ استنادهای علمی است که با دعوت رسمی موسسه مایوکلینیک (از مؤسسات مشهور علمی در آمریکا و جهان) در مهرماه سال  گذشته به صورت قانونی و با ویزای رسمی تحقیقاتی وارد کشور آمریکا شده و در بدو ورود بدون انجام محاکمه و در شرایط غیرانسانی و سخت -هم بند با مجرمان و قاچاقچیان مواد مخدر و اراذل و اوباش خیابانی بازداشت شده و در حبس به سر می‌برد.


کد مطلب: 412709

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412709/خبر-دانشمند-ایرانی-دربند-آمریکا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1